Chevrolet Suburban i GMC Yukon | Dinozaury wciąż żywe

Historia Chevroleta Suburban sięga 1935 roku. Dziś to jeden z największych SUV-ów na świecie. Właśnie debiutuje najnowsza generacja "podmiejskiego" Chevroleta i jego krewnych

GM pokazał zupełnie nową generację swoich największych SUV-ów: Chevroletów Tahoe i Suburban oraz GMC Yukon Denali i Yukon XL. O sensacji nie może być mowy. Nowe modele zostały skonstruowane wedle znanej od dziesięcioleci recepty na SUV-a opracowanej zresztą przez Amerykanów. Potrzebna jest półciężarówka, gdzie zamiast kabiny i ładowni montuje się na ramie jedno duże nadwozie typu kombi. Wnętrze należy dostosować do innego klienta, który zamiast w ogrodniczkach, będzie jeździł w białej koszuli.

Auto będzie oferowane z dwoma rozstawami osi (356 mm różnicy), co przekłada się na ilość miejsca w środku. Dłuższe wersje (Chevrolet Suburban i GMC Yukon XL) mieszczą ośmioro pasażerów nadal oferując całkiem pokaźny bagażnik. Rząd środkowy (fotele lub kanapa do wyboru) i tylny składają się tworząc płaską podłogę od tylnej klapy aż po oparcia przednich foteli.

Konstrukcja jest klasyczna i opiera się na klasycznej ramie drabinkowej. Ogromne nadwozie musi być poruszane odpowiednim silnikiem, dlatego pod maską pracuje 5.3 V8 o mało pasującej nazwie EcoTec3. Rozwija 355 KM i 519 Nm momentu i współpracuje z sześciobiegowym automatem. Napęd może być przekazywany na tylne, lub opcjonalnie na wszystkie cztery koła. GMC Yukon Denali napędzany jest jeszcze większym silnikiem, 6.2 V8.

Zgodnie z tradycją modele oferowane pod marką Chevrolet to "zwykłe" samochody o standardowej wytrzymałości. Jeśli potrzebny jest samochód do ciężkiej pracy, choćby w terenie lepiej wybrać GMC. Auta tej marki zazwyczaj oferowane są za wzmocnionymi podzespołami. Z tego też powodu są droższe od odpowiadających im Chevroletów.

Co oferuje Chevrolet w Polsce - cennik

Więcej o:
Copyright © Agora SA