Daimler zacieśnia współpracę z Aliansem Renault-Nissan

Oba koncerny współpracują ze sobą od kwietnia 2010 roku. Najlepszym tego przykładem jest Renault Kangoo w opakowaniu Mercedesa, czyli model Citan. Na tym jednak nie koniec, francusko-japońsko-niemiecka współpraca ma wejść na kolejny poziom

Ile trzeba zapłacić za nowego Mercedesa? Oto ceny wszystkich modeli

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem prezesi Daimler AG i Aliansu Renault-Nissan oświadczyli, że partnerska współpraca pomiędzy kierowanymi przez nich firmami postępuje w szybkim tempie, a jej zakres staje się coraz bardziej ogólnoświatowy.

Najbliższe plany obejmują wspólną produkcję czterocylindrowych silników benzynowych w amerykańskiej fabryce Mercedesa w Decherd, w stanie Tennessee. Wytwarzane tam jednostki będą wykorzystywane w Mercedesach Klasy C i nowych modelach Infiniti. Zakład jest już na ukończeniu, produkcja ma ruszyć w połowie 2014 roku.

„O ile początkowo nasza współpraca była silnie skupiona na przedsięwzięciach europejskich, obecnie koncentrujemy się na synergii na wszystkich kluczowych rynkach. Największy efekt skali zawsze uzyskuje się na płaszczyźnie globalnej.” - powiedział Carlos Ghosn, prezes zarządu Renault-Nissan.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem postępują także wspólne prace rozwojowe nad nową gamą turbodoładowanych, trzycylindrowych i czterocylindrowych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Kolejnym przykładem partnerstwa jest nowe Infiniti Q50, które trafi do sprzedaży jesienią tego roku. To pierwszy model tej marki, wyposażony silnik Diesla i automatyczną skrzynię biegów od Daimlera. Ponadto, od 2015 roku Infiniti oferować będzie samochód kompaktowy Q30, wykorzystujący elementy konstrukcyjne Mercedesa. Samochód w fazie koncepcyjnej można oglądać na salonie we Frankfurcie.

Współpraca kontynuowana jest również w segmencie pojazdów użytkowych. Planuje się, że oddział Daimler Trucks Asia, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, otrzyma furgony dostawcze Nissan NV350 Urvan, które na wybranych rynkach eksportowych sprzedawane będą jako Mitsubishi Fuso. Tego rodzaju praktyki mają miejsce w segmencie lekkich samochodów ciężarowych od początku bieżącego roku. Ciężarowy FUSO Canter Guts dostarczany jest Nissanowi, a lekka ciężarówka Nissan Atlas F24 trafia do Mitsubishi Fuso. Początkowa wymiana dostaw obejmuje ok. 1300 pojazdów na rynek japoński.

Planowo rozwijany jest również wspólny projekt Smart/Twingo. Auta będą dzieliły tę samą konstrukcję, ale mają mieć zupełnie inny charakter, pozostając niezależnymi produktami. Wkrótce rozpocznie się produkcja nowego samochodu dwumiejscowego we francuskich zakładach Smarta w Hambach oraz czteromiejscowego Smarta i następcy Renault Twingo w słoweńskich zakładach Renault w Novo Mesto. Sprzedaż nowych aut rozpocznie się w drugiej połowie 2014 roku.

„Będziemy nadal poszukiwać wspólnie nowych przedsięwzięć, uzasadnionych z punktu widzenia wszystkich partnerów, a co najważniejsze, naszych klientów.” - dodał Dieter Zetsche, prezes spółki Daimler i szef Mercedes Benz Cars.

Więcej o: