Salon Los Angeles 2013 | Porsche Macan

Jako jedyna redakcja z Polski byliśmy wczoraj w Los Angeles na prezentacji najnowszego dziecka marki Porsche. Oto, co już o nim wiemy

Prezentując nowy model w słonecznej Kalifornii Porsche od razu wskazuje główny rynek zbytu. Macan, mniejszy brat Cayenne, ma przyciągać klientów poszukujących SUV-a o sportowym charakterze, ale odznaczającego się (nieco) mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo.

Nowy Cayenne w 2014 rokuNowy Cayenne w 2014 roku

Chociaż Porsche mówi o Macanie, że to ich pierwszy kompaktowy samochód tej klasy, to w rzeczywistości mamy do czynienia z SUV-em klasy średniej. Bazą było Audi Q5, ale Porsche stworzyło samochód o zupełnie innym charakterze.

O ile z przodu rzuca się w oczy duże podobieństwo do Cayenne, to z tyłu od razu widać, że mamy do czynienia z Macanem. Tylne lampy zyskały smukły kształt. Sportowy charakter auta ma podkreślać czarny lakier oferowany seryjnie.

Na początku Macan dostępny będzie w trzech wersjach, dwóch benzynowych i jednej wysokoprężnej. Macan S będzie napędzany silnikiem 3.0 V6 o mocy 340 KM, Macan Turbo zaś V6 3.6 osiągającym 400 KM. Jak nietrudno się domyślić, mimo sporej masy własnej, oznacza to osiągi godne samochodów sportowych, przy jednoczesnym średnim spalaniu na poziomie 8,7-9,0 i 8,9-9,2 l/100 km. Jak widać topowa wersja zadowala się niewiele większą ilością paliwa, niż podstawowa.

Model
Macan S
Macan S Diesel
Macan Turbo
Silnik 3.0 V6 3.0 V6 Diesel
3.6 V6
Moc 340 KM
258 KM
400 KM
Maks. moment obr.
460 Nm 580 Nm 550 Nm
0-100 km/h 5,2-5,4 s 6,1-6,3 s 4,6-4,8 s
V-max 254 km/h 230 km/h 266 km/h
Masa własna 1.928 kg 1.898 kg 1.947 kg


Dla klientów z Europy z pewnością ważniejszy będzie Macan S Diesel. Jest napędzany najsłabszym w gamie silnikiem V6 3.0 o mocy 258 KM, ale dzięki potężnemu momentowi obrotowemu niewiele ustępuje benzyniakowi o tej samej pojemności. Średnie zużycie paliwa deklarowane przez producenta to 6,1-6,3 l/100 km.

Wszystkie wersje Macana korzystają z siedmiobiegowej skrzyni dwusprzęgłowej PDK przekazującej napęd na obie osie (Porsche Traction Management). Klienci zamierzający korzystać z pełnych możliwości silników powinni zastanowić się nad zakupem pakietu Sport Chrono z funkcją Launch Control podnoszącą osiągi samochodu (patrz tabela). Każda wersja zyskuje dzięki niej 0,2 s w sprincie do 100 km/h. Na pokładzie nie powinno zabraknąć też opcjonalnego systemu Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) dbającego o możliwie jak najlepsze prowadzenie w ciasnych zakrętach.

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyłyPorsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Macana będzie można zamówić z jednym z trzech rodzajów zawieszenia. Pierwsze to standardowe zawieszenie wielowahaczowe pozbawione możliwości regulacji (prześwit: 205 mm). Za dopłatą będzie można dostać sterowane zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM - standard w Macanie Turbo). Trzecią opcją będzie zawieszenie pneumatyczne z funkcją PASM i możliwością regulacji prześwitu.

Porsche nie zapomniało o trybie terenowym działającym do prędkości 80 km/h. Choć pewnie mało kto będzie z niego korzystał, to zawsze będzie miał możliwość. Przy wyposażeniu auta w opcjonalne zawieszenie pneumatyczne w trybie terenowym będzie możliwość zwiększenia prześwitu ze 190 do 230 mm. Przycisk Sport też będzie w każdej wersji. Wpływa on na charakterystykę pracy silnika, reakcję pedału gazu, pracę skrzyni biegów i twardość zawieszenia PASM.

Ile kosztuje używane Porsche Cayenne? - ogłoszenia

Różnice pomiędzy Audi Q5 i Porsche Macan są tak duże, że ich produkcja będzie odbywać się w dwóch różnych fabrykach. Q5 na rynek europejski zjeżdża z taśmy produkcyjnej w Ingolstadt, Macan będzie powstawał w Lipsku. Do niemieckich salonów trafi w kwietniu przyszłego roku. Ceny Macana S i Macana S Diesel będą zaczynać się od 57 930 euro, Macan Turbo to wydatek co najmniej 79 826 euro. Polskie ceny nie są jeszcze znane.

Więcej o:
Komentarze (19)
Salon Los Angeles 2013 | Porsche Macan
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: fhghg

    Oceniono 14 razy 10

    sharapowa nadaje sie do Macan'ia

  • Gość: kris

    Oceniono 13 razy 9

    Porsche zapowiada na 2015 rok dwa nowe modele
    Porsche Cumshots i Porsche Bukaki

  • Gość: zzz

    Oceniono 14 razy 6

    Przy Sharapowej ten Prosiak marnie wyglada:)

  • Gość: dziadunio

    Oceniono 16 razy 4

    Marność nad marnościami i wszystko marność, jak powiada Kohelet

  • tadec

    Oceniono 9 razy 3

    Sąd :
    - Oskarzony,czy ten kradziony samochód to był Macan ?
    - Nie,Wysoki Sondzie,ja zem go nie macał,ja zem go ino ukrad.

  • Gość: BIBKU2012

    Oceniono 2 razy 2

    Co nie zmienia faktu ze bym pojezdzil i sie wypowiedzial czy zrywa czaszke czy nie ...

  • Gość: Conan Barbarzyńca

    Oceniono 1 raz 1

    Porsche to jest to! Znakomita inżynieria! W kategorii aut premium liczą się dla mnie tylko dwie marki: Porsche lub Lexus. I żadna inna...

  • eurotaxt

    0

    Nieśmiertelny 3,0 V6 TDI z Volkswagena rządzi jak widać nadal ;-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX