Lexus RC-F - konkurent BMW M4

Jeszcze w tym roku Lexus pokaże model RC, czyli dwudrzwiową wersję IS-a. Już wiadomo, że pod maską wyląduje m.in. silnik 5.0 V8

Miłośnicy sportowych samochodów japońskich muszą poczekać do Listopada. Wtedy, podczas salonu samochodowego w Tokio, Lexus pokaże model RC. Nie chodzi jednak o żadną zabawkę typu radio control, ale o prawdziwy samochód. Dla prawdziwych mężczyzn, dodajmy.

Fabryczni tunerzy | Lexus FFabryczni tunerzy | Lexus F

Lexus RC będzie dwudrzwiową odmianą modelu IS. Czyli w końcu Toyota zdecydowała się na nieduży coupe ze stylizowaną L-ką na atrapie chłodnicy. A co znajdziemy za nią? Zacznijmy od najnudniejszego napędu. RC będzie występował jako 300h, czyli pod maską będą współpracowały dwa silniki: benzynowy R4 2.5 i elektryczny. A teraz pora na jednostki zadowalające się wyłącznie benzyną.

Podstawowy ma mieć pojemność 2.0 i wspomagać się turbodoładowaniem. Będzie to nowa jednostka i jeszcze nie wiadomo jaką mocą będzie się legitymować. Większy i z pewnością mocniejszy będzie 3.5 V6 (310 KM) wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen LSD). Na koniec najlepsza informacja. RC będzie oferowany w wersji F. Oczywiście pakiet stylistyczny F-Sport też będzie dostępny, ale mowa o wyczynowej wersji, będącej bezpośrednim następcą Lexusa IS-F.

Pod maską Lexusa RC-F będzie biło pięciolitrowe V8 znane z modelu IS-F, ale podkręcone do 455 KM. Skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach pozostanie bez zmian. W stosunku do "cywilnych" wersji RC-F będzie miał elementy nadwozia wykonane z włókien węglowych, zmodyfikowane tylne zawieszenie, system Lexus Dynamic Handling i 19-calowe koła z oponami Michelin Pilot Sport PS2.

Ceny samochodów marki Lexus znajdziesz tutaj

Więcej o:
Komentarze (17)
Lexus RC-F - konkurent BMW M4
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • pipistrel

    Oceniono 26 razy 22

    VIVAT wolnossace V8!!!:)

  • Gość: Farciarz

    Oceniono 5 razy 3

    Byłoby super gdyby Lexus wypuścił IS'a w wersji coupe z wolnossącą V8 i GS'a coupe z wolnossącą V10 tą od LFA (albo trochę słabszą, ale żeby dźwięk F1 dalej był...);D Kurcze!! to by był po prostu pogrom.

  • gostek_gostek

    Oceniono 5 razy 3

    Piękny. Tylko te niebieskie świecidełka... ja wiem, ze to znak czasów. Ale o ile piękniej prezentował by się tam eleganckie, klasyczne analogowe zegary.

  • sselrats

    Oceniono 1 raz 1

    Mozna miec tylko nadzieje, ze wersja dwudrzwiowa bedzie tez oferowana w IS250 i IS350. Od czasu zaprzestania produkcji Solary, Toyocie brakuje ladnego coupe.

  • skjskj

    Oceniono 3 razy 1

    średnio wygląda, ciekawe czy jeszcze coś w nim pozmieniają czy tylko kierowcę

    www.strefakulturalnejjazdy.pl/

  • sselrats

    Oceniono 3 razy 1

    Opony fajne.

  • Gość: Ja

    Oceniono 2 razy 0

    Kiedyś Lexus różnił się od toyoty designem, widać było, że mamy do czynienia z rywalem marek premium. Dziś Lexus ct wygląda jak corolla.... bieda, panie, aż piszczy.

  • Gość: o taaak

    Oceniono 4 razy 0

    Takich samochodów mamy coraz mniej, więc to może być:
    a) nisza
    b) brak środków na rozwój wydajnych i niezawodnych silników bi/tri/quad turbo

    Oby to pierwsze.

  • Gość: Ja

    Oceniono 1 raz -1

    Ładny, bardzo ładny, ale te niebieskie światełka w środku mogli sobie odpuścić, przez nie wygląda jak odpustowa zabawka.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX