BMW i3 - oficjalne zdjęcia

Koniec domysłów i wpatrywania się w zdjęcia prototypów - BMW oficjalnie pochwaliło się "zielonym" modelem i3

Tak wygląda zupełnie nowe BMW X5

Auto mierzy 399 cm długości, 177 cm szerokości i 158 cm wysokości, czyli jest nieznacznie większe - w każdym z wymiarów - od Forda Fiesty. BMW i3 ma też całkiem spory rozstaw osi, wynoszący 257 cm (Fiesta - 249 cm). Pozwoliło to wygospodarować stosunkowo przestronną, czteromiejscową kabinę. Pojemność bagażnika to 260 litrów. Można ją powiększyć do 1100 litrów, składając oparcia tylnej kanapy.

BMW i3 napędzane jest silnikiem elektrycznym, rozwijającym moc 170 koni mechanicznych oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który w całości przekazywany jest na koła tylnej osi. W pełni naładowane akumulatory pozwalają na przejechanie około 130-160 kilometrów. Wprawni kierowcy - korzystający ze specjalnego, ekonomicznego trybu jazdy - mogą na jednym "tankowaniu" pokonać nawet 200 kilometrów. Pełne ładowanie litowo-jonowych akumulatorów z typowego domowego gniazdka zajmuje około 8 godzin, przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki - 30 minut.

Tanio nie jest. Za nowe BMW trzeba zapłacić...

Inżynierowie zrobili wszystko, by ekologiczne BMW było jak najlżejsze. Stąd między innymi aluminiowa platforma i elementy zawieszenie oraz nadwozie, w którego konstrukcji wykorzystano elementy z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym. Efekt? Najlżejsza odmiana i3 waży 1195 kg.

Co potrafi elektryczne BMW? Do prędkości 100 km/h auto rozpędza się w 7,2 sekundy (czyli o 0,4 sekundy szybciej niż 200-konna Toyota GT86), a przestaje przyspieszać przy 150 km/h.


BMW serii 4 od 175 900 zł

Klienci, którzy - przez wzgląd na niewielki zasięg - sceptycznie podchodzą do aut ładowanych z gniazdka, mogą zamówić "bezpieczniejszą" odmianę i3, wyposażoną w opcjonalny generator prądu. To filigranowy silnik benzynowy (2 cylindry, pojemność 0,6 litra), pozwalający przejechać i3 do 340 kilometrów (tryb oszczędny). Osiągi? Prędkość maksymalna to wciąż 150 km/h, ale "sprint" do 100 km/h zajmuje 7,9 sekundy.

Ile trzeba będzie w Polsce zapłacić za BMW i3? Ceny startują od 140 900 złotych. By stać się posiadaczem "zielonego" BMW, trzeba będzie wybrać się do stolicy. Inchcape Motor Warszawa to jedyny salon, który będzie przyjmować zamówienia na auto oraz usługi z nim związane.

Więcej o:
Komentarze (26)
BMW i3 - oficjalne zdjęcia
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: hrd

    Oceniono 5 razy -1

    wizualna mega kupa.... i to jeszcze taka wdepnięta

  • Gość: załamka

    Oceniono 5 razy -1

    paskudne

  • Gość: BAY

    Oceniono 4 razy 0

    malo kto z was potrafi przeczytac ten artykul i go zrozumec. Dane techniczne sa dla przecietnego Polaka tak niezrozumiale jak egipskie hieroglify, a pisanie ze auto jest male, ciasne, lub ma maly zasieg jest kwintesencja niewiedzy i ignorancji. Polacy to typowi XIX wieczni wozacy.

  • globalneocipienie

    Oceniono 22 razy 2

    A ten prąd to bierze się z czego, zielone głupki? Z pedałowania?
    I drugie pytanie - jaki wpływ na środowisko mają te akumulatorki, które na pewno nie będą tak trwałe jak stare silniki spalinowe?

    Ostatnio podawali wiadomość, że wiatrakowy biznes np. we Włoszech to idealna pralnia brudnych pieniędzy dla włoskiej mafii. Nowe płyny do klimatyzacji, które przy wymianie będą nas kosztować 1500 zeta zamiast 200 zł, są idealnym materiałem wybuchowym w połączeniu z benzyną.

    Oto cała prawda o EuroEkoKołchozie z centralą w Brukseli (gdzie pracują socjaliści z pensją min. 10 000 euro/m).

  • Gość: Jaras

    Oceniono 3 razy -3

    czyżby strefa zgniotu na silniku ?
    jak w kaszlaku - pusty przód...

  • samiec_alfa_romeo

    Oceniono 4 razy 2

    Okazuje się, że właściciele luksusowych modeli koncernu Volkswagen AG mogą zostać okradzeni. Szykuje się wielka akcja przywoławcza.
    furora.tv/artykul/1969-crypto-vw

  • Gość: choinka bawarska

    Oceniono 5 razy -1

    Po co ten megatunel środkowy w miejskim aucie? Ciasno,,, niemiecki barok w środku i na zewnątrz...

  • Gość: mis

    Oceniono 7 razy 1

    wyglada ja audi a2

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX