Nowy VW Passat już w 2015 roku

Chociaż nowy Passat ma zdecydowanie odróżniać się od aktualnego, już teraz wiadomo, że stylistycznej rewolucji nie będzie. Za to pod karoserią ma być wszystko nowe
Volkswagen Passat | Karta wozuVolkswagen Passat | Karta wozu

Zbudowany na zupełnie nowej platformie nowy Volkswagen ma mieć nieco szerszy rozstaw kół, krótszy przedni i tylny zwis, ale ma zachować niemal identyczną długość karoserii. Rozstaw osi urośnie aż o 10 cm, co ma wpłynąć głównie na komfort we wnętrzu.

Z innych znanych informacji wiadomo, że ma zostać zmniejszona masa własna auta. W zależności od modelu ma być to nawet do 80 kg. Wszystkie silniki będą odpowiadały normie Euro 6. W 2015 roku pojawi się wersja Plug-in-Hybrid o mocy około 170 KM. Na samej baterii Passat nowej generacji B8 będzie mógł pokonać dystans około 50 km. Topowa wersja napędzana będzie silnikiem TSI z Golfa R i osiągać będzie moc około 280 do 300 KM. Ten sam czterocylindrowy silnik będzie dostępny również w słabszej wersji z mocą 220 KM. Poza tym oferowane będą jednostki napędowe TSI o pojemności 1,4 i 1,8 litra, które osiągać będą od 122 do 184 KM. Najsłabszy TDI będzie miał 2 litry pojemności i 110 KM mocy. Najmocniejsza wersja tego wysokoprężnego silnika ma osiągać około 184 KM.

Ile kosztuje używany Passat?

Volkswagen pracuje nad 10 biegową wersją skrzyni DSG. Jednak jest mało prawdopodobne żeby była ona gotowa do momentu wprowadzenia auta na rynek. Prezentacja nastąpi przypuszczalnie podczas salonu IAA we Frankfurcie w 2015 roku.

40 lat Volkswagena Passata40 lat Volkswagena Passata

Więcej o:
Komentarze (34)
Nowy VW Passat już w 2015 roku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 166 razy 140

    Po 1.4 turbo 180 KM zostaje już tylko 1.2 turbo 220 KM, albo i 1.0 turbo 300 KM. Jednorazówka z pełnym bakiem - wypalisz bak, kupujesz nowy.
    --
    parada karzełków

  • sighum

    Oceniono 46 razy 36

    Ale jak to? Nie będzie 1.2 TSI? :(((

  • fahowiedz

    Oceniono 51 razy 33

    W salonie VW na początku roku twierdzili że nowy Pasek jest tuż tuż, albo końcem tego albo początkiem 2014 będzie jak malowany ... czyli że obsuwa o rok jak nie 1,5

    .... hmmm jak oni dowiozą się z obecnym B6/B7 bez załamania sprzedaży przecież to prawie 10 lat będzie tłuczony na taśmie montażowej

    jak znam wykupione przez Niemców gazety motoryzacyjne to będzie jeszcze 2014 wygrywać testy lub na 2 miejscu a jak wejdzie B8 to zaraz się dowiemy że wszytko w nowym jest lepsze bo B7 tu był przestarzały a to tam był nie na czasie ... no ale do takich komentarzy dojdzie to dopiero jak ósemeczka trafi w ręce dziennikarzy, tak samo teraz Tiguan i Touran "niszczą" w "testach" konkurencję

  • cubikon

    Oceniono 31 razy 13

    zapowiedzi niektórych nowości budzą zaciekawienie (ot choćby nowy Auris, nowa Mazda 6, nowości ze stajni Mercedesa czy BMW ...., ba nawet nowości Skody są bardziej emocjonujące) ... ale jakoś tak jest że "sensacyjna wiadomość" o trzecim w danym roku "nowym passacie" spływa po mnie jak woda po kaczce.

  • obywatel_nienumerowanej_rp

    Oceniono 33 razy 11

    Klapa w kombi otwiera się jak w Insigni - pół samochodu trzeba podnieść. Obrzydlistwo.
    VAG wyznacza nowe granice brzydactwa, radośnie je przekracza i wyznacza kolejne.

  • przemekthor

    Oceniono 20 razy 10

    No to pożegnamy V6 FSI. Szkoda.

  • sharn1

    Oceniono 11 razy 7

    W tym opakowaniu wygląda identycznie jak mój B6.

  • xarte

    Oceniono 26 razy 4

    wreszcie passat będzie prawowicie nazywany autem segmentu D. w tym momencie jest tylko 3cm dłuży od octavii i jakieś 15cm krótszy od np. mondeo.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX