Porsche 918 Spyder | Technologiczny majstersztyk

Porsche co jakiś czas karmi swoich fanów nowymi informacjami o modelu 918 Spyder. Na Salonie Samochodowym we Frankfurcie można było zobaczyć jego produkcyjną wersję. Znane są już ceny oraz rodzaje wyposażenia. Teraz przyszedł czas na prezentację rozwiązań technicznych

Porsche stawia na hybrydy

Inżynierowie Porsche postawili sobie za cel wyprodukowanie najbardziej sportowego samochodu, które jednocześnie będzie najbardziej ekonomicznym. Podstawą do osiągnięcie tego celu jest zaprojektowany od podstaw silnik i układ hybrydowy. Benzynowe V8 o pojemności 4,6 litra, które generuje 608 KM jest najmocniejszą wolnossącą jednostką Porsche, która ujrzała światło dzienne. Z jednego litra pojemności uzyskano aż 132 KM. Za uzyskanie 1280 Nm odpowiedzialny jest dodatkowo układ hybrydowy, który podnosi także moc silnika do 887 KM. Na zaprezentowanym przez Porsche filmie, można przyjrzeć się dokładnej pracy całego układu napędowego, zajrzeć do wnętrza pracującego silnika oraz zobaczyć jak samochód zachowuje się w czterech dostępnych trybach.

Sprawdź ceny Porsche 918 Spyder

Dzięki tak wyjątkowej konstrukcji napędu, Porsche 918 Spyder w trybie Race Hybrid jest w stanie przyspieszać od 0 do 100 km/h w 2.8 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 345 km/h. Mimo to, "eko rozwiązania" pozwalają osiągać spalanie na poziomie 3,3 litra / 100 km. Wydajność samego układu hybrydowego pozwala na jazdę na odcinku od 16 do 31 km z prędkością dochodzącą do 150 km/h. Sami przyznacie, że zarówno konstrukcja jak i jej osiągi robią wrażenie.

Zobacz jak pracuje Porsche 918 - Wideo

Więcej o:
Copyright © Agora SA