Salon Frankfurt 2013 | Peugeot stawia na hot-hatche

Peugeot musi być zadowolony z przyjęcia, z jakim spotkał się nowy RCZ-R. W przygotowaniu są kolejne mocne modele, w tym 308 R

Silnik 1.6 THP to bardzo rozwojowa konstrukcja. W najmocniejszych seryjnych odmianach osiąga 270 KM. Ten silnik znalazł się pod maską Peugeota RCZ-R, a niedługo będzie napędzał też 308 R. Moc maksymalna jest osiągana przy 6000 obr/min, a moment obrotowy wynoszący 330 Nm już przy 1900 obr/min. To zapowiada świetne osiągi. Na szczegóły musimy jeszcze poczekać.

Prototyp mocnego Peugeota 308 zostanie pokazany we Frankfurcie w przyszłym, miesiącu. Zobaczymy pomalowany na dwa kolory prototyp uzbrojony w ogromne zderzaki, przedni z potężnymi wlotami powietrza, tylny za zgrabnie wkomponowanymi końcówkami wydechu. Nad tylną szybą w spory spoiler wkomponowano podwójne światła stopu.

208 Pikes Peak

Peugeot planuje też mocniejszą wersję 208-ki. Mocniejszą od standardowego 208 GTi. Jedna z plotek mówi o zastosowaniu tego samego silnika, co w RCZ-R. 208-ka z silnikiem o mocy 270 KM to byłby prawdziwy "game changer". Pewne jest za to, że Francuzi z PSA pracują nad wersją limitowaną 208 GTi Pikes Peak. Na szczęście nie skończy się na kilku paskach ozdobnych. GTi Pikes Peak będzie napędzany wersją 1.6 HTP o mocy szacowanej na 220-230 KM.

Pikes Peak International Hill Climb| Relacja: Loeb pobił kolejny rekordPikes Peak: Loeb pobił rekord | Wideo

Więcej o:
Komentarze (31)
Salon Frankfurt 2013 | Peugeot stawia na hot-hatche
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: mzb

    Oceniono 17 razy 13

    jeździłbym

  • Gość: hothatchfan

    Oceniono 1 raz 1

    ciekawe czy tak jak w 208 kierownica przy prawidłowym ustawieniu fotela będzie pięknie zasłaniała prędkościomierz i obrotomierz. Francuska elegancja i ergonomia :D Alfa Giulietta też ma ten problem. Szkoda, że spartolili takie detale.

  • Gość: simon

    0

    a mnie wystarczy moj RCZ GT L-ine 2.0 HDI ze 163 ps ,na logoke po co mi 270ps jak i ak wszedzie sa ograniczenia a tory wyscigowe dla zwyklych obywateli pozamykane jesli wogule sa ,wiec trza kupowac auto z glowa zeby bylo piekne funkcjonalne i nie drogie w utrzymaniu paliwozernosci takie jest moje zdanie

  • Gość: Peter Motosoul.pl

    0

    fajny ten silnik 1.6 nawet w wersji 200 konnej w 208 GTI:
    http://motosoul.pl/jestes-slabym-kierowca/

  • Gość: rollo

    0

    peugeot goni konkurencje? chyba dubluje, eh wy sprzedajne pismaki

  • Gość: arti

    0

    nowy samochód a już z wstawionym tyłem? Mogli chociaż polakierować dla niepoznaki :D

  • eurotaxt

    0

    Design jest mocno niemiecki, może to klucz do sukcesu tego auta? Bo moc 270 KM w tej klasie na nikim nie zrobi wrażenia zwłaszcza że napęd tylko na przód.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX