Kia Optima po liftingu | Znamy ceny

Zaledwie po dwóch latach od premiery, Kia odświeżyła model Optima. Na auto można już składać zamówienia, ale pierwsze egzemplarze trafią do klientów dopiero w kwietniu 2014 roku. Cennik otwiera ta sama kwota, co dotychczas - 84 900 zł
Kia Optima Kia Optima 2.0 XL - test | Made in Korea

Tyle trzeba zapłacić za podstawową wersję M z dwulitrowym silnikiem benzynowym. Bogatsze odmiany L i XL są o tys. zł tańsze niż do tej pory. Kosztują odpowiednio od 89 900 zł i 106 900 zł.

Zmodernizowana Optima otrzymała zmodyfikowane światła do jazdy dziennej LED, które wzorem innych modeli marki zostały przeniesione w obrys reflektorów głównych. Nowością w oświetleniu są także opcjonalne, czterodiodowe lampy przeciwmgielne, zapożyczone z modeli cee'd i pro_ceed GT. Kolejnym wyróżnikiem nowej Optimy jest „wyostrzona” krawędź pokrywy bagażnika oraz trzy nowe wzory 17- i 18-calowych felg z lekkiego stopu. Lampy tylne dostępne są na życzenie z nowymi wkładami LED.

Klienci zainteresowani dalszym uatrakcyjnieniem wyglądu samochodu mogą wybrać pakiet stylistyczny „Touring”, w skład którego wchodzą: inny wzór atrapy chłodnicy, chromowana listwa dolnego wlotu powietrza, dedykowane 18-calowe obręcze kół, dyfuzor pod tylnym zderzakiem w matowej czerni oraz sportowa, spłaszczona od dołu kierownica.

Sprawdź ile kosztuje używana Kia Optima

Projekt deski rozdzielczej pozostał bez zmian. Dodano za to szereg akcentów dekoracyjnych (satynowych i w lśniącej czerni) w zestawie wskaźników, na kole kierownicy, konsoli środkowej, selektorze skrzyni biegów, boczkach drzwi oraz siedzeniach, aby nadać wnętrzu więcej elegancji. Do wyboru jest dwutonowa beżowa lub jednolita czarna kolorystyka wystroju kabiny. W nowym zestawie wskaźników dominuje wyświetlacz TFT LCD, powiększony z 3,5 do 4,3 cala i podający więcej informacji w czytelniejszej grafice. Fotele przednie zostały głębiej wyprofilowane, a ich siedziska przedłużone pod kątem zwiększenia komfortu. W opcji wyposażenia dostępna jest elektryczna wentylacja foteli oraz elektryczne podgrzewanie tylnej kanapy. Kabina samochodu została lepiej wyciszona.

Optima FL, tak jak dotychczas, jest dostępna z dwoma silnikami do wyboru : benzynowym 2.0 o mocy 165 KM i wysokoprężnym 1.7 CRDi o mocy 136 KM. Obie jednostki mogą współpracować z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną.

Więcej o:
Komentarze (32)
Kia Optima po liftingu | Znamy ceny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: makobi

    Oceniono 10 razy 0

    WV znowu straci wielu klientów .

  • pluuto

    Oceniono 11 razy -9

    W tej klasie za podobną ceną można kupić coś lepszego, choćby Mondeo, Passata, Volvo S60

  • Gość: joannu

    Oceniono 12 razy 0

    Kia ciekawsza niż nudne i awaryjne ałdi, które kojarzy się z gimbazą.

  • Gość: Zum

    Oceniono 6 razy 0

    A może tak jeszcze jakieś piękne kombi na bazie Optimy...

  • Gość: Somo

    Oceniono 4 razy 0

    A kiedy będzie dostępny jakiś turbodoładowany silnik benzynowy (może ten z Seed'ea GT?) taki T-GDI ok 200KM? Diesel też mógłby być trochę mocniejszy: 2.0 184KM ze Sportage'a i wtedy ho, ho, biegnę do salonu bo samochód naprawdę jest piękny!

  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 19 razy 9

    Bzdura, że ma słabe materiały. Siedziałem w środku. Octavia aspiruje do tego segmentu? nawet nie dorasta temu autu do pięt!!!! To konkurencja w zasadzie bardziej dla Mazdy 6 niż nawet Passata czy Mondeo.

  • eurotaxt

    Oceniono 12 razy -6

    Model bez jakiegokolwiek znaczenia na europejskim rynku. W Polsce na ulicy nie widziałem nigdy (mieszkam na Śląsku - ok. 4 mln ludzi). Tak sobie myślę że jeśli Optima ma się sprzedawać to nie może być droższa od Passata czy Mondeo jak do tej pory, tym bardziej że poza ładnym nadwoziem technicznie to muzeum.

  • Gość: lol

    Oceniono 10 razy -10

    Kolejna Kia co wygląda jak sklejone z trzech innych modeli

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX