Porsche 918 Spyder | Technologiczny majstersztyk

Porsche co jakiś czas karmi swoich fanów nowymi informacjami o modelu 918 Spyder. Na Salonie Samochodowym we Frankfurcie można było zobaczyć jego produkcyjną wersję. Znane są już ceny oraz rodzaje wyposażenia. Teraz przyszedł czas na prezentację rozwiązań technicznych
Porsche stawia na hybrydyPorsche stawia na hybrydy

Inżynierowie Porsche postawili sobie za cel wyprodukowanie najbardziej sportowego samochodu, które jednocześnie będzie najbardziej ekonomicznym. Podstawą do osiągnięcie tego celu jest zaprojektowany od podstaw silnik i układ hybrydowy. Benzynowe V8 o pojemności 4,6 litra, które generuje 608 KM jest najmocniejszą wolnossącą jednostką Porsche, która ujrzała światło dzienne. Z jednego litra pojemności uzyskano aż 132 KM. Za uzyskanie 1280 Nm odpowiedzialny jest dodatkowo układ hybrydowy, który podnosi także moc silnika do 887 KM. Na zaprezentowanym przez Porsche filmie, można przyjrzeć się dokładnej pracy całego układu napędowego, zajrzeć do wnętrza pracującego silnika oraz zobaczyć jak samochód zachowuje się w czterech dostępnych trybach.

Sprawdź ceny Porsche 918 Spyder

Dzięki tak wyjątkowej konstrukcji napędu, Porsche 918 Spyder w trybie Race Hybrid jest w stanie przyspieszać od 0 do 100 km/h w 2.8 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 345 km/h. Mimo to, "eko rozwiązania" pozwalają osiągać spalanie na poziomie 3,3 litra / 100 km. Wydajność samego układu hybrydowego pozwala na jazdę na odcinku od 16 do 31 km z prędkością dochodzącą do 150 km/h. Sami przyznacie, że zarówno konstrukcja jak i jej osiągi robią wrażenie.

 

Zobacz jak pracuje Porsche 918 - Wideo

Więcej o:
Komentarze (22)
Porsche 918 Spyder | Technologiczny majstersztyk
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: baca

    Oceniono 21 razy 11

    spalanie się zgadza - tylko w tekście jest błąd (małe zamiast wielkich liter) - powinno być 3,3l / 100KM
    - wtedy wszystko się zgadza :-D

  • Gość: aghrra

    Oceniono 10 razy 6

    Ktoś kto kupuje takie auto naprawdę nie liczy się z kosztami paliwa ! Ale Niemców trzyma za jaja ekopedalstwo i niedługo zaczną wsadzać do samochodów wyżyłowane silniczki z kosiarek do trawy

  • Gość: bieda_az_piszczy

    Oceniono 4 razy 4

    Sprawdź ceny Porsche 918 Spyder - tak już pędzę sprawdzić;)

  • Gość: RPWL

    Oceniono 16 razy 4

    Na papierze osiągi robią wrażenie, zobaczymy (ja raczej nie, nie stać mnie ;-) jak bedzie ze zużyciem paliwa w praktyce.

  • Gość: Czepiacz

    Oceniono 5 razy 3

    Może by przeczytać, co się napisało zanim się opublikuje.
    Co niby oznacza, że: "Wydajność samego układu hybrydowego pozwala na jazdę na odcinku od 16 do 31 km z prędkością dochodzącą do 150 km/h."
    1) że ma jeszcze jakiś inny napęd?
    2) że autor myślał, że napęd hybrydowy to jest tylko napęd elektryczny?
    Nie zgadnę...

  • Gość: dionizos

    Oceniono 2 razy 0

    Głupiś, a Twoje dzieci będą na psy szczekać.
    Wykazywanie się ignorancją w kwestii ochrony środowiska może jest kwestią przydatną u osób pokroju J. Clarcsona, który na swoich kontrowersyjnych (i nie ukrywam, że często zabawnych i błyskotliwych) i populistycznych wypowiedziach, zarobił fortunę. W niczym nie zmienia to faktu, że następuje na naszych oczach drastyczne pogorszenie stanu powietrza, wód i gleby, co jest pochodną m.in. efektu cieplarnianego. Ale żeby się o tym dowiedzieć trzeba czytać nieco więcej niż motonewsy i napisy przed i po Top Gear.

  • smurfmadrala

    Oceniono 1 raz -1

    Bardzo proszę o informacje:
    gdzie w Polsce są drogi dla domorosłych szumacheruf po wyższej TV-szkole jazdy?

  • Gość: fragi102

    Oceniono 49 razy -3

    NISSAN GTR Z 550KM przyspiesza w 2.8s/100km/h
    niedługo wyjdzie specjalna edycja NISSAN GTR NISMO co z 640KM przyspieszy do 100km/h w 2s.
    cieszy mnie że niemcy przynajmniej nieudolnie próbują nadażyć na Japonczykami hehe

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX