Formuła 1 bez emocji | Audio

Przeraźliwy ryk silników bolidów Formuły 1 to już przeszłość. Od przyszłego sezonu zastąpią je płasko brzmiące jednostki V6 1.6 Turbo

Zmian jest sporo, w skrócie wyglądają następująco. Zamiast jednostek V8 zespoły będą musiały używać widlastych szóstek. Pojemność zmniejszy się z 2,4 l. do 1,6 litra. Aby uzyskać odpowiednią moc pozostanie możliwość stosowania doładowania i systemu odzysku energii (ERS). Żeby nie było za łatwo maksymalne obroty spadną z dotychczasowych 18 tys. do 15 tys. obr/min.

Kolejni producenci publikują dźwięki swoich silników V6 Turbo, jakie od sezonu 2014 będą obowiązujące w bolidach F1. Niestety wszystkie brzmią jak odkurzacze i żaden producent nie jest w stanie nic z tym zrobić. Posłuchajcie sami i porównajcie je z dawnymi silnikami F1. Na koniec zapraszamy do udziału w sondażu.

Honda V6 Turbo F1:

Renault V6 Turbo F1:

Mercedes AMG V6 Turbo F1:

Porównanie dźwięków silników F1 - V12, V10, V8 i V6 Turbo:

Które silniki F1 brzmią najlepiej
Więcej o:
Komentarze (12)
Formuła 1 bez emocji | Audio
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kosmiczny_swir

    Oceniono 12 razy 4

    No coz, silniki beda troche chichsze, ale do diabla, Forlmula 1 to sport zaawansowanych technologii a nie inscenizaja bitwy pod Grunwaldem. Mi bardziej podobaja sie wyscigi typu Pikes Peak czy LeMans gdzie wszystkie technologie sa dozwolone. Z tym, ze Pikes Peak, ktory jest bodajze najciekawszym z wyscigow jest raz do roku, a LeMans po prostu trwa za dlugo.

  • liczbynieklamia

    Oceniono 5 razy 3

    To V6 Mercedesa wygląda, jakby miało kąt rozwidlenia 120 stopni zamiast typowych 60 stopni. Jest to naturalny kąt rozwidlenia V6, ale praktycznie niespotykany, ze względu na dużą zajętość miejsca. Zapowiada się ciekawy silnik.

    Trudno, żeby producenci zwracali specjalną uwagę na dźwięk silnika. Optymalne pod tym względem jest pięknie bulgoczące V8 z krzyżowym wałem, ale nikt nie poświęci w F1 osiągów dla dźwięku i wyrównoważenia, dlatego nawet obecne V8 to były wiertarki z płaskimi wałami.

  • Gość: Gość

    Oceniono 3 razy 1

    http://www.youtube.com/watch?v=oeO2q8FzcnM ten dźwięk bolidu Senny był cudowny, teraz to jest lipa.

  • jar_i_mir

    0

    V6 nie brzmi jak odkurzacz, tylko jak maszynka do strzyżenia włosów. Przynajmniej dla mnie.

  • Gość: Anna

    0

    Thanks for your comment John, and you're right, tehccinally not set means all referral traffic that did not come in through a keyword. At the time this article was written not set only applied to Google Adwords referral traffic. It has been adjusted.

  • Gość: Fabian

    0

    ??? * Email * Website XHTML: ?? ?????? ???????????? ????????? ????: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  • Gość: SEB

    Oceniono 2 razy 0

    Buhahaha ... do tej awaryjnej turbiny nie zapomnijcie o kole dwumasowym, flitrze cząstek stałych

  • samiec_alfa_romeo

    Oceniono 22 razy -2

    Nie ma to jak stulejarze jeżdżący na codzień komunikacją miejską płaaczący za "cudownym", "męskim" brzmieniem "starych" silników F1/BMW/V8 (wpisz sobie cokolwiek za czym jęczą "eksperci" na portalach moto).

    Silnik ma zapewniać jak najlepsze osiągi przy jak najniższym zużyciu paliwa. To jak brzmi mnie nie obchodzi. Kiedyś samochody będą elektryczne - silnik elektryczny jest we wszystkim lepszy od spalinowego - czy wtedy też znajdą się idioci, którzy ledwo zrobili prawo jazdy, ale udają ekspertów ponieważ tęsknią za "rasowym" brzmieniem?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX