Honda zapowiada turbodoładowane silniki VTEC

Do tej pory jeszcze tylko japońskie marki broniły się przez wszechobecnym downsizingiem. Powoli jednak muszą ustępować przed coraz surowszymi normami emisji spalin. Swoje plany odnośnie poszerzenia rodziny silników Earth Dreams Technology ogłosiła właśnie Honda
2014 Honda Civic Tourer Nadjeżdża Honda Civic Tourer

Japoński producent z Tokio zapowiedział wprowadzenie trzech nowych jednostek napędowych VTEC Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, spełniających normę Euro 6. Najmniejszy silnik benzynowy będzie mieć pojemność 1 litra i będzie trzycylindrowy. Pozostałe motory czterocylindrowe to: 1.5 i 2.0.

Nowe jednostki napędowe będą wykorzystywane w wielu modelach marki na całym świecie. Pierwszy zadebiutuje największy silnik 2.0 VTEC Turbo o mocy co najmniej 280 KM. Trafi on pod maską nowej Hondy Civic Type R, której sprzedaż w Japonii i Europie ma się rozpocząć w 2015 roku.

Honda Civic - sprawdź ceny

Więcej o:
Komentarze (26)
Honda zapowiada turbodoładowane silniki VTEC
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: RPWL

    Oceniono 93 razy 89

    To może oznaczać odczarowanie turbo i pojawienie się niezawodnych silników doładowanych. Nie jestem wielkim fanem Hondy, ale Honda nie ma w zwyczaju wypuszczać dziadowskich silników.

  • Gość: gzesiolek

    Oceniono 31 razy 27

    NIEEEEEEE...

    Choc moze Honda sprawi ze turbopierdziolki wytrzymaja bez problemow 300k km przez 10 lat....

  • Gość: grego

    Oceniono 15 razy 13

    Jeszcze kilka lat i EU wprowadzi euro9, a producenci w sportowych autach zamontują układ napędowy od roweru:)

  • Gość: eyeofthecyclone

    Oceniono 14 razy 12

    Dziwne czasy. Honda w turbo, 3-cylindrowe BMW i Volvo rezygnujące z R5. Jak żyć?;)

  • Gość: Gość

    Oceniono 13 razy 11

    Miejmy nadzieję, że niezawodność pozostanie na wysokim poziomie i że nadal pozostawią jakąś wolnossącą wysoko- obrotówkę.

  • karakalla

    Oceniono 8 razy 8

    Toyota zdaje się, że też powoli się poddaje trendowi i przynajmniej w Lexusach pojawi się dwulitrowa jednostka R4, Subaru od dawna stosuje turbo, ale teraz pokazało doładowany silnik 1,6. Wychodzi, że ostatnią Mohikanką pozostanie Mazda, która raczej nie po to zainwestowała w budowę silników Skyactiv-G o podwyższonym stopniu sprężania, żeby się z nich rychło wycofywać na rzecz turbo.

    Dla polskiego klienta, dopóki ministerstwo czegoś nie wymyśli, informacje są raczej niezłe, coraz więcej modeli wymyka się gilotynie akcyzowej. A jeżeli Honda zastąpi w następnym Accordzie topową jednostką 2,4 dwulitrówką turbo, zysk powinien być czysty, bo przecież jedno i drugie R4, nie będzie płaczu jak w przypadku BMW.

  • Gość: mabooo

    Oceniono 7 razy 7

    Jeśli Honda ma wprowadzić te silniki w 2015, to muszą one od dawna jeździć.tak jak było np. z dieslem 1.6

  • Gość: apx

    Oceniono 3 razy 3

    czy wy wszystkie artykuly na zywca z autobloga biezecie ?? moze cos od seibie ??

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX