Nissan GT-R Nismo szybszy od Veyrona

GT-R Nismo zadebiutuje dopiero w połowie przyszłego roku, ale już dziś wzbudza zachwyt. Wszystko dzięki zapowiedziom inżynierów pracujących nad autem. Poinformowali oni, że samochód będzie osiągać pierwszą setkę w... dwie sekundy

Japoński konkurent Golfa trafi do Europy

Kiedy wydawało się, że kolejne ulepszenia GT-R-a doprowadziły jego osiągi do granic możliwości, jeden z inżynierów Williams Advanced Engineering (współtworzącego GT-R-a w wersji Nismo) powiedział: "Zapewne sądziliście, że wszystko jest już stuningowane do maksimum. Będziecie zaskoczeni, jak wiele można jeszcze poprawić".

Zespół pracujący nad autem jest tak pewny swego, że już dziś ich zapowiedzi można uznać za prawdziwe. Wygląda na to, że GT-R Nismo naprawdę będzie przyspieszał do 60 mph (dokładnie 96 km/h) w równe dwie sekundy.

Jak Japończycy chcą osiągnąć tak niewiarygodne rezultaty? To proste - poprzez zwiększenie mocy i zmniejszenie masy. Można się domyślać, że na szeroką skalę zostanie wykorzystane włókno węglowe. Moc 3.8-litrowego silnika V6 ma przekroczyć 570 KM. Inżynierowie obiecują, że słynną Północną Pętlę auto będzie pokonywać w mniej niż 7 minut i 18 sekund, czyli o ponad 6 sekund szybciej niż rekord GT-R-a z 2011 roku. To pozwoli Japończykom na pokonanie m.in. Corvetty ZR1, Dodge'a Vipera ACR i Porsche 911 GT2 RS.

Nowy Nissan GT-R w polskich salonach kosztuje...

Więcej o:
Komentarze (43)
Nissan GT-R Nismo szybszy od Veyrona
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • skjskj

    Oceniono 18 razy -10

    veyron i tak dużo dużo ładniejszy

    ======
    StrefaKulturalnejJazdy.pl Blog o kulturze i bezpieczeństwie na polskich drogach!

  • Gość: Kawka

    Oceniono 23 razy -9

    Co ten pokraczny pojazd ma do Veyrona? Bugatti to legenda, piękno i technika. A to tylko naśladuje firmowy kolor włoskiej marki.

  • wowo5

    Oceniono 9 razy -7

    Wlasnie wchodzi do sprzedazy nowa Corvette C7. W przyszlym roku maja sie ukazac jej wersje Z06 i ZR1. Beda na pewno szybsze od C6 ZR01, ktora bila GTR na torze za kazdym razem. GTR ma przewage do 100 km/h ze wzgledu na naped na 4 kola ale potem dostawal baty od Z06 nie mowiac o ZR1. Ciezkie GTR-y i Veyrony to dobre auta na prosta. Na zakretach przegrywaja z lzejszymi i bardziej zwrotnymi autami z napedem na tyl.

  • Gość: bartas

    Oceniono 10 razy -4

    jestem dumny z nissana !

  • wowo5

    Oceniono 9 razy -3

    Oto czasy przejazdow na torze VIR (Virginia International Raceway) w USA. GTR zajal zaczczytne 10 miejsce. tuz za Camaro ZL1.
    Lap times (131)

    Pos Make / Model Time Year Power (hp) / Weight (kg) Driven by
    1. Chevrolet Corvette ZR1 2:45.63 '08 647 / 1530 Jim Mero
    2. Mosler MT900S 2:45.90 '11 558 / 1174 Car&Driver
    3. Dodge Viper SRT-10 ACR 2:48.60 '08 600 / 1536
    4. Mosler MT900S Photon 2:49.80 '12 558 / 1135 Car&Driver
    5. Ferrari 458 Italia 2:49.90 '09 570 / 1485 C&D
    6. Chevrolet Corvette Stingray 2:51.78 '14 0 / 0 Jim Mero
    7. Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera 2:51.80 '10 570 / 1430
    8. KTM X-Bow 2:52.30 '08 241 / 871
    9. Chevrolet Camaro ZL1 2:52.38 '12 588 / 1838 Aaron Link
    10. Nissan GT-R 2:53.20 '11 530 / 1736
    Oto cala tabelka:
    fastestlaps.com/tracks/virginia_international_raceway.html

  • Gość: ciekawski

    Oceniono 10 razy -2

    Tak z ciekawości - jak długo "żyje" taki silnik? Chyba niewiele dłużej, niż te z F1

  • Gość: fragi102

    Oceniono 26 razy -2

    no i tak jak pisałem NISSAN GTR to obecnie najlepszy
    supersamochód na świecie
    i czy to sie wam podoba czy nie hehe

  • Gość: pocalujtya_wujta

    Oceniono 5 razy -1

    Oczywiscie ze mozna duzo poprawic. Przykladowo zawieszenie nie jest wcale najlepsze mimo tego co sie mowi. Wlasnie to zrobiono w USA.

    A taka spora poprawa (choc nie dla predkosci maksymalnej, bo ta zalezy raczej od oporow powietrza) jest obnizenie masy wlasnej krowiastego samochodu sportowego.

    Poza tym predkosc maksymalna i przyspieszenie... dwie rozne rzeczy. Raczej trudno zrobic samochod na obie.

  • Gość: xyz*

    Oceniono 7 razy -1

    Ciekawe jakie czasy klepała by ZR1 z napędem na cztery łapy i podniesionym boostem. To dopiero był by kocur! Tyle że fabrycznie takiej nigdy nie wypuszczą :(

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX