Najpopularniejszy samochód świata to...

Ponad 40 milionów sprzedanych egzemplarzy od 1966 roku, 11. generacji, obecna jest produkowana w 15 fabrykach na całym świecie. O jakim aucie mowa? O Corolli - modelu, który stanowi dziś jedną piątą ogólnej liczby pojazdów sprzedanych przez Toyotę w jej 76-letniej historii
Nowa Toyota Corolla Wszystko o najnowszej Toyocie Corolli

5 września 2013 roku Toyota Motor Corporation poinformowała, że łączna światowa sprzedaż modelu Corolla przekroczyła w lipcu tego roku 40 milionów sztuk.

Wróćmy do samego początku. Corolla została pierwotnie stworzona z myślą o zaspokojeniu zmieniających się potrzeb dojeżdżających do pracy Japończyków w połowie lat 60. Ówczesny główny konstruktor Tatsuo Hasegawa zauważył, że rozwojowi japońskiego przemysłu towarzyszy wydłużanie się czasu dojazdów ludzi do pracy. Rodziło to wzrost zapotrzebowania na osobisty środek transportu. Kierując się tymi spostrzeżeniami, Hasegawa nakreślił koncepcję pierwszej Corolli. Podstawy tej koncepcji pozostają niezmienne: ciągła ewolucja i dostosowanie do wymagań klientów na każdym z rynków.

We wrześniu 1966 r., specjalnie z myślą o produkcji modelu Corolla, Toyota otworzyła nową fabrykę w Takaoka w prefekturze Aichi. Dwa lata później rozpoczęto produkcję w Australii i Malezji, z naciskiem na wytwarzanie wersji dostosowanych do specyficznych wymagań lokalnych rynków. Od roku 1965 do roku 1968 Toyota ponad dwukrotnie zwiększyła roczną produkcję z 480 tysięcy do 1,1 miliona pojazdów, co świadczy o istotnym znaczeniu Corolli dla rozwoju firmy.

Eksport Corolli do Ameryki Północnej rozpoczął się w roku 1968. Błyskawiczny sukces na tym rynku miał znaczny wpływ na osiągnięcie pierwszego miliona egzemplarzy sprzedanych na całym świecie w ciągu zaledwie czterech lat od premiery.

W roku 1997 Corolla stała się najlepiej sprzedawanym modelem świata - łączna liczba sprzedanych egzemplarzy przekroczyła 22,65 miliona. Od roku 2002 nabywców znajduje ponad milion egzemplarzy rocznie; w ubiegłym roku w ponad 150 krajach i regionach świata codziennie sprzedawano 3180 Corolli.

Główny konstruktor modelu Corolla Shinichi Yasui powiedział: „Sukces tego samochodu jest dziełem wielu ludzi z całego świata i jestem dumny, że również mam w tym swój udział. Jestem też wdzięczny wszystkim posiadaczom i miłośnikom Corolli. Źródłem sukcesu Corolli jest kultywowana od lat koncepcja twórcza Tatsuo Hasegawy - Corolla ma dawać radość i komfort ludziom z całego świata.”

Najpopularniejszy samochód świata - wideoNajpopularniejszy samochód świata - wideo

Toyota Corolla - wszystkie generacje:

Toyota Corolla - wszystkie generacjeŹródło: Toyota

Więcej o:
Komentarze (36)
Najpopularniejszy samochód świata to...
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • eurotaxt

    Oceniono 2 razy 0

    W nowym Aurisie kombi na plus zaliczam sensowny wygląd (co nie znaczy że obłędny), duży bagarek i ładny projekt wnętrza. Minus daję za słabe plastiki i wykończenie wnętrza, za słaby i nie nadający się do kombi silnik 1,6 132 KM (poniżej 4200 obrotów auto jedzie jakbo miało 80 KM) i za wysoką cenę. Myślę że największym zagrożeniem dla tej wersji jest nowy Volkswagen Golf VII Variant który jest tańszy.

  • nty

    Oceniono 9 razy -5

    Sprzedała się tylko nazwa . Pierwsze Corolle tylnonapędowe i nie hatchbaki . Reszta to podróba Golfa

  • Gość: olo

    Oceniono 8 razy 0

    Zebrali 11 modeli i usiłują nam wmówić, ze to ten sam model.
    Fiat też ma dodawać do siebie wyprodukowane egzemplarze Toppolino, 500, 600, 126, 127, 128, Zastavy 1100, 126p, 126 bis, Pandy, Uno, Tipo, Argenta, Punto, Siena, Palio, Palio Weekend, Tata Indica, Punto III, Grande Punto, Punto Evo, Linea, Cinquocento, Seicento, Pandy II, Pandy III, 500, 500CC, 500L ?

  • Gość: bob0

    Oceniono 3 razy 1

    Toyota Corolla WRC - ciekawe, jak dla mnie to celica 9na zdjeciach), jeden z najbardziej rozpoznawalnych aut rajdowych swiata.

  • tomekg_lodz

    Oceniono 23 razy 5

    Najpopularniejszym samochodem świata był, jest i będzie VW Garbus ( bez tego nowego pseudo garbusa). Jak ktokolwiek spojrzy na pierwsze Garbusy produkowane jeszcze za Hitlera i ostatnie produkowane w Ameryce powie, że to ten sam samochód. Jak ktoś spojrzy na poszczególne wersje Corolli, to jak nie jest miłośnikiem motoryzacji, nigdy nie powie że to ten sam model. Zmieniło się w nim wszystko łącznie ze znaczkiem firmowym.

  • Gość: Lester

    Oceniono 15 razy -5

    Wysoka jakosc Toyoty to juz przeszlosc. Jednynie Lexusy zrobione w Japonii trzymaja poziom.

  • m.martyn

    Oceniono 36 razy 6

    Phi, też coś. zawsze mnie śmieszyło to udowadnianie, że to model, który sprzedał się w największej liczbie egzemplarzy, bo cóż wspólnego ze sobą mają poszczególne generacje tego modelu poza nazwą? Golf, choć nie jestem fanem VW, to przynajmniej może się wykazać ewolucją linii karoserii. Nowy garbus choć trochę przypomina dawnego. Ale corolla?

  • Gość: tuptuś

    Oceniono 17 razy 5

    Nie ustępowały też corolli inne igły: honda civic,nissan sunny,mazda 323,mitsubishi lancer.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX