Audi R8 V8 GTR by Pachura Moto Center | Najmocniejsze w Polsce

Przedstawiamy wam bodaj najbardziej wyjątkowe Audi R8 w Polsce. To pierwszy egzemplarz Audi R8 V8 GTR, który wyjechał z Pachura Moto Center, polskiego przedstawiciela firmy tuningowej Abt
Nowe Audi A8Nowe Audi A8

Jako baza do modyfikacji posłużyło Audi R8 coupe z silnikiem 4.2 V8 FSI. Założenia tego projektu były jasno sprecyzowane: samochód ma rozwijać moc ponad 700 KM, a jego wygląd zewnętrzny ma w pełni zdradzać jego możliwości. Modyfikacja silnika była trudnym i czasochłonnym przedsięwzięciem. Pod maską zainstalowano dwa kompresory ROTREX-a C38-61. Cały system doładowania, chłodzenia, układ dolotowy i nowy system smarowania opracowano specjalnie dla tego samochodu przez firmę TTS Performance. W układzie wydechowym zastosowano sportowy tłumik Abt uwalniający znakomity dźwięk. Po wielu godzinach strojenia silnika na hamowni ostatecznie udało się uzyskać ponad 710 KM, a moment obrotowy sięga daleko ponad 600 Nm.

To wyjątkowe R8 katapultuje się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, sprint od 0 do 200 km/h zajmuje imponujące 9,2 s. Przyspieszanie kończy się dopiero przy prędkości 328 km/h i wynika z długości przełożeń skrzyni biegów. W przyszłości skrzynia biegów zostanie jeszcze wydłużona. W przeniesieniu tak potężnej mocy na skrzynię biegów pomaga sportowe sprzęgło z okładzinami z kevlaru, wyprodukowane specjalnie dla tego samochodu. Niezbędne były modyfikacje zawieszenia i układu hamulcowego. R8 V8 GTR otrzymało sportowe gwintowane zawieszenie, które ma także inną, bardzo przydatną w aucie sportowym funkcję: system hydraulicznego podnoszenia nadwozia na przedniej i tylnej osi, co pozwala na uniesienie samochodu o 35 mm przy pokonywaniu przeszkód.

Audi fabrycznie było wyposażone w konwencjonalne hamulce ze stalowymi tarczami. Ten system zastąpiono bardziej wydajnymi hamulcami ceramicznymi, na przedniej i tylnej osi. Audi R8 V8 GTR otrzymało całkowicie nowy wygląd,  a wszystkie elementy nadwozia, które zastosowano są lżejsze od fabrycznych. Pakiet aerodynamiczny Abt Sportsline dla modelu R8 GTR obejmuje elementy wykonane z karbonu:
Przedni zderzak, tylny zderzak, progi boczne, powiększone boczne wloty powietrza imponujące tylne skrzydło, boczne lusterka (z wyścigowego Audi R8 LMS), pokrywa silnika wykonana z karbonu, i szyba z poliwęglanu z otworami poprawiającymi chłodzenie komory silnika (także z wyścigowego Audi R8 LMS)

Dodatkowo dla zmniejszenia masy samochodu zamontowano przednią maskę wykonaną z karbonu. Lżejsze od seryjnych są  felgi Abt CR Superlight. Na przedniej osi koła mają rozmiar 9 x 19” ze sportowymi oponami Michelin Pilot Sport CUP 235/35 R19, tylną oś wyposażono w felgi 11 x19” z oponami 305/30 R19. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów udało się zmniejszyć masę samochodu o 60 kg co znacząco wpłynęło na jego właściwości jezdne.

Dla pełni kontroli nad samochodem w kabinie znalazł się zestaw trzech zegarów DEFI Advance BF, które wskazują wartości: ciśnienia doładowania, ciśnienia oleju, temperatury gazów wylotowych. Poprawiono także system car audio dzięki stacji multimedialnej Alpine IVA D800R.

Wideo Audi R8 V8 GTR by Pachura Moto Center Wideo Audi R8 V8 GTR by Pachura Moto Center

Więcej o:
Komentarze (8)
Audi R8 V8 GTR by Pachura Moto Center | Najmocniejsze w Polsce
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: xxx

    Oceniono 28 razy -6

    Co to ma byc ? Krzykliwy wyglad wogole nie idzie w parze z osiagami. Podjezdza taka Supra i wciaga to cos nosem, wypuszcza z tylu, wydechem. Ot co zostaje z krzykliwego "ałdi".

  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 3 razy -1

    Niemiecki tuning... jakie to gustowne;)

  • Gość: gg

    0

    najmocniejsze w PL co? r8? czy w ogole?

  • Gość: audi

    Oceniono 5 razy 3

    To się postarali, modyfikacja ABT zamontowana w Polsce

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX