Salon Frankfurt 2013 | Peugeot 208 Hybrid FE

Z seryjną 208-ką Hybrid FE ma niewiele wspólnego. Całe auto zoptymalizowano pod względem spalania. Wynik jest imponujący

Nadwozie w dużej części pochodzi od modelu 208, ale różnice są spore. Wprowadzano je pod kątem jak najlepszego opływu powietrza. Przedni zderzak pozbawiony jest zbędnych wlotów, zniknęły typowe lusterka zastąpione przez niewielkie kamery, a klamki "zatopiono" z drzwiach. Najbardziej zmieniła się tylna część nadwozia, którą trudno zidentyfikować. Po pierwsze tylna klapa w górnej części pełni rolę spoilera, po drugie tylne lampy i błotniki wyprofilowano tak, by powietrze łatwiej odrywało się od samochodu. Kształt to nie wszystko, poszycie nadwozia wykonano z włókien węglowych, by zredukować masę. W sumie w stosunku do seryjnego Peugeota 208 1.0 VTi udało się zrzucić... 200 kg. Peugeot zastosował też "koła przyszłości". W celu obniżenia oporów toczenia i aerodynamicznych zastosowano wąskie opony o dużej średnicy (19 cali).

Doskonale przygotowana baza potrzebuje jeszcze źródła napędu. W 208 Hybrid FE jest to układ hybrydowy. Jego podstawę stanowi benzynowy silnik 1.2 pracujący w cyklu Atkinsona.Współpracujący z nim silnik elektryczny osiąga 40 KM i jest w stanie samodzielnie napędzać auto nawet przez 19 km. Łączna wydajność obu silników jest co najmniej zadowalająca i pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 8 sekund. Napęd na koła przekazuje skrzynia półautomatyczna o pięciu przełożeniach.

Hybrydy powstają po to, by mało palić. 208 Hybrid FE potrafi wg Peugeota zużyć średnio 2,1 l/100 km, co przekłada się na emisję 49 g CO2 na km.

Peugeot 208 Hybrid FE

Więcej o:
Komentarze (20)
Salon Frankfurt 2013 | Peugeot 208 Hybrid FE
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: xx

    Oceniono 29 razy 23

    Jasne...

    2.1l na 100km o ile znajdzie się odpowiednio długa góra do zjeżdżania...

    Natomiast faktycznie jestem w stanie uwierzyć, że w istotną oszczędność w cyklu miejskim, im więcej korków tym większa oszczędność. Natomiast na trasie cudów nie ma.

  • Gość: future

    Oceniono 16 razy 16

    Juz niedługo dowiemy sie że marka x uzyskała rewelacyjne wyniki i na 100km samochód oddaje użytkownikowi 2 litry czystej ropy do baku :)))

  • Gość: WilQ

    Oceniono 25 razy 13

    S-klasa paląca 3 litry, 208 paląca 2 litry... Nie no, świetnie, z tym, że porównywanie realiów do "ściśle określonych warunków" ma tyle sensu, co podcieranie się liśćmi. Można, tylko po co?

    Btw. oglądałem ostatnio porównanie hybrydy i diesla (bodaj 535d) w nowej serii 5. W realnych warunkach nie dość, że hybryda była słabsza na 1/4 mili, to była cięższa oraz mniej oszczędna. Wniosek?
    Zamiast lecieć jak lemingi w pogoni za hybrydami nadal lepszym rozwiązaniem jest zakup diesla, który nie jest wykastrowany z wyposażenia (węższe opony?), czy mniejszego bagażnika (w końcu gdzieś baterie muszą być). Owszem, do miasta taki Peugeot się nadaje, bo im większe korki, tym większa oszczędność, jednak przy jakiejkolwiek dłuższej trasie rozwiercony silnik od kosiarki 1.2 w życiu nie utrzyma spalania na poziomie 2 litrów. Biorąc pod uwagę cenę zakupu (włókno węglowe, hybryda) oszczędność i ten Peugeot to oksymoron.

  • Gość: Xytras

    Oceniono 11 razy 11

    kompakt?

  • Gość: lolo

    Oceniono 4 razy 4

    Ja myślę , że redaktor nie kłamie z tym spalaniem bo ... " z kumulatorem na jajach jeszcze nikt nie kłamał "

  • Gość: hiszpan25

    Oceniono 5 razy 3

    a teraz czekamy na test dziennikarzy ktorzy potwierdza ze spalanie realne jest zblizone do obiecywanego a nie jak to w przypadku hybryd bywa trzeba mnoznika (najlepiej x2 lub x3).

  • Gość: aprox99

    Oceniono 5 razy 3

    średnie spalanie oleju silnikowego(tego smarującego)2,1 L /100km.Kogo chcecie w h...a robić?Za 5 lat będą samochody produkować paliwo

  • boamorte

    Oceniono 2 razy 2

    Czekamy teraz na folcwagena lub skodę, który zamiast spalać produkuje olej napedowy

  • Gość: KMS

    Oceniono 3 razy 1

    Rozumiem, że żeby osiągnąć takie spalanie trzeba na 20 km trasę wyjechać z pełnymi akumulatorami.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX