Formuła 1 bez emocji | Audio

Przeraźliwy ryk silników bolidów Formuły 1 to już przeszłość. Od przyszłego sezonu zastąpią je płasko brzmiące jednostki V6 1.6 Turbo

Zmian jest sporo, w skrócie wyglądają następująco. Zamiast jednostek V8 zespoły będą musiały używać widlastych szóstek. Pojemność zmniejszy się z 2,4 l. do 1,6 litra. Aby uzyskać odpowiednią moc pozostanie możliwość stosowania doładowania i systemu odzysku energii (ERS). Żeby nie było za łatwo maksymalne obroty spadną z dotychczasowych 18 tys. do 15 tys. obr/min.

Kolejni producenci publikują dźwięki swoich silników V6 Turbo, jakie od sezonu 2014 będą obowiązujące w bolidach F1. Niestety wszystkie brzmią jak odkurzacze i żaden producent nie jest w stanie nic z tym zrobić. Posłuchajcie sami i porównajcie je z dawnymi silnikami F1. Na koniec zapraszamy do udziału w sondażu.

Honda V6 Turbo F1:

 

Renault V6 Turbo F1:

 

Mercedes AMG V6 Turbo F1:

 

Porównanie dźwięków silników F1 - V12, V10, V8 i V6 Turbo:

 
Które silniki F1 brzmią najlepiej
Więcej o:
Copyright © Agora SA