Go+ - Najtańsze 7-os. kombi świata

Podczas gdy my żyjemy premierami salonu frankfurckiego, po drugiej stronie globu debiutuje jedno z najtańszych kombi na świecie - Datsun Go+

Pierwsze zapowiedzi odrodzonego Datsuna sugerowały, że samochód będzie kosztował ok. 2 300 euro. Mowa oczywiście o rynkach rozwijających się, głównie azjatyckich, gdzie nie obowiązują surowe normy bezpieczeństwa, czy czystości spalin. Koszty opracowania i produkcji są więc znacznie niższe. Być może był to zabieg marketingowy, gdyż ostateczna cena okazała się ponad dwukrotnie wyższa. W Indiach Datsuna Go wyceniono na ok. 5 100 euro. To i tak atrakcyjna oferta, ale azjatyckim Garbusem Datsun z pewnością nie zostanie.

Na salonie samochodowym IIMS w Dżakarcie (Indonesia International Motor Show), dwa miesiące po hatchbacku Go, debiutuje bazujące na nim kombi oznaczone dodatkowym plusem w nazwie. Przy długości 3995 mm, szerokości 1635 mm i wysokości 1485 mm nadal pozostaje niewielkim autem, jednak Go+ ma coś szczególnego - trzeci rząd siedzeń. Tym samym Datsun Go+ jest autem siedmioosobowym. To główna różnica w stosunku do hatchbacka, który ma identyczne: rozstaw osi (2450 mm), szerokość i wysokość.

Za napęd odpowiada trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 l. Prawdopodobnie będzie to wersja znana z Micry (HR12DE), rozwijająca 80 KM. Współpracuje ona z pięciobiegową skrzynią ręczną, a napęd kierowany jest na koła przednie. Nissan nie zdradził dotąd szczegółowej specyfikacji, ale jak zapewnia sam Carlos Ghosn auto ma być wyjątkowo oszczędne.

Ile kosztuje Nissan Micra? Sprawdź

Dokładna cena nie została podana ale wiadomo, że podstawowa wersja ma kosztować poniżej miliona indonezyjskich rupii, czyli ok. 6 500 euro. To czyni go najtańszym siedmioosobowym kombi na świecie i w ogóle jednym z najtańszych kombi na rynku.

Datsun Go+ wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku. Rynki docelowe, to oprócz Indonezji m.in. Rosja, Indie i RPA.

 

Więcej o:
Komentarze (45)
Go+ - Najtańsze 7-os. kombi świata
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gosc

    Oceniono 52 razy 26

    Ciekaw jestem, kiedy producenci tanich samochodów zrozumieją w końcu, że ludzie kupowaliby tę taniochę, gdyby była po prostu wizualnie była znośna? Czy to tak trudno pojąć, że to co najtańsze nie sprzedaje się tak dobrze, jakby mogło, tylko z powodu tego, że ludzie wstydzą się wyglądu a nie ceny? Przecież inny sposób przetłoczenia blach nie spowodowałby 100% wyższej ceny samochodu, a przynajmniej nie wyglądałby on jak ostatnia pokraka (tak jak zresztą na „załączonym obrazku”)!

  • Gość: wiem-to-ja

    Oceniono 27 razy 21

    Zapewne nie spełnia normy czystości spalin Euro V, więc nie ma szans na jego sprzedaż w Polsce. Sytuacja śmiechu warta, gdyż zdecydowana większość pojazdów w naszym kraju to nastoletnie pojazdy, nie spełniające JAKIEJKOLWIEK normy czystości spalin.

  • Gość: DMW

    Oceniono 14 razy 14

    Normalnie śliczny....

  • Gość: rla

    Oceniono 8 razy 8

    Wygląda mi to na potanioną wersję nowej Daci Logan MCV. W końcu Dacia to część Renault-Nissan.

  • Gość: awizer

    Oceniono 7 razy 3

    6500 euro? Bardzo dobra cena za przyzwoity samochodzik. Fakt, mógłby być ładniejszy i.... te małe kółka, ale za takie pieniądze, nie można mieć wszystkiego ;-)

    Pozdrawiam

  • Gość: Kriss

    Oceniono 1 raz 1

    Można, Można..... no można zrobić tanie auto dla ludu, a w Polsce nic nie można ot i ciekawostka.
    Sam bym takie kupił do jeżdżenia po zakupy do sklepu .

  • Gość: fragi102

    Oceniono 5 razy 1

    1.2L 80KM nie spełniajacy unijnych norm czystosci spalin ?
    debil czy co/?
    hehe

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX