Salon Frankfurt | Ferrari 458 Speciale

We Frankfurcie Ferrari przedstawi następcę słynnego modelu 430 Scuderia. Na bazie 458 Italia powstała prawdziwy drogowy bolid. Włosi nadali mu przydomek Speciale

Polska wizja Ferrari

Jeżeli według Ferrari coś jest Speciale to naprawdę musi być wyjątkowe. I jest. Pod maskę nowej wersji Italii trafiła najmocniejsza wolnossąca jednostka V8 w historii marki i obecnie najmocniejszy dostępny w sprzedaży tego typu silnik. Techniczne dzieło sztuki wykonane głównie z karbonu i aluminium generuje z 4,5 litra aż 605 KM. Oznacza to, że inżynierom z Maranello udało się wycisnąć 135 KM z jednego litra. Dzięki niemu Speciale jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3 sekundy (458 Italia robi to w 3,4), 200 km/h zobaczymy na liczniku po 9,1 sekundy. Nowe wcielenie Italii jest też o 1,5 sekundy szybsze na torze testowym w Fiorano. W szybkiej jeździe ma pomagać także nowy system nazwany SSC. Dzięki niemu elektronicznie sterowany tylny dyferencjał lepiej rozdziela moc pomiędzy koła.

Chcesz mieć swoje Ferrari 458? Sprawdź polskie ceny

Oczywiście nie tylko moc silnika ma znaczenie. Nowe Ferrari jest lżejsze o 90 kg. Speciale otrzymało także nowy aktywny pakiet ospoilerowania. Oznacza to, że wybrane elementy przedniego i tylnego zderzaka są ruchome. Z tyłu widać wyraźnie także nowy dyfuzor. O pasujące do wyglądu całego auta wkomponowania czysto wyścigowych elementów areodynamiki, Ferrari poprosiło specjalistów z Pinifarniny. Z wyglądu Speciale poznamy również po niebiesko białym pasie idącym przez środek nadwozia. W szybkiej jeździe ma pomagać także nowy system nazwany SSC. Dzięki niemu Elektronicznie sterowany tylny dyferencjał lepiej rozdziela moc pomiędzy koła.

Ferrari 458 Speciale - zobacz wideo

Więcej o:
Copyright © Agora SA