Salon Frankfurt 2013 | Continental GT V8 S

Obecnie Bentleya GT można kupić w trzech wariantach mocy. We Frankfurcie dołączy do nich czwarta oznaczona V8 S

Bentley uznał, że pomiędzy podstawową wersją V8 (507 KM), a mocniejszą W12 (575 KM) jest luka, którą należy wypełnić. To zadanie ma wykonać GT V8 S.

Moc czterolitrowej ósemki wzrosła zaledwie o 14 KM, a moment o 20 Nm. Daje to wartości odpowiednio 521 KM i 660 Nm dostępnych - jak w słabszej wersji - już przy 1700 obr/min. Trudno oczekiwać, że ważące ponad 2,3 tony auto może skorzystać z tak skromnego zwiększenia osiągów silnika. Ale okazuje się, że i owszem. Przyspieszenie 0-100 km/h  wynosi dla coupe 4,5 sekundy, czyli 0,3 s szybciej niż GT V8. Co więcej, jest to czas identyczny z tym, jakim może pochwalić się mocniejszy, ale i cięższy Continental GT z silnikiem W12. Convertible jest nieco wolniejszy, sprint zajmuje mu co najmniej 4,7 s. Prędkość maksymalna to odpowiednio 309 i 308 km/h. Co ważne (przede wszystkim dla firmy) spalanie pozostało na niezmienionym poziomie i wynosi średnio 10,6 w coupe i 10,0 l/100 km w kabriolecie.

Mocniejszy silnik to nie wszystko. Litera S w nazwie zobowiązuje. Inżynierowie zadbali więc, by wrażenia z jazdy były odpowiednio podkręcone. Jak zapewniają przedstawiciele Bentleya GT V8 S  poświęca w niewielkim stopniu oferowany komfort na rzec znacznie poprawionego zachowania auta podczas szybkiej jazdy. Dokonano tego m.in. obniżając zawieszenie o 10 mm, usztywniając sprężyny czy stosując system zmiennej sztywności amortyzatorów CDC (Continuous Damping Control).

Oficjalna premiera Continentala GT V8 S już za kilka dni we Frankfurcie. Sprzedaż rozpocznie się na początku 2014 roku.

 

 

Więcej o:
Komentarze (3)
Salon Frankfurt 2013 | Continental GT V8 S
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Xytras

    Oceniono 3 razy 3

    Gdzie się można na takiego zapisać? Wziąłbym od razu ze 3, 14KM piechotą nie chodzi, może jakaś lista społeczna?

  • szakez

    Oceniono 7 razy 3

    Buhahhahahahaa!!!!!!!!

    Co za złom! Nawet 1.9 TDI nie ma !!!!!!!!!

  • ignatz

    Oceniono 2 razy 2

    CDC (Continuous Damping Control) - czyli ciągła kontrola tłumienia. Ale skoro zarządza tym jakiś komputer, to na pewno nie jest to kontrola ciągła, tylko zdyskretyzowana :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX