Honda Civic Type R | eRka powraca już w 2015 roku

Dyrektor generalny Hondy Takanobu przedstawił w Tokio pięcioletni plan japońskiej marki. Obok sportowego modelu NSX Honda chce wskrzesić również Civica w wersji Type R i zaoferować nowego Crossovera na europejski rynek. Póki co mamy dla was zdjęcia nowego Civica
2014 Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer

Honda chce żeby nowy model ustanowił w klasie usportowionych kompaktów nowe standardy. Między innymi japończycy chcą zastosować rozwiązania używane w serii WTCC. Pod maskę „erki” trafi dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 300 KM. Do tej pory przypuszczano, że sportowa Honda napędzana będzie doładowaną jednostką napędową o pojemności 1,6 litra. Japończycy już zapowiedzieli, że chcą pobić rekord dla samochodów przednio napędowych na torze Nurburgring.

Zadbano również o odpowiedni wygląd. Nowe, bardziej masywne zderzaki, boczne listwy progowe, obniżone zawieszenie, czerwone zaciski układu hamulcowego i oczywiście duży, odstający spojler będą wizytówką Civica Type R.

Premiera zaplanowana jest na rok 2015. Zresztą na ten czas Honda planuje małą ofensywę. Wtedy ma pojawić się również nowy NSX i wspomniany wcześniej  Crossover bazujący na platformie następnej generacji modelu Jazz. Honda pracuje również nad udoskonalonym napędem hybrydowym i modelem napędzanym ogniwami paliwowymi.

 

Honda Civic Type R - Wideo Honda Civic Type R - Wideo

Honda Civic Type R, kierowca F1 i jego żona Honda Civic Type R, kierowca F1 i jego żona

Więcej o:
Komentarze (35)
Honda Civic Type R | eRka powraca już w 2015 roku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Ja

    Oceniono 30 razy 24

    Patrząc na ostatnie dokonania japońskich designerów dochodzę do wniosku, że projektowanie przechodzi regres. Sorry, ale nowe hondy i subaru są o niebo brzydsze niż ich poprzednicy.

  • Gość: jdm

    Oceniono 39 razy 15

    civic im nowszy tym brzydszy...

  • wasataszpilka

    Oceniono 37 razy 11

    Dal mnie fana Hond to jest tylko van z mocnym silnikiem. Zanim ktoś to zaneguje to niech sobie łaskawie przypomni jak wyglądał Civic IV, V, czy VI generacji. Albo Prelude III generacji. To były fajne auta o niskiej sportowej sylwetce (a zetem i masie), dzięki której czerpało się radość z jady. A ten nowe vanowate, napompowane kompakty to po prostu kupa jest.
    szrociaki.blogspot.com/

  • Gość: psych

    Oceniono 13 razy 7

    Nie prawda, 1.6 to był w starych civicach, "ufo" type R miało juz jednostkę 2.0 tyle, że bez doładowania.

  • Gość: Kupa

    Oceniono 11 razy 5

    Kiepskie proporcje. Maluśkie koła przy tak nadmuchanej budzie z potężnymi zderzakami, wyglądają komicznie.

  • Gość: Mati

    Oceniono 17 razy 3

    PO CO TEN PARAPET Z TYŁU ?! no obrzydlistwo ! oby to był tylko jakiś pseudo-tuning-pakiet w opcji . Tak jak w A45AMG :)

  • Gość: ruguzy

    Oceniono 1 raz 1

    Honda jak to Honda, cały czas aktywna w sporcie, więc pewnie nowy Civic Type R będzie świetnym samochodem ze bardzo dobrym silnikiem, na miarę kultowych B16 czy K20. Doładowanie mi nie przeszkadza. Natomiast rozmiary tego samochodu niestety do mnie nie przemawiają. Dzisiaj nie robi się już prawdziwych hot-hatchbacków jak kiedyś, w stylu Civic Type R z lat 90, to była piękna i surowa maszyna. Dzisiejsze kompakty, jak focus czy właśnie civic, to spasione samochody, niezbyt urodziwe, a z drugiej strony mamy jakieś małe babskie i brzydkie wynalazki w stylu alfa romeo i fiatów. Jedyny ciekawy, to vw scirocco, niemcy skopiowali design hondy civic z lat 1992-1995, co dobrze im wyszło... no może poza silnikami tfsi.

  • roman_

    Oceniono 1 raz 1

    Panowie redaktorzy poproszę o użycie Photoshopa w celu ukrycia tego maskowania. Będzie lepiej widać o czym mowa:)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX