Salon Frankfurt 2013 | Audi Sport quattro concept

W tym roku przypada okrągła, trzydziesta rocznica od debiutu legendarnego modelu Sport quattro. Z tej okazji, w tym samym miejscu, czyli na salonie we Frankfurcie, Audi zaprezentuje jego następcę. Oto pierwsze zdjęcia i oficjalne informacje o nowym koncepcie quattro
Fabryczni tunerzy | Audi S/RSFabryczni tunerzy | Audi S/RS

Audi Sport quattro zadebiutowało na IAA w 1983 roku. Auto powstało z myślą o rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC. Dzięki mocy 225 kW (306 KM) i wielu nowinkom technicznym, w owych czasach model ten uznawany był za przełomowy. Pojazd na trwałe zapisał się w historii sportu samochodowego. Walter Röhrl, z dużą przewagą wygrał nim w 1987 roku wyścig na szczyt Pikes Peak w Kolorado.

Nowe quattro ma łączyć w sobie bogatą tradycję z nowoczesnością. Auto jest rozwinięciem konceptu pokazanego trzy lata temu na wystawie w Paryżu. Sportowe coupe budzi emocje. Zwisy są krótkie, a proporcje wyważone. Wymiary pojazdu to: 4 602 mm długości. 1 964 mm szerokości i 1 386 mm wysokości.

W zgodzie z najnowszymi trendami, Audi Sport quattro concept jest hybrydą typu plug-in (baterie litowo-jonowe można ładować ze źródła zewnętrznego). Jego moc systemowa wynosi robiące wrażenie 515 kW (700 KM) a moment obrotowy 800 Nm. Hybrydowy układ napędowy składa się z silnika 4.0 TFSI V8 biturbo o mocy 412 kW (560 KM) i silnika elektrycznego o mocy 110 kW, który zamontowano pomiędzy benzyniakiem a 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Potężna jednostka spalinowa jest wyposażona w system zarządzania cylindrami (Cylinder on Demand), który przy obciążeniach częściowych odłącza cztery z ośmiu cylindrów, a także w system Start-Stop, dzięki czemu ma być on niezwykle efektywny.

Jak podaje producent, samochód według odpowiedniej normy zużywa średnio tylko 2,5 litra paliwa na 100 km i emituje zaledwie 59 g CO2 na kilometr. Wyłącznie na napędzie elektrycznym (tryb EV) auto może przejechać do 50 km. Do wyboru są jeszcze dwa tryby jazdy: Hybrid, nastawiony na maksymalną efektywność, oraz Sport, zapewniający najlepsze osiągi. Kiedy silnik benzynowy V8 i silnik elektryczny łączą siły, to Audi sport quattro potrafi przyspieszyć ze startu zatrzymanego od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna to 305 km/h.

Pomimo dodatkowego ciężaru w postaci jednostki elektrycznej i zestawu baterii, masa własna Audi Sport Quattro wynosi jedynie 1 850 kg. To zasługa lekkiej konstrukcji z elementami z aluminium i tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Sportowemu prowadzeniu sprzyja też sztywno zestrojone podwozie pojazdu i opony w rozmiarze 285/30 R 21. O hamowanie „troszczą się” ceramiczne tarce hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym.

Więcej o:
Komentarze (30)
Salon Frankfurt 2013 | Audi Sport quattro concept
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Odradzam

    Oceniono 20 razy 18

    "Niemcy odradzają", czyli nie polecają...?

  • Gość: wdzięczny

    Oceniono 10 razy 8

    Niemcy odradzają, czyli to tylko legenda, nie warto kupować, dobrze wiedzieć od razu niż się naciąć i żałować.

  • Gość: Hiszpan25

    Oceniono 15 razy 7

    4.0 TFSI V8 biturbo o mocy 412 kW (560 KM) i 2.5l/100km? kogo oni chca oszukac? kupie takie auto jesli w realnych warunkach wyrobi sie w 5l/100km bo przy tej wadze i mocy najprawdopodobniej realnie bedzie to cos pomiedzy 7.5 a 10l/100km :) kto sie zalozy?

  • Gość: madmax

    Oceniono 19 razy 5

    JEDYNIE 1850 kg? Dla auta sportowego długości 4,6 m? Co za pojeb to pisał?
    3,7 do 100 i 305 kmh na 700 KM? DNO.
    Spalanie WEDŁUG ODPOWIEDNIEJ NORMY? DNO x2.

  • Gość: RPWL

    Oceniono 19 razy 5

    A gdzie dźwięk 5 cylindrów?
    "masa własna Audi Sport Quattro wynosi jedynie 1 850 kg" - czyli sportowy samochód ma masę dużego i dobrze wyposażonego vana. Zaiste imponujące... No i już wiadomo dlaczego mimo ogromnej mocy i momentu obrotowego przyspiesza do 100 km w aż 3,7 s. Powinno być o 0,8 mniej...

  • Gość: Gość:Zorr

    Oceniono 6 razy 4

    "Jak podaje producent, samochód według odpowiedniej normy zużywa średnio tylko 2,5 litra paliwa na 100 km i emituje zaledwie 59 g CO2 na kilometr"
    Średnio 2,5l/100km to pewnie w trasie np.: do Włoch zejdzie do 1,5l a na baku powiedzmy 50l będzie można zrobić ~3500km. ;-)

    Może już czas na zmianę normy dot. obliczania zużycia paliwa. Taka, która urealniałaby dane dotyczące spalania aut hybrydowych, aut wyposażonych w systemy start&stop i itp...

  • potulnyqumotr

    Oceniono 9 razy 3

    Myśłałem, że chodzi o Panzerkamfwagen VI. Też się fajnie jeździło.

  • Gość: jasio

    Oceniono 3 razy 3

    Ciężki i kosmicznie drogi( jak wcześniej podawali) ,to to jest następca Audi quattro ?

  • Gość: ser

    Oceniono 2 razy 2

    Wrzucą 1.4 TSI i polskie buraki będą paliły gumę za 15 lat .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX