Salon Frankfurt 2013 | elektryczne Volkswageny

Tegoroczna wystawa IAA we Frankfurcie nad Menem będzie miejscem dwóch światowych premier Volkswagenów z napędem elektrycznym: modeli e-up! i e-Golf

Nowe wcielenie Volkswagena Golfa GTI

VW e-up! jest napędzany elektrycznym silnikiem o mocy 60 kW (82 KM). Do dyspozycji kierowcy od samego początku jest 210 nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s i może się rozpędzić do 130 km/h.

Elektryczny Golf ma pod maską jednostkę o mocy 85 kW (115 KM), która generuje 270 Nm maksymalnego momentu. Samochód również osiąga 100 km/h w czasie 10,4 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 140 km/h.

Volkswagen informuje, że e-up! potrafi przejechać na pełnych akumulatorach dystans 160 km, a e-Golf z większym zestawem baterii może pokonać do 190 km. To w zupełności wystarczy do jazdy po mieście lub do codziennych dojazdów do pracy spod miasta. Oba samochody są wyposażone w dwa tryby oszczędnej jazdy (Eco i Eco+) i cztery poziomy odzyskiwania energii pochodzącej z hamowania (D1, D2, D3 i B).

Sprawdź ceny Volkswagena up!

Miejski e-up! zużywa tylko 11,7 kWh energii elektrycznej na 100 km (rekordowo niski wynik), a kompaktowy e-Golf 12,7 kWh. Cena jednej kWh w Polsce to średnio 0,58 zł, więc koszty użytkowania obu pojazdów są bardzo niskie. Korzystając ze stacji szybkiego ładowania, baterie samochodów można uzupełnić do poziomu o 80 proc. w około pół godziny.

Elektryczne Volkswageny są równie praktyczne, co ich spalinowe odpowiedniki, a do tego wyróżniają się bogatym wyposażeniem, standardem są: automatyczna klimatyzacja, ogrzewanie postojowe, radioodtwarzacz i nawigacja. Dodatkowo e-Golf jako pierwszy Volkswagen może się pochwalić w pełni LED-owymi reflektorami.

Koncern z Wolfsburga na chwilę obecną nie podaje kiedy Volkswageny e-up! i e-Golf trafią do sprzedaży. Tajemnicą są także ceny obu elektrycznych modeli. Więcej informacji powinniśmy otrzymać na zbliżającym się salonie we Frankfurcie (12 - 22 września).

Więcej o:
Komentarze (8)
Salon Frankfurt 2013 | elektryczne Volkswageny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • eurotaxt

    Oceniono 6 razy 2

    Panowie krytycy zauważcie że np. zasięg e-Golfa jest rewelacyjny jak na tą klasę pojazdów. 190 km robi wrażenie nawet na mnie mimo że nienawidzę hybryd, aut elektrycznych i ekologii w motoryzacji wogóle ;-)

  • Gość: fragi102

    Oceniono 13 razy -1

    zanim do POlski przyjadą na lawetach to osiagi beda prezentować sie tak wdług opini wiesków handlujacych złomem::
    moj golfik ciagnie 160km/h a niby ma 140 nic nie stracił na wigorze cena to jedyne 45tyś, to i tak nie dużo jak za 5 letniego niemca i to z widłami do gnoju na czele
    i taką ironią chciałbym zakonczyc moja opinie o tym szajse hehe

  • Gość: 1mississauga

    Oceniono 9 razy -1

    VW to taki inspirator .niby wie wszystko, a zostaje w tyle za czolowka swiatowa ,jesli chodzi o transformacje elektryki jest na poziomie wozkow akumulatorowych z czasow Walesy.Czolowka switowa to Tesla wzor do nasladowania ) ,hybrydy na poziomie Toyoty dla VW to poziom nie do osiagniecia przez nastepne 10 lat .Zostaja tylko awaryjne dizelki ,.Niiemiec kupi bo narodowe ,SZKOP KUPI NIEMIECKIE, Tesla jako producent aut elektrycznych jest najbardziej doswiadczona firma ,napewno zadna skopina go nie kupi bo ten towar nie jest niemiecki .Kupia jakiegos stwora elektryka BMW i beda pizdzic ze to najlepsze elektryczne auto na swiecie .W tym przypadku wzorcem powinna byc firma z Kaliforni a nie z niemiec.W nastepnym roku jako auto roku ,zapewne wygra VW E-UP , E-golf , E-Passat i E-Buggati z trzema cylindrami .Fuck Europe.

  • kamito

    Oceniono 5 razy -5

    Po co mają pchać się w elektryki skoro maja diesle które spalają bardzo mało po za tym zainteresowanie jest nimi znikome przez potężną cenę, ale pokazują że nie są za konkurencją i równiez mają takie samochody

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX