Cadillac Escalade - GM jest niereformowalny

Cadillac pokazał nowy - dla siebie - model. Escalade to nadal Chevrolet Tahoe z lepszym wyposażeniem. Tym razem różni je jeszcze coś
Nowy Suburban | Dinozaury wciąż żyweNowy Suburban | Dinozaury wciąż żywe

Jednym z powodów upadku GM była sprzedaż spadająca w szybkim tempie. Z tego powodu z rynku zniknął Oldsmobile, Pontiac i Saturn. Buick był blisko przepaści, ale mocna pozycja w Chinach jest gwarantem jego egzystencji. Jednym z powodów malejącego zainteresowania było zbytnie podobieństwo modeli oferowanych pod różnymi markami.

Jak widać po zaprezentowanym Cadillacu Escalade GM niczego się nie nauczył. Koszty nadal są ważniejsze od zdrowego rozsądku. Podczas gdy niemiecka konkurencja ma już w ofercie po kilkanaście unikalnych modeli, Cadillac nadal chce z nią konkurować oferując lepiej wyposażone Chevrolety.

Pod względem konstrukcji Escalade i dłuższy Escalade ESV to w rzeczywistości odpowiedniki Chevroletów Tahoe i Suburban oraz GMC Yukon i Yukon XL. Wyraźną różnicę widać teraz nie tylko z przodu, ale też w zaprojektowanym od nowa wnętrzu. Escalade otrzymał w końcu własną deskę rozdzielczą. W Cadillacu będzie oferowany tylko jeden silnik - 6.2 V8 o mocy 420 lub 460 KM. Sześciobiegowy automat może przekazywać napęd tylko na tylne lub wszystkie cztery koła. Sprzedaż w USA rozpocznie się na wiosnę 2014 roku.

Zobacz ile kosztują używane Escalade w Polsce

Więcej o:
Komentarze (37)
Cadillac Escalade - GM jest niereformowalny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fahowiedz

    Oceniono 54 razy 50

    jakiś pokrętny ten artykuł

    jeżeli Escalade różni się od Chevroleta karoserią, wnętrzem i wyposażeniem (bardziej luksusowe) to dlaczego jest niereformowalny "podczas gdy niemiecka konkurencja ma już w ofercie po kilkanaście unikalnych modeli"

    chyba autor nie myśli o np.: Skoda, Seat, VW, Audi które nie różnią się karoserią, wnętrzem i wyposażeniem bo płytę i silniki mają tą samą

  • Gość: Benek

    Oceniono 38 razy 32

    Nie ma jak solidny napęd. W Europie to takich kloców niedługo będą pakować 2 - litrowe turbo, które będzie żarło jakieś 15 na setkę i wyło, bo nie będzie w stanie ruszyć takiego sadła. Co ciekawe nowy "small block" nie wcina zbyt dużo i jak Corvette mieści się w 13-14 litrach to to pewnie z 17 spali. Grunt, że jest moc - prawdziwa moc a nie "powiew astmy z wydechu".

  • Gość: Gość

    Oceniono 32 razy 30

    Maja rozmach s....

  • Gość: asd(R)

    Oceniono 32 razy 24

    Panie MArcinie zamiast kasowac moje komentarze proszę wymienić te kilkanaście modeli niemieckiej konkurencji dla tego Cadilacka. Jestem bardzo ciekaw Pana fantazji ;)

  • czynnik.rakotworczy

    Oceniono 21 razy 19

    ha, wiele "unikalnych, niemieckich modeli"? A na ilu unikalnych płytach podłogowych toto się montuje?
    6,2 V8 mówi samo za siebie, ten benzyniak przejedzie z 0,5 mln km bez remontu, w tym czasie szkopskie 3.0 TDI przejdzie kilka regeneracji turbin i innych niespodzianek

  • sselrats

    Oceniono 20 razy 16

    To sie nazywa wolnosc.

  • Gość: caddy

    Oceniono 15 razy 15

    Trochę bzdura, z tymi silnika bo w ofercie jest i nadal będzie wersja hybrydowa, powinno to być napisana w artykule....

  • Gość: kriss

    Oceniono 17 razy 7

    Rewelacyjna krowa, miodzio.......

  • vym3

    Oceniono 10 razy 6

    Do autora: chłopie ten artykuł zapamiętasz do końca.życia. Nie chciałbym być w twojej skórze kiedy wreszcie uświadomisz sobie co za stek bzdur wypociłeś. Jedną wskazówka. Sprawdź marki GM. Ja wiem że nie ma potrzeby, ale tak dla świętego spokoju.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX