Mercedes-Benz S 65 AMG | Powrót króla

Co jakiś czas Mercedes wypuszcza informacje o nowych wersjach swojej flagowej limuzyny. Tym razem przysza pora na oczekiwaną od dawna, najmocniejszą odmianę S 65 AMG!
Historia Mercedesa Klasy SHistoria Mercedesa Klasy S

To co w wersjach AMG najważniejsze to oczywiście silnik. W modelu S 65 AMG znalazła się jednostka z bardziej sportowego SL 65, czyli podwójnie doładowane V12 o pojemności 6 litrów, którego parametry wynoszą 630 KM i niebagatelne 1000 Nm momentu obrotowego. Maksymalna moc dostępna jest od 4800 obrotów, ale moment już od 2300 obrotów, co w połączeniu z 7-biegową skrzynią AMG SPEEDSHIFT PLUS pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w... 4,3 sekundy! Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h jednak prędkościomierz wyskalowany jest do 360 km/h. Dzięki dostępnym w opcji ogromnym ceramicznym tarczom hamulcowym o średnicy 420 mm i wysokowydajnym zaciskom, zatrzymanie dwutonowej limuzyny nawet z wysokiej prędkości nie powinno stanowić problemu.

Sprawdź ceny innych nowych Mercedesów

Z zewnątrz S 65 AMG nie różni się znacznie od słabszej wersji S 63, gdyż obie otrzymały pakiet aerodynamiczny AMG. Różnice stanowią 20-calowe felgi, które w "sześć-pięć" montowane są w standardzie. Rozmiar opon to kolejne liczby z najwyższej półki - 255/40 z przodu i 285/35 z tyłu.

S 65 AMG to oczywiście mocny silnik i świetne osiągi, ale także najwyższej klasy standard wykończenia i wszechogarniający kierowcę i pasażerów luksus. Klient będzie mógł wybierać między wieloma rodzajami skórzanych tapicerek, a na fotelach będzie mogło znaleźć się wyszyte logo AMG. S 65 jako pierwszy model w gamie będzie dostępna z nowym (inspirowanym smartphonowym) menu komputera pokładowego i dotykowym padem. W innych wersja klasy S będzie on dostępny dopiero od marca.

Zobacz czy stać Cię na używaną klasę S AMG

Najmocniejsza limuzyna producenta ze Stuttgartu jest ponad dwa razy droższa od podstawowego modelu S350 BlueTec, ale za ręcznie składany silnik i takie detale jak np. analogowy zegarek IWC Schaffhausen trzeba niestety słono zapłacić. Jeżeli jesteście zainteresowani zakupem S 65 AMG, to musicie przygotować się na wydatek minimum 232 tys. euro.

Więcej o:
Komentarze (13)
Mercedes-Benz S 65 AMG | Powrót króla
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • lowell321

    Oceniono 5 razy 3

    Ale bym sie ze starą wozil, ech

  • zingygizmo

    Oceniono 8 razy 4

    Czy ktoś tu w ogóle zagląda z szanownej redakcji? Zależy Wam na poziomie dyskusji na tym forum czy pozwalacie wszystkim chamom wylewać tu swoje frustracje i obrażac wszystkich dookoła? Weżcie się k..wa do jakiejś roboty redakcyjnej. Jak nie potraficie zadbać o kulture na wlasnej stronie to może zablokujcie komentarze bo tego się czytać nie da. Jakiś kmiot pluje na normalnych ludzi a Wy nie reagujecie. Może ktoś z szanownej redakcji się nudzi i dla podgrzania atmosferki wrzuca to swoje "przemyslenia"? Brak reakcji na to wskazuje.

  • Gość: lump

    Oceniono 11 razy 5

    do s63 można zamówić pakiet kierowcy z przesunięciem ogranicznika na 300km/h, a w s65 nie!

  • onsork

    Oceniono 8 razy 8

    najbardziej w wersji S 65 AMG podobaja mi sie dwie rzeczy - moment obrotowy 1000nm i ...spadek wartosci
    przyklad
    nowy W221 S 65 AMG - 225 tys euro
    model z 2006 W221 S 65 AMG - 40 tys euro
    spadek to 80% w 6-7 lat, imponujace.

  • Gość: funny

    Oceniono 28 razy 12

    To jednak pokazuje, że na szczycie linii modelowej Mercedesa wcale nie stoi klasa S, a niepozorna klasa G. W klasie G skumulowani są klienci o najwyższej sile nabywczej. Dla porównania, 2 razy droższa od podstawowej wersji jest wersja AMG, ale 63. A dopiero G65 jest 2 razy droższa, ale od.. G63.

  • mikolaj69

    Oceniono 33 razy 23

    Ostatnio oglądałem to cacko na parkingu firmy Polkomtel. Jeździ nim pan Zygmunt Solorz-Żak...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX