Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

Nowa Dacia Duster bez tajemnic | zdjęcia, wideo

Andrzej Jakubowski
09.09.2013 12:11
A A A Drukuj
Dacia Duster po lifitngu

Dacia Duster po lifitngu (Fot. Dacia)

Oficjalna premiera Dustera po liftingu odbędzie się niebawem na salonie we Frankfurcie nam Menem. My już dziś prezentujemy odświeżonego SUV-a Dacii w pełnej krasie

Renault DCross - Duster po brazylijsku

Samochód po liftingu wyróżnia się przeprojektowaną atrapą chłodnicy, nowymi reflektorami z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej oraz innymi lusterkami bocznymi. Ponadto zmieniono relingi dachowe i wprowadzono do oferty nowy wzór 16-calowych aluminiowych obręczy kół. Z tyłu spostrzegawcze osoby dostrzegą chromowaną końcówkę rury wydechowej i nowe oznakowanie „4WD”.

Zmiany zaszły również we wnętrzu pojazdu. Nowa jest deska rozdzielcza. Jej głównym elementem jest wyświetlacz dotykowy, znany już z innych modeli marki. Zmieniono także zegary, przyciski do elektrycznego sterowania szybami umieszczono na drzwiach, a nie jak do tej pory na konsoli centralnej i zamontowano nowe fotele. Poprawie ma ulec akustyczny komfort jazdy, dzięki lepszemu wyciszeniu kabiny.

Duster po liftingu to także nowe elementy wyposażenia. Poza wspomnianym systemem Dacia Media NAV, na pokładzie mogą się znaleźć: tempomat/ogranicznik prędkości i asystent parkowania tyłem, układ auto-lock i wskaźnik temperatury zewnętrznej. Od teraz w serii otrzymujemy system ESP oraz boczne poduszki powietrzne z przodu.

W gamie jednostek napędowych Dacii debiutuje 125-konna jednostka TCe. Turbodoładowany, 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra z bezpośrednim wtryskiem współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów. Drugim benzyniakiem w ofercie jest silnik 1.6 o mocy 105 KM (dostępny w wersji 4x2 i 4x4). Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przygotowano turbodiesla 1.5 dCi w dwóch wersjach mocy: 90 i 110 KM.

Zmodernizowana Dacia Duster trafi do polskich dealerów pod koniec bieżącego roku. Ceny poznamy w późniejszym terminie.


Zobacz także

Komentarze (26)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Misio

    Oceniono 17 razy 17

    Automat, kiedy wreszcie będzie automat? Z benzyną oczywiście (bo coś ostatnio moda jest u nas na dawanie automatów tylko to ropniaków nie wiedzieć czemu).

  • exhajer1

    Oceniono 11 razy 11

    Jeżdżę DUSTERem 1.5 DCI już drugi rok - 55 000 km na zasadzie - nalej paliwa i jedź. Może trochę za głośny w środku i brakuje mi paru bajerów. Kamera cofania byłaby cenna, ale poza tym spoko.

  • Gość: mm

    Oceniono 12 razy 10

    Powinni zmienić projektanta wnętrz, ale to dla całej grupy, są brzydkie, a poza tym fajne auto, tyle ze w Polsce źle się kojarzy. Pełno tego jeździ we Włoszech, Francji itd. tam docenili tani, funkcjonalny samochód.

  • Gość: imho

    Oceniono 8 razy 6

    diesel, 4x4 i nic więcej mi nie potrzeba, samochód idealny

  • remo29

    Oceniono 2 razy 2

    Przejechałem parę km Dusterem 1.5 diesel (110 KM) i byłem pod wrażeniem: żadnych bajerów-szmerów, srali-muchy-bydzie-wiosna, normalne auto w miarę duże auto do jeżdżenia i to za normalne pieniądze.
    --
    parada karzełków

  • potulnyqumotr

    0

    Niech jeszcze zrobią Dokkera Stepway z silnikiem 1.2 TCe.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX