BMW X5 M50d - Jeszcze szybsze i bardziej oszczędne

Nowa generacja BMW X5 doczekała się swojej topowej wersji z silnikiem diesla. Już niedługo w salonach pojawi się BMW X5 M50d
BMW i3 | Premiera BMW i3 | Premiera

Pod maskę największego SUV-a z Bawarii trafił silnik znany z poprzedniej generacji. 3-litrowy, potrójnie doładowany diesel generuje 380 KM i 740 Nm  momentu obrotowego. Względem poprzednika, pozwala on na rozpędzenie się nowego X5 o 0.1 sekundy szybciej. Sprint do setki zajmie teraz 5.3 sekundy. Producent postarał się jednak aby nowe X5 M50d było jeszcze bardziej oszczędne. Spalanie udało się ograniczyć o dodatkowe 10% i średnio na 100 przejechanych kilometrów ma ono wynosić 6.7 litra.

Aby bezpiecznie wytracić dużą prędkość, którą dość szybko uzyskuje X5 M50d, zadbano o bardziej wydajne hamulce. W większej pewności prowadzenia pomoże nam obniżone i utwardzone zawieszenie. Z zewnątrz najmocniejszą wersję X5 z silnikiem diesla rozpoznamy po pakiecie ospoilerowania, w który charakterystycznie dla wszystkich samochodów BMW z serii M Performance wkomponowano grafitowe listewki w przednich wlotach powietrza i obudowy lusterek. Całości dopełniają 19-calowe aluminiowe felgi M oraz sportowe detale we wnętrzu.

Sprawdź ceny używanych BMW X5

Ceny BMW X5 M50d w Polsce zaczynają się od 382 900 zł. To dużo, ale wersja X5 M50d ma w zasadzie wszystko co potrzebne jest do szczęścia nawet najbardziej wymagającemu klientowi.

Przy okazji informacji o wersji M50d, niemiecki producent pochwalił się także linią BMW Individual, przeznaczoną dla klientów zwykłych wersji BMW X5. Pod koniec roku w ofercie pojawią się nowe wyjątkowe kolory m.in. Ruby Black czy Pyrite Brown. Oczywiście nie zabraknie także nowych rodzajów felg i wyjątkowych materiałów wykończenia wnętrza.

Więcej o:
Komentarze (24)
BMW X5 M50d - Jeszcze szybsze i bardziej oszczędne
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • 33stelmach

    Oceniono 6 razy 6

    Tak troszkę z boku...
    Jak będziecie mieli dosyć jakiegoś tematu podczas męskiego spotkania rzućcie pytanie o różnice między mocą a momentem obrotowym.

    Godzinka z głowy i ubaw po pachy (najlepiej, oczywiście, samemu wiedzieć o co chodzi).

  • biggus-dickus

    Oceniono 14 razy 6

    Pan tutaj podaje argumenty lingwistyczne.

    Ja myślę, że dla kupujących także i ten samochód są one bez znaczenia. Mało kto będzie ten samochód używał w warunkach terenowo-ekstremalnych, do tego nadaje się spora liczba innych samochodów.

    To to jest wybitnie miejska terenówka, dla ludzi, którzy mogą sobie na takie coś pozwolić.

    W sumie jednak bardzo fajne autko.

  • 33stelmach

    Oceniono 5 razy 5

    Czy w X5 M50d dźwięk silnika wewnątrz pojazdu generowany jest z głośników?
    W serii 5 M-performance tak jest. Wewnątrz V8 , na zewnątrz diesel.

    Dzieci też montują patyczki przy rowerze, zeby robiły "prrrr" uderzając o szprychy.

    Cóż, BMW rozciąga w dół serię M (M-performance vs. M-power) odcinając kupony od wypracowanej legendy.
    Nie wiem jaki będzie skutek marketingowy ale przekonany jestem, że właściciele nieudawanych eMek zamiast mówić "jeżdżę eMką" zaczną mówić "jeżdzę M-power".

  • Gość: Adam

    Oceniono 1 raz 1

    Jak kogoś stać na taki samkchó to nie przejmuje sie zbytnio ile mu spala na setke. Tak czy inaczej do takiej masy samochodu, poteżny diesel to swietne rozwiazanie
    http://bit.ly/1csRAX7

  • Gość: qBEK

    Oceniono 21 razy 1

    Wow! Ale pojazd....większość wielbicieli marki spod znaku warcabów zaczyna onanizować się na samą myśl o 740 Nm momentu obrotowego.

  • Gość: potr

    Oceniono 10 razy 0

    mam zchipowane na 360KM X5 40d i mimo wszystko diesel nie daje zbyt wiele funu z jazdy. Szkoda, że nie ma hybrydy, albo hybrydy plug-in. Przy wszystkich zaletach benzyny paliłby tyle co diesel.

  • darekkrasus

    Oceniono 4 razy -4

    autko do oszczędzania, nie do jazdy
    www.radoslawkrasinski@gmail.com

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX