Salon Frankfurt 2013 | Nowe Audi A8

Audi rusza w pogoń za Mercedesem. Rywal ze Stuttgartu zaprezentował niedawno zupełnie nową generację Klasy S, odpowiedzią z Ingolstadt jest lifting flagowego modelu A8. Czy to wystarczy?
Audi TTRS - TestAudi TTRS - Test

Stylistyka pojazdu w zasadzie niczym nie zaskakuje - to po prostu typowe Audi w największym rozmiarze. Wymiary samochodu nie uległy zmianie. „A8-ka” mierzy 5,14 m długości, 1,95 m szerokości i 1,46 m wysokości. Rozstaw osi standardowo wynosi 2,99 m. W wersji A8 L, rozstaw osi i długość są większe o 13 cm. Niezależnie od wariantu karoserii, dzięki udoskonalonej konstrukcji, bagażnik jest teraz bardziej pakowny. Dodatkowe rozwiązania mające na celu wytłumienie wnętrza zmniejszyły i tak już niski poziom docierającego tam hałasu.

Limuzyna Audi wyróżnia się lekką konstrukcją - karoseria składa się niemal w całości z aluminium (jej masa to zaledwie 231 kg). A8 3.0 TFSI quattro ze standardowym rozstawem osi waży tylko 1.830 kg - to najlepszy wynik wśród konkurentów z napędem na cztery koła.

Diodowe reflektory są teraz w wyposażeniu standardowym w wersjach z silnikiem V8. Opcjonalnie Audi dostarcza reflektory Matrix LED. Każda jednostka świateł drogowych składa się z 25 pojedynczych diod świetlnych, które zapalają się zależnie od sytuacji. Można je również całkowicie wyłączać lub przyciemniać.

Wnętrze auta wykonane jest z najwyższą starannością. Nowe są np. gatunki zastosowanego drewna: topolowa czeczota w kolorze brązowo-srebrnym i jesionowa czeczota w kolorze brązowo-złotym, a także skóra Unikat. . Do szczególnie wymagających klientów skierowano program Audi exclusive, umożliwiający dalszą indywidualizację wnętrza.

W prawie wszystkich jednostkach napędowych wzrosła moc, wszystkie motory spełniają normę emisji spalin Euro 6. Nowe Audi A8 dostępne będzie z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma silnikami diesla. Są to: ładowana sprężarką jednostka 3.0 TFSI o mocy 310 KM, 4.0 TFSI V8 biturbo o mocy 435 KM,  3.0 TDI o mocy 258 KM i 4.2 TDI o mocy 385 KM i momencie obrotowym aż 850 Nm.

Standardem jest ośmiostopniowa przekładania tiptronic. Sterowana elektronicznie automatyczna przekładnia, współpracuje ze stałym napędem na cztery koła quattro. Na życzenie, Audi uzupełnia go o sportowy mechanizm różnicowy, montowany przy tylnej osi, który zależnie od potrzeb rozdziela moment obrotowy między kołami. Audi S8 i A8 4.2 TDI clean diesel wyposażane są seryjnie w napęd na cztery koła quattro.

System Audi cylinder on demand (COD), przy obciążaniach częściowych, odłącza cztery z ośmiu cylindrów. Komfort akustyczny zapewnia aktywny system redukcji hałasu Active Noise Cancellation (ANC).

Audi Sport Quattro Audi Sport Quattro

Uzupełnieniem klasycznych wersji są trzy odmiany specjalne. Audi A8 L W12 quattro, to topowy model serii. Pojemność skokowa 6,3 litra generuje moc 368 kW (500 KM. Model S8 o mocy 382 kW (520 KM) to największa sportowa limuzyna marki Audi. Montowany w nim silnik 4.0 TFSI nie tylko - w połączeniu z napędem na cztery koła quattro - przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy.

Audi A8 hybrid, wyposażone w silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny, generuje moc systemową 180 kW (245 KM) i systemowy moment obrotowy 480 Nm. Siły napędowe, przekazywane są na koła przedniej osi za pomocą zmodyfikowanej skrzyni biegów tiptronic. Umieszczony z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy umożliwia pokonanie odcinka trzech kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym, z prędkością 100km/h.

Charakterystykę prowadzenia można dostosować do potrzeb dzięki seryjnemu systemowi wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który określa sposób pracy różnych podzespołów. Steruje on także zawieszeniem pneumatycznym adaptive air suspension i systemem adaptacyjnych amortyzatorów. Na życzenie, Audi dostarcza zawieszenie pneumatyczne o sportowych właściwościach. Wspomaganie układu kierowniczego posiada efektywny napęd elektromagnetyczny. Alternatywne rozwiązanie to dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie zmienia się zależnie od prędkości. W przypadku wersji z silnikiem V8 i modelu A8 L W12 quattro, na życzenie dostępne są ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym.

Zmodernizowane Audi A8 pojawi się w niemieckich salonach w listopadzie br. Producent zapewnia, że mimo zmian i bogatszego wyposażenia, ceny wzrosną nieznacznie.  W Niemczech cennik otwiera kwota 74,5 tys. euro. Polska oferta nie jest jeszcze znana.

Audi A8 - wideoAudi A8 - wideo

Więcej o:
Komentarze (27)
Salon Frankfurt 2013 | Nowe Audi A8
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • art141

    Oceniono 61 razy 17

    w mojej ocenie wygladem Audi wygrywa z S-klasą Mercedesa. Oczywiscie oba auta są świetne i jest to już tylko kwstia gustu. Jakby rozdawali to bym nie pogardził.

  • fahowiedz

    Oceniono 56 razy 16

    Audi zaprojektowało jakiś prototypowe Audi-Wzorzec i potem tylko skaluje go do odpowiedniego segmentu od A3 sedan do A8 zmieniając tylko LEDy (zresztą niedługo zabraknie kształtów do wykorzystania)

    zastanówmy się nad projektami sedanów Audi:

    A3 sedan - scale factor 0,75 - czyli zdecydowanie za krótkie
    A4 - scale factor 0,9 - czyli prawie prawie ale jeszcze za krótkie
    A6 - scale factor 1,2 - czyli juz trochę za długie
    A8 - scale factor 1,45 - zdecydowanie za długie taki pancer-klotz-wagon

    wniosek z tego taki że Audi-Wzorzec jest gdzieś między A4 i A6 więc pada na A5 gdyby była wersja trójbryłowa sedan 4drzwi

  • Gość: Koleś

    Oceniono 28 razy 10

    słabo. W porównaniu z nową S-klasą to za mało. Kolejna generacja (a nie lift) może coś zmienić.

  • skjskj

    Oceniono 18 razy 8

    Czy faktycznie nowe? każe jedno poza lampami bez większych zmian

    www.strefakulturalnejjazdy.pl/

  • Gość: jasiek

    Oceniono 11 razy 7

    posiadam audi a8 rocznik 2012, musiałem przed zakupem pojeździć s klassą, bmw 7 i jaguarem. Skąd mój wybór już odpowiadam. audi prowadzi się doskonale jak bmw jednak jakość materiałów i spasowanie pobiło wszystkich. Co musze przyznać s klasa ma najlepszy komfort filtrowania nirownosci ale we wnętrzu się nie odnalazłem. no i quattro , napęd jest wzorowy. ogólne z zewnątrz każde mi się podoba. pozdrawiam wzystkich

  • antirussia81

    Oceniono 11 razy 5

    Kochany Święty Mikołaju,
    podobno na rynek rzucają jakieś Audi, jakieś S-klasy. Ale ja poproszę o Jaguara XJ z silnikem 5.0 supercharged, 510KM.
    Dziękuję.

  • blue911

    Oceniono 17 razy 5

    Mercedes robi swietne samochody,ale ma jeden problem: nie trafia w ostatnich latach w gusta klientow. BMW I Audi zaczynaja dominowac na coraz wiekszej ilosci rynkow na swiecie I nowa S-Klasa,moim zdaniem,tego nie zmieni. Jest to super maszyna,ale od kilku miesiecy ogladajac reklamowki I prezentacje wciaz mi brakuje jednego: jak to auto JEZDZI??? Pokazuja setki interesujacych gadzetow I wymyslnych sposobow podnoszenia komfortu jazdy,ale gownym celem samochodu jest jazda. A o tym ani mruru - widocznie MB dobrze wie,ze w tej dziedzinie nie bardzo ma wiele do powiedzenia??....Samo gloszenie,ze "zbudowalismy najlepsza limuzyne swiata" nic mi nie mowi. Dajcie auto,pojezdzimy,ocenimy. Ludziom dzis nie da sie rzeczy po prostu wmowic.

  • czyli.kon.karne

    Oceniono 10 razy 4

    w ingolstad rozmrażali zamrażarkę i wytopił się z niej taki jeden z gotowym projektem pod pachą... zajechało latami dwutysięcznymi od tej "nowości", niestety

    ++++++++++++++++
    psoć się, nicponiu!!

  • Gość: Bartolini Bartłomiej

    Oceniono 1 raz 1

    Lifting delikatny. Trochę ZA delikatny. Osobiście podoba mi się najbardziej A6 - forma i kształt świateł, fajne proporcje, agresywna linia. A8 jest bardzo zachowawcza. Taka trochę luksusowa krowa, choć jeździ świetnie (próbowałem).

    Na nową S-Klasse pewnie ciut za mało, choć pozycje ósemki na pewno poprawi. Jednak wiadomo, że nowości ściągają klientów. Ciekawy będzie dopiero nowy model.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX