Subaru XV Crosstrek Hybrid

Po drugiej stronie Atlantyku zaczyna się sprzedaż pierwszej hybrydy marki Subaru. Ile trzeba za nią zapłacić i co oferuje?

Zacznijmy od nowości, czyli układu napędowego. To pierwsza hybryda Subaru i po osiągach widać, że powstała jedynie z myślą o oszczędzaniu paliwa. Na dodatkowego kopa ze strony silnika elektrycznego nie ma co liczyć, bo osiąga on jedynie 13 KM mocy i 65 Nm momentu obrotowego. Podstawę napędu stanowi czterocylindrowy bokser 2.0 osiągający 150 KM mocy i 196 Nm momentu obrotowego. Za przekazanie tych wartości na koła odpowiada bezstopniowa skrzynia CVT. Na szczęście Subaru nie zrezygnowało jeszcze ze stałego, symetrycznego napędu obu osi. Prześwit też jest imponujący i wynosi 221 mm. Średnie zużycie paliwa (wg normy amerykańskiej) to 8,4 l/100 km w mieście i 6,9 l/100 km na autostradzie. Benzynowy odpowiednik zużywa w takich warunkach odpowiednio 9,4 i 7,1 l.

W stosunku do jednosilnikowego XV Crosstreka zastosowano jeszcze kilka dodatków. Z przodu hybryda została wyposażona w zamykany grill (z tzw. żaluzją), tylne światła LED, zmieniony zestaw instrumentów i dodatkowy kolor w palecie: Plasma Green Pearl (patrz: galeria). Ceny w USA zaczynają się od 25 995 dolarów. Wersję benzynową można mieć za 21 995 dolarów (ze skrzynią ręczną).

Sprawdź polski cennik Subaru XV

Więcej o: