Salon Tokio 2013 | Volkswagen twin up!

Podczas najważniejszych azjatyckich targów motoryzacyjnych w Tokio, Volkswagen zaprezentował studyjny model twin up!. Według producenta miejskie auto z hybrydowym systemem napędu typu plug-in zużywa w cyklu mieszanym 1,1 litra paliwa na 100 kilometrów
Volkswagen e-up! i e-Golf Salon Frankfurt 2013 | elektryczne Volkswageny

Wystawiona po raz pierwszy hybrydowa wersja modelu up! wykorzystuje części systemu napędowego z superoszczędnego modelu XL1. Takie same są: silnik wysokoprężny, silnik elektryczny i dwusprzęgłowa skrzynia DSG.

Z przodu w twin up! znajduje się układ napędowy o mocy systemowej 55 kW. Składa się on z 0,8-litrowego TDI (35 kW), silnika elektrycznego (35 kW), 7-biegowej DSG i układu elektroniki mocy. Z tyłu, pod tylną kanapą i bagażnikiem, umieszczono baterię litowo-jonową o pojemności 8,6 kWh, akumulator 12V dla sieci elektrycznej samochodu oraz zbiornik paliwa o pojemności 33 litrów. Studyjny model zużywa w znormalizowanym cyklu mieszanym NEFZ tylko 1,1 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 27 g/km.

Na napędzie czysto elektrycznym twin up! może przejechać 50. Przyspiesza do 60 km/h w 8,8 sekundy, w trybie hybrydowym rozwija prędkość maksymalną 140 km/h. Moment obrotowy twin up! jest bardzo wysoki jak na mały samochód - wynosi 215 Nm. Kierowca decyduje przy tym sam, kiedy chce jechać tylko na prąd. Wystarczy, że wciśnie przycisk e-mode.

Więcej o:
Komentarze (16)
Salon Tokio 2013 | Volkswagen twin up!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 35 razy 25

    Nieustannie czekam na niusa, że VW wyprodukował samochód tak ekonomiczny, że co 200 km będzie go trzeba doić z paliwa.
    --
    parada karzełków

  • zx_hemi

    Oceniono 13 razy 3

    cena 95 tys. - zwróci się po 400 000 km. :P

  • Gość: CV

    Oceniono 8 razy 2

    Ja czekam na volkswagena, który przejedzie bez remontu 100 tysięcy, nie będzie go trzeba holować lawetą, wymieniać silnika ze względu na zerwany łańcuch rozrządu, pękniętą głowicę, uszkodzone pompowtryski, napęd pompy oleju, który zaciera się w najmniej oczekiwanym momencie i uszkadza cały silnik, nie trzeba będzie jechać przez całą Polskę ze względu na uszkodzony elektryczny hamulec pomocniczy, którego awaria jest sygnalizowana pikaniem jak przy niezapiętych pasach, a którego ryzyko awarii następuje wprost proporcjonalnie do odległości od domu właściciela... Współczesne VW skody i inne pochodne są samochodami dla ludzi o mocnych nerwach. Wiem co mówię, sam jestem szczęśliwie byłym właścicielem auta, za które w salonie poszło grubo ponad 100 tysięcy złotych, a które na lawecie było łącznie 4 razy na 180 tys przejechanych kilometrów... Wiem, żźe są ode mnie lepsi pod tym względem... Niezależnie, czy to 2,0 TDI PD czy CR, TSI czy inny shit :/ Najlepsza była octavia RS TFSI kumpla - łańcuch poszedł po 100 tys i silnik do wymiany... buahahaha Teraz jeżdżę autem konkurencji - nie musze już miec mocnych nerwów. Wystarczy świadomość, że auto jeździ. A tak lubiłem volkswageny...

  • eurotaxt

    0

    Hitem sprzedaży nigdy nie będzie zwłaszcza w biedniejszych krajach ale czy np. hybrydy Toyoty czy Hondy są hitami sprzedaży (może poza USA)? Też nie są bo kosztują krocie. Nie znaczy to jednak że nikt ich nie kupuje i że nie było warto ich wyprodukować choćby dla postępu w motoryzacji. Z Up! będzie to samo.

  • kamito

    0

    Zapowiada sie całkiem ciekawie przy dobrej cenie i z takim spalaniem może być wielkim hitem

  • eurotaxt

    0

    Zasada jest prosta - zadowolony klient jeździ VW przez lata i tyle, czasem komuś się pochwali że to dobre auto. Niezadowolony będzie o tym trąbił na lewo i prawo i przestrzegał innych. Z dużą ostrożnością podchodzę to takich rewelacji tym bardziej że 60% dzisiejszych kierowców nie potrafi prawidłowo eksploatować auta, nie wie jak jest zbudowane, nie czyta instrukcji obsługi, nie jeździ na regularne przeglądy natomiast oczywiście codziennie odpala rano i "but" bo się spieszy. Miałem w życiu kilkanaście aut i nigdy nie miałem takich problemów o jakich teraz się pisze (a auta zmieniam równo co 3 lata - leasing)

  • Gość: bon

    Oceniono 4 razy 0

    A gołe blachy w środku gratisie będą?

  • Gość: buli02

    Oceniono 8 razy 0

    W mieście tak może palić bo w więksości będzie jechać na silniku elektrycznym a ile będzie palić na trasie to już nie podają !

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX