Kolejne kilometry obwodnicy i... duże korki

Wydawać by się mogło, że oddawanie do użytku nowych dróg skróci czas jazdy i podniesie komfort podróżowania. Tymczasem otwarcie kolejnych 10 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Al. Krakowska i Marynarska spowodowało ogromne utrudnienia w tych miejscach stolicy

Południowa Obwodnica Warszawy (w skrócie POW) liczy już 17 km długości i ma po trzy pasy ruchu w każdą stronę. „Nowa droga odciąży ruch między dzielnicami, co pozwoli na szybszą podróż w kierunku Ursynowa czy Mokotowa, dzięki czemu kierowcy mają zyskać nawet pół godziny. Kierowcy jadący z Pruszkowa zyskają udogodnienie w formie łącznicy węzła w Al. Jerozolimskich, która poprowadzi przez węzeł Warszawa Południe (Lotnisko) do w. Marynarska, umożliwiając w ten sposób ominięcie zatłoczonej ul. Łopuszańskiej.” - czytamy na stronie Ministerstwa Transportu.

W teorii wszystko brzmi pięknie, ale pierwszy dzień okazał się komunikacyjnym paraliżem. Stanęła ulica Marynarska, która i bez dodatkowego ruchu z obwodnicy jest bardzo zatłoczona w godzinach szczytu. Dojeżdżali tu ci, którzy z powodu niewystarczającego oznakowania nie zauważyli wcześniejszego zjazdu w al. Krakowską. Niestety w najbliższych latach nie ma w planach powiększenia drożności ul. Marynarskiej.

Zderzak w zderzak jechało się też aleją Krakowską do Raszyna. Okołu południa utknęliśmy już na samym początku ulicy 17 stycznia, by potem toczyć się w ślimaczym tempie aż do wjazdu na obwodnicę. Jakie są przyczyny takiej sytuacji? Złe ustawienia świateł w al. Krakowskiej - zielone światło dla ruchu wylotowego z Warszawy jest po prostu zbyt krótkie. Mamy nadzieję, że odpowiednia ich konfiguracja i lepsze oznakowanie obwodnicy poprawi sytuację.

Planuje się, że ostatnie 2 kilometry Południowej Obwodnicy Warszawy do ulicy Puławskiej zostaną udostępnione kierowcom jeszcze we wrześniu br.

Więcej o:
Komentarze (35)
Kolejne kilometry obwodnicy i... duże korki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • true_lysander

    Oceniono 68 razy 38

    Nigdzie, serio, nigdzie na całym świecie oddawanie nowych dróg nie zlikwidowało korków. Sam byłem w Houston, były odcinki po 8 pasów + 3 pasy zjazdów/wjazdów... i też stało się w korku. Miasto poszło po rozum do głowy, wydzielono najbardziej wewnętrzny pas ruchu dla pojazdów komunikacji miejskiej i pojazdów w których podróżują minimum dwie osoby (promocja tzw. carpoolongu, czy też przekładając na polski: podwózek do/z pracy i na wspólne zakupy) i zamontowano kamery na pomostach nad jezdnią z automatycznym rozpoznawaniem sylwetki pasażerów, wyłapując komputerowo pojazdy łamiące ten przepis - efekt: zahamowanie wzrostu liczby pojazdów korzystających z autostrady. Czas przejazdu z pasażerem, z racji małej ilości pojazdów korzystających z pasa okazywał się trzy-czterokrotnie krotnie krótszy niż samodzielna podróż. Po pewnym czasie trzeba było wydzielić po dwa pasy dla pojazdów z pasażerem, a ogólny czas przejazdu (nawet dla pozostałych pojazdów ) skrócił się o 15%. Wystarczy pomyśleć.
    Budowa nowych, szerokich dróg tylko umacnia poczucie iż by gdziekolwiek dotrzeć, trzeba mieć samochód i go używać.
    Żeby nie było iż jestem jakimś eko-oszołomem, budowa tej obwodnicy jest niezbędna, lecz nie chciałbym byśmy pewnego dnia obudzili się z trzypasmowymi drogami szybkiego ruchu, na których wszyscy będziemy stać w korkach, bo na każdego podróżującego drogą pasażera będzie potrzeba 100m^2 powierzchni drogi (2.5ms szer. * 40m, czyli długość pasa jezdni przed i za każdym samochodem w ruchu).

  • Gość: -

    Oceniono 12 razy 12

    Bramki na autostradach wydłużyły czas przejazdu -bywa, że- DWUKROTNIE (vide A4 Wrocław-Opole)!!!

  • mirafas

    Oceniono 43 razy 9

    Jak wszędzie - pod Londynem są autostrady o pięciu pasach ruchu i też są korki. Podstawa to sprawny, tani i czysty zbiorkom plus rowery. Wtedy korków nie będzie...

  • pluuto

    Oceniono 27 razy 9

    Czego dziennikarze oczekiwali pierwszego dnia?, ludzie muszą się przyzwyczaić do nowego kawałka i sytuacja się ustabilizuje.

  • Gość: ruch_prawostronny!

    Oceniono 5 razy 5

    Po co budować drogi 3-pasmowe, jeśli i tak cała armia mułów jedzie środkiem, albo lewym pasem?!! Nie wiem czy to reguła, ale jeśli widzę rejestrację zaczynającą się na E, to mur beton, że będzie trzymał się środka jak tonący brzytwy... Albo dostawczaki... Nie ma siły, żeby zjechał na prawo... Czy Ci ludzie czytali kiedyś KD? W Polsce obowiązuje ruch prawostronny! Kierowca ma obowiązek zajmować prawy skrajny pas jezdni, jeśli tylko jest wolny. Kiedy Policja zamiast czatować w krzakach zacznie uczyć tych .. kierowców jeździć drogami ekspresowymi? Podobno jest za to mandat 300 zł!... Bez tego i tak będą korki, bo prawy pas pozostaje wolny...

  • Gość: mcozio

    Oceniono 9 razy 3

    POW moze i OK ale brak bezkolizyjncyh skrzyzowania z Pulawska i Krakowska to juz szczyt debilizmu - korki zawsze beda..

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX