To już trzecia wersja z napędem hybrydowym w ofercie nowej Klasy S, która składała się do tej pory z odmiany S 400 Hybrid i S 300 BlueTec Hybrid. Najnowszy wariant to hybryda z możliwością ładowania litowo-jonowych baterii ze źródła zewnętrznego (zwykłego gniazdka elektrycznego).
Wyłącznie na napędzie elektrycznym pojazd może poruszać się bezemisyjnie na dystansie około 30 km. Mercedes przekonuje, że w ściśle określonych warunkach pojazd wydziela tylko 69 g CO2/km, co odpowiada zużyciu 3 litrów benzyny na 100 km.
Oszczędny charakter samochodu nie ogranicza kierowcy tylko do spokojnej jazdy. Jest też czym przycisnąć. Turbodoładowany motor 3.0 V6 (245 kW i 490 Nm) we współpracy z silnikiem elektrycznym (80 kW/340 Nm) pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Do wyboru są cztery tryby pracy systemu hybrydowego:
- Hybrid (normalna, automatyczna praca układu przy udziale jednostki spalinowej i elektrycznej)
- E-Mode (tylko napęd elektryczny)
- E-Save (w pełni naładowana bateria jest oszczędzana na późniejszą jazdę w trybie E-Mode)
- Charge (bateria jest ładowana podczas jazdy)
Mercedes S 500 Plug-In Hybrid zadebiutuje oficjalnie na zbliżającym się salonie samochodowym we Frankfurcie, ale jego sprzedaż rozpocznie się dopiero w przyszłym roku.