Go+ - Najtańsze 7-os. kombi świata

Podczas gdy my żyjemy premierami salonu frankfurckiego, po drugiej stronie globu debiutuje jedno z najtańszych kombi na świecie - Datsun Go+

Pierwsze zapowiedzi odrodzonego Datsuna sugerowały, że samochód będzie kosztował ok. 2 300 euro. Mowa oczywiście o rynkach rozwijających się, głównie azjatyckich, gdzie nie obowiązują surowe normy bezpieczeństwa, czy czystości spalin. Koszty opracowania i produkcji są więc znacznie niższe. Być może był to zabieg marketingowy, gdyż ostateczna cena okazała się ponad dwukrotnie wyższa. W Indiach Datsuna Go wyceniono na ok. 5 100 euro. To i tak atrakcyjna oferta, ale azjatyckim Garbusem Datsun z pewnością nie zostanie.

Na salonie samochodowym IIMS w Dżakarcie (Indonesia International Motor Show), dwa miesiące po hatchbacku Go, debiutuje bazujące na nim kombi oznaczone dodatkowym plusem w nazwie. Przy długości 3995 mm, szerokości 1635 mm i wysokości 1485 mm nadal pozostaje niewielkim autem, jednak Go+ ma coś szczególnego - trzeci rząd siedzeń. Tym samym Datsun Go+ jest autem siedmioosobowym. To główna różnica w stosunku do hatchbacka, który ma identyczne: rozstaw osi (2450 mm), szerokość i wysokość.

Za napęd odpowiada trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 l. Prawdopodobnie będzie to wersja znana z Micry (HR12DE), rozwijająca 80 KM. Współpracuje ona z pięciobiegową skrzynią ręczną, a napęd kierowany jest na koła przednie. Nissan nie zdradził dotąd szczegółowej specyfikacji, ale jak zapewnia sam Carlos Ghosn auto ma być wyjątkowo oszczędne.

Ile kosztuje Nissan Micra? Sprawdź

Dokładna cena nie została podana ale wiadomo, że podstawowa wersja ma kosztować poniżej miliona indonezyjskich rupii, czyli ok. 6 500 euro. To czyni go najtańszym siedmioosobowym kombi na świecie i w ogóle jednym z najtańszych kombi na rynku.

Datsun Go+ wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku. Rynki docelowe, to oprócz Indonezji m.in. Rosja, Indie i RPA.

 

Więcej o:
Komentarze (45)
Go+ - Najtańsze 7-os. kombi świata
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Koneser piękna

    Oceniono 3 razy -3

    Brzydki jak noc

  • Gość: mzb

    Oceniono 8 razy -2

    Dodatkowa kanapa - pasy biodrowe i brak zagłówków.
    Volvo w 3 kanapie już w latach 80 montowało 3-punktowe pasy.

  • Gość: B

    Oceniono 3 razy -1

    W 2 rzędzie są 2 miejsca, więc 6 osobowy :) I brzydki.

  • Gość: co2

    Oceniono 1 raz -1

    może i nie spełnia norm ale zużycie paliwa i realna emisja /100km jest niższa niż europejskich wieśwagenów, rechotów ,itp. Masa niestety masa robi swoje

  • Gość: Adams

    Oceniono 21 razy -1

    Napewno bezpieczniejszy niz te wraki sprowadzane z zachodu. W Polsce były hitem

  • j.an

    0

    Najlepszym 7-os. kombi na rynek europejski była Nevada z silnikiem 2,2l prod francuskiej.

  • Gość: mmm

    0

    przeciez to logan mcv

  • Gość: arti

    0

    Strefę zgniotu tylnej części auta stanowią kręgosłupy pasażerów trzeciego rzędu siedzeń.

  • kacap_z_moskwy

    0

    Dzieki temu ze bedzie w Rosji produkowany cena tylko nieduzo wzrosnie. Ma kosztowac kolo 300 tys rubli. Czyli 9 tys $. Lada Largus (Renault troche zmenil Dacie) zaczyna sie od 320 tys. A w 7 osobowej wersji juz od 400. Jak nie macie akcyz celnych wytarczy w salonie w Kaliningradzie kupic. Choc w Moskwie nie bedzie Datsun hitem napewno. W Rosji produkuja na AvtoVaz Nissan Almera, zbudowanym na bazie Logan, jak i Datsun . W Moskwie jego prawie nie ma, choc tani. Tutaj test na wytrzymalosc tzrech samochodow jednego cenowego segmentu, gdzie jest i Almera - clck.ru/8pqFd

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX