Impala - amerykańskie auto znów imponuje

Z kompletnego dna na sam szczyt listy. Nowa Impala jest wspaniała - nie, to nie jest reklama. To niezależna opinia o największej limuzynie Chevroleta

Impala to nazwa o długiej i bogatej historii. Ostatni raz powaliła publiczność na kolana w 1991 r. kiedy to na rynek powróciła w nowoczesnej formie. Nowoczesnej w realiach amerykańskich, gdyż nam nie zaimponowałaby sztywnym mostem napędowym i wyjątkowo miękkim zawieszeniem. w USA była jednak objawieniem i niemal z miejsca otrzymała mnóstwo nagród z tytułem Car Of The Year włącznie. Jej następca (1999) nie imponował już niemal niczym. Pojawił się co prawda przedni napęd, ale mdły wygląd nie zachęcał klientów do zakupu. W 2005 roku pokazano jej ulepszoną wersję. Rozstaw osi pozostał bez zmian, tak jak marna jakość wykonania, tanie materiały i słabe właściwości jezdne. Consumer Reports (CR ) ocenił ją na 63 punkty na 100 możliwych. To plasowało ją niemal na samym dnie listy ocenianych sedanów.

J esienią w USA - nowy Chevrolet Malibu

Najnowszą generację pokazano podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku w 2012 roku. Wygląd samochodu zwrócił uwagę i narobił klientom apetytu. Nowa Impala trafiła do sprzedaży w tym roku i jak każdy nowy samochód debiutujący w USA znalazła się na celowniku CR . Ta organizacja nie korzysta z samochodów testowych, ale kupuje je w salonach sprzedaży. Następnie poddaje je dziesiątkom testów by dać konsumentom odpowiedź na pytanie, czy warto zdecydować się właśnie na ten model.

Nowy Chevrolet Impala otrzymał ocenę 95 punktów stając się najwyżej ocenianym obecnie sedanem. Zalety samochodu to m.in. doskonała dynamika wersji V6 3.6 przy całkiem niskim spalaniu, dobre prowadzenie nawet w ekstremalnych sytuacjach, doskonałe hamulce, czy dobrze wyważony układ kierowniczy dający informację zwrotną co dzieje się z kołami. We wnętrzu pochwalono materiały wysokiej jakości i dobre wykończenie, dużo miejsca, wygodne fotele, czy ogromny bagażnik. Według CR Impala może nawet konkurować z autami segmentu premium, jak Audi A6, Lexus LS czy Jaguar XF, choć jest znacznie tańsza. Ceny zaczynają się od 26 725 dolarów.

Ocena nowej Impali to zaskoczenie. Ale jeśli myślicie, że CR preferuje samochody rodzimej produkcji, to jesteście w błędzie. Od 1992 roku, kiedy wprowadzono punktowy system ocen ŻADEN amerykański sedan nie został oceniony tak wysoko. Najwyższe oceny wśród sedanów 12 razy zgarniały samochody japońskich marek i 9 razy europejskich.

Przypomnijmy, że dziennikarze CR są bardzo wyczuleni na poprawę lub pogorszenie jakości oferowanego produktu. Boleśnie przekonała się o tym Honda, gdy model Civic po latach najwyższych ocen (pięć razy otrzymał ocenę Top Pick - najlepszy wybór) w 2011 roku został mocno skrytykowany i zamiast poprawić dotychczasowy wynik (78 pkt) otrzymał fatalną ocenę 61 punktów. Honda w półtora roku przygotowała poprawioną wersję.

Więcej o:
Copyright © Agora SA