Czy to koniec LED-ów?

Nowoczesne oświetlenie w motoryzacji oparte jest obecnie na diodach LED, ale okres ich panowania może się niedługo skończyć za sprawą nowocześniejszej technologii OLED
Żarówki Philips ColorVision Kolorowe żarówki, za które nie stracisz dowodu rejestracyjnego

Już w 2012 roku na targach Electronica w Monachium OSRAM zaprezentował prototyp lampy samochodowej z wykorzystaniem organicznych diod elektroluminescencyjnych OLED. Obecnie firma pracuje nad kolejną fazą projektu, który ma spełniać wymagania ruchu drogowego, nie tylko jeśli chodzi o zastosowanie w światłach tylnych, lecz także w światłach stopu, co pozwoli spełnić wymogi norm Europejskiej Komisji Gospodarczej (ECE).

OLED-y to powierzchniowe źródła światła. Przezroczyste diody oferują nowe możliwości projektowania. Powierzchnię świecącą diod można podzielić na dynamicznie kontrolowane segmenty, tworząc w ten sposób różne scenariusze świetlne, na przykład uruchamiane poprzez naciśnięcie na pilocie przycisku blokowania zamków. Granica stabilności temperatury, będąca największą przeszkodą na drodze do seryjnej produkcji, została podwyższona do wartości 85 stopni Celsjusza, dzięki czemu OLED-y bez problemu wytrzymują pracę w takich warunkach przez kilkaset godzin.

„W tym roku udało nam się znacznie zwiększyć przydatność naszych OLED-ów w zastosowaniach samochodowych i wkrótce pokażemy nasze pierwsze rozwiązania, oparte na tej technologii. Mamy nadzieję, że najpóźniej w 2016 roku OLED-y pojawią się w seryjnej produkcji i będą montowane w nowych samochodach. Kolejny rok badań pozwolił znacząco dopracować nasz produkt i już wkrótce powinniśmy uruchomić produkcję seryjną” - powiedział Ulrich Eisele, odpowiedzialny za produkty OLED w firmie OSRAM.

Więcej o:
Komentarze (14)
Czy to koniec LED-ów?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • spokojswiety

    Oceniono 70 razy 68

    W przypadku dobrych LED i poprawnego zaprojektowania lamp trwałość produktu może być bardzo długa. W przypadku OLED trwałość będzie bardzo ograniczona. Poza tym w przypadku OLED można pięknie programować, i to z dużą dokładnością, kiedy nastąpi śmierć urządzenia i o to w tym wszystkim chodzi.
    Urządzenia muszą działać określoną ilość czasu i nie mogą działać dłużej bo firmy je produkujące tak chcą.
    Jest to jawne niszczenie środowiska ale o to korporacjom chodzi. Samochody nie mogą jeździć ponad 10 lat, a broń Boże 20 i więcej ja k to miało miejsce w przypadku, np. Mercedesów kilka dekad temu. A wyobraźcie sobie Państwo ile będzie kosztowała wymiana całej lampy OLED bo do wymiany będzie calusieńka lampa po kilkuset godzinach!!!!

  • Gość: vito

    Oceniono 38 razy 38

    przez kilkaset godzin....no to wole stare,zwykle zarowki.
    A te 85 stopni..czyli jak postawie czarne auto na sloncu latem,to zostane bez swiatel,tak ????

  • Gość: zwykły inżynier

    Oceniono 22 razy 16

    Po ch... OLEDy w lampach? Ku..., dokąd to zmierza?! Czy ja chcę film oglądać na tym? Może jeszcze integracja z Fejsbogiem?

  • devote

    Oceniono 12 razy 6

    DIOTY NIE NADAJĄ SIE NA ZIME.ŻARÓWKI OGRZEWAJĄ KLOSZE I TOPNIEJE NA NICH ŚNIEG I LÓD.NA DIODOWYCH JEST TO NIEMOZLIWE.MAM AUDI Z LEDOWYMI LAMPAMI TYLNYMI I W ZIME PO CHWILI JAZDY CAŁE SA POKRYTE SNIEGIEM I ICH NIE WIDAC.

  • szczepanskiadrian

    Oceniono 1 raz 1

    Jaki koniec...Ja kupuję cały czas na www.led.micros.pl ... Jest wiele sklepów, które jakoś istnieją i istnieć będą. Dobre Led to tak jak powiedział spokojswiety może być długotrwały!

  • Gość: maciej.z.zadupia

    Oceniono 1 raz -1

    tja... np. w Austrii..

  • Gość: HH

    Oceniono 50 razy -2

    Nie zdziwiłbym się gdyby w polskich warunkach takie żarówki działałyby ok. roku. Zmiany temperatur dość spore, i ten durny przepis obowiązku jazdy na światłach w dzień.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX