Salon Frankfurt 2013 | Nadchodzi VW Golf R

We Frankfurcie Volkswagen pokaże najnowszą R-kę. Wiadomo już, że moc silnika wyniesie 300 KM

Nie jest to żadne zaskoczenie. Audi S3 napędzane jest silnikiem 2.0 TFSI o mocy właśnie 300 KM i momencie obrotowym 380 Nm osiąganym w zakresie 1800-5500 obr/min. Audi S3 może dzięki niemu osiągnąć setkę w 5,1 s ze skrzynią S-Tronic.

Podobnie będzie w Golfie R. W pełni naturalnym ruchem będzie bowiem przejęcie silnika w niezmienionej formie. Dwulitrowy motor z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa zyska 30 KM i 30 Nm w stosunku do poprzedniej generacji. Nowy Golf R będzie nie tylko mocniejszy, ale też znacznie lżejszy. Poprzednik ważył ponad 1500 kg, nowy powinien zmieścić się poniżej 1400 kg. Co ważne wzrost mocy znów pozwoli (choć na chwilę) stanąć R-ce na czele świata hot-hatchy.

Volkswagen Golf V (2003-2008) - opinie Moto.plUżywane: VWGolfV - opinie Moto.pl

Więcej o:
Komentarze (30)
Salon Frankfurt 2013 | Nadchodzi VW Golf R
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: pluuto

    Oceniono 11 razy -5

    jaka kicha te fabryczne łezki wołaja o pomste
    nie wieże że dorówna Skodzie Octawi Sport

  • Gość: hiszpan25

    Oceniono 12 razy -2

    ciekawe jaki naped otrzyma Golf R? AWD? Bo co prawda Focus RS mial podobna moc przy FWD ale jakos nie przemawia do mnie idea 300koni w "osce"

  • sselrats

    Oceniono 7 razy -1

    Ja nie wiem. 300 koni na przednie kola? 200 maksimum moim zdaniem. Mam 270 na przod i to jest moje ostatnie auto z przednim napedem.

  • Gość: buszujacy

    Oceniono 17 razy -1

    wszystko fajnie ladnie tylko czemu ten samochod wyglada tak nudno? To juz ciekawiej wyglada Fiat 500

  • Gość: j.w

    Oceniono 7 razy -1

    150KM z litra?
    To 150-200kkm i do Polski, a nowy właściciel powinien sobie wyrobic kartę stałego klienta w pobliskim warsztacie

  • Gość: a54

    Oceniono 11 razy -1

    Ponad 20 lat temu robiono silniki benzynowe wolnossące (czyli bez turbo) o 2L pojemności i mocy 300KM.
    Takie silniki w latach 90-tym miał zarówno Peugeot jak i Ford. Motoryzacja idzie w zła stronę. Dlacego nie stosuje się tanich generatorów HHO, które dają oszczędność w spalaniu paliwa nawet do 50%. Są nawet auta, któe wyłacznie jeżdżą na "paliwie" z generatora czyli tlenie i wodorze. Poza tym uważam, że każdy diesel powinien być napędzany mieszaknką ON/LPG proporcje między 70%-80% ON i 20%-30% LPG, rezultaty pod każdym wzgl są niesamowite. Do tego nic nie stoi na przeszkodzie aby dodatkowo jeszcze montować generator HHO do aut z tymi silnikami.

  • Gość: !

    Oceniono 11 razy -1

    Na czele Hot-Hatchy to on już nigdy nie stanie bo jest tam juz A Klasa AMG z 360 KM, a ma być jeszcze mocniejsza wersja Black Series!!!

  • kamito

    0

    Głośno mówiło się o jego mocy ale nie przypuszczałem że ze skrzynią DSG i mocą 300KM osiągnie 4,9s do setki konkurencja będzie miała problem zejść poniżej 5 s

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX