DSG | Akcja serwisowa Volkswagena

Volkswagen wezwie 1,6 mln samochodów do serwisów na akcję serwisową mającą zapobiec uszkodzeniom skrzyń dwusprzęgłowych DSG

Akcja serwisowa, ogłaszana na poszczególnych rynkach, dotyczy skrzyń siedmiobiegowych o oznaczeniu fabrycznym DQ200. Winnym okazał się olej syntetyczny. W regionach o gorącym lub wilgotnym klimacie syntetyk, a dokładnie jego dodatki odpowiadają za zwarcia w instalacji poprowadzonej wewnątrz obudowy skrzyni. Co więcej, Volkswagen odkrył, że za problemy ze sterowaniem, masowo zgłaszane m.in. na rynku chińskim, także odpowiedzialny jest olej syntetyczny. Wcześniej próbowano rozwiązać je za pomocą nowszego oprogramowania. Niemiecka firma zarządziła globalną akcję serwisową polegającą na wymianie oleju syntetycznego skrzyni biegów na mineralny pozbawiony dodatków mogących powodować korozję.

Siedmiobiegowe skrzynie DSG (DQ200) stosowane są od 2008 roku w większości modeli marki, od Polo do Passata - ale nie tylko. Używane są także przez inne marki koncernu: Seata, Skodę i Audi.

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Więcej o:
Copyright © Agora SA