Salon Frankfurt 2013 | Mercedes CLA 250 Sport i CLA 45 AMG Racing Series

Mercedes-Benz i AMG zaprezentują na salonie we Frankfurcie nad Menem dwie premiery: seryjny model CLA 250 w odmianie Sport oraz jego torową odmianę CLA 45 AMG Racing Series dla prywatnych zespołów wyścigowych

Fabryczni tunerzy - AMG

Zacznijmy od "cywilnego" CLA. Wersja 250 Sport opatrzona emblematem "opracowany przez AMG" jest wyposażony w dwulitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 211 KM i maksymalnym momencie 350 Nm (od 1200 do 4000 obr./min.). Seryjnie model wyposażony jest w dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną 7G-DCT oraz pakiet AMG. Zdradzają go czerwone akcenty na zderzakach, emblemat "Sport" na przednich błotnikach oraz 18-calowe, czarne obręcze AMG o pięciu ramionach, zaopatrzone w opony 235/40 R 18. Za nimi kryją się polakierowane na czerwono zaciski hamulców. Ten sam kolor mają pasy bezpieczeństwa designo. CLA 250 Sport otrzymał również zestrojone przez inżynierów AMG zawieszenie oraz układ kierowniczy. Jego dynamiczną naturę podkreśla sportowy układ wydechowy i nowa konfiguracja systemu ESP.

Przeznaczeniem Mercedesa CLA 45 AMG Racing Series jest udział wyścigach aut z turbodoładowanymi silnikami o pojemności dwóch litrów. Specyfikacja modelu może być dostosowana do różnych serii i ich regulaminów, podobnie jak moc silnika oraz rodzaj napędu (4x4 lub standardowy przedni).

Za sprawą wykonanego z tworzyw wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP) ospojlerowania design CLA 45 AMG Racing Series jest spektakularny Wyścigowa odmiana otrzymała nowe zderzaki, szersze nadkola i osłony progowe z wlotami doprowadzającymi chłodne powietrze do tylnych hamulców, a także zatrzaski maski silnika oraz tylnej klapy. Regulowane tylne skrzydło wraz z przednią lotką i tylnym dyfuzorem zapewnia dodatkową siłę docisku. Podobne zadanie mają otwory w nadkolach. Kute obręcze AMG, zastosowane w celu obniżenia masy nieresorowanej, zaopatrzono w wyczynowe ogumienie Dunlop. Zintegrowany z podwoziem podnośnik pneumatyczny pozwala na szybką zmianę kół w trakcie pit stopu.

W kabinie dominuje torowa atmosfera - zainstalowano tu stalową klatkę, kubełkowy fotel Recaro z elementami z włókna węglowego, przygotowany do systemu HANS (Head and Neck Support), zintegrowany system przeciwpożarowy, oraz sportową kierownicę z manetkami do zmiany biegów.

Wyczynowe zawieszenie CLA 45 AMG Racing Series wyróżnia się szerszym rozstawem kół z przodu i z tyłu. Jego ustawienia mogą zostać dostosowane do wymogów konkretnego wyścigu. Regulować można prześwit, ugięcie sprężyn oraz charakterystykę tłumienia, a także rozstaw i kąt pochylenia kół obu osi. Wysokowydajny układ hamulcowy AMG z czterema wentylowanymi tarczami wyposażony jest w system ABS.

Podobnie jak model SLS AMG GT3, nowy CLA 45 AMG Racing Series został opracowany przez Mercedes-AMG we współpracy z HWA AG. HWA odpowiada za rozwój i udział w wyścigach samochodów Mercedes-AMG zmagających się w mistrzostwach DTM z ramienia Mercedes-Benz Motorsports.

"Wraz z CLA 45 AMG Racing Series chcemy dalej zwiększać nasze zaangażowanie w projekty adresowane do prywatnych zespołów sportowych i zaoferować im konkurencyjny, niewiele różniący się od standardowego samochód wyścigowy, zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa w popularnej klasie aut z 4-cylindrowymi jednostkami. Utwierdza nas w tym ogromny sukces modelu SLS AMG GT3, za kierownicą którego ścigają się teraz zespoły na pięciu kontynentach. Dotychczas znalazł on 67 nabywców." - powiedział Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.

Więcej o:
Copyright © Agora SA