VW Taigun dostał zielone światło

Jeszcze trzy lata będziemy musieli czekać na jednego z najmniejszych crossoverów świata. Czy Taigun zaoferuje cokolwiek poza udawanymi zdolnościami terenowymi?
Nowy VW Touareg już w 2014 rokuNowy VW Touareg już w 2014 r.

Prototyp Taiguna został pokazany po raz pierwszy pod koniec zeszłego roku podczas salonu samochodowego w San Paulo. Losy konceptu były dotąd niepewne, ale Volkswagen w końcu podjął decyzję. Zielone światło otwiera drogę do produkcji seryjnej, w salonach sprzedaży samochód pojawi się jednak dopiero w 2016 roku.

Mierzący 3,86 m długości crossover jest wyraźnie krótszy od Polo. Także rozstaw osi wynoszący 2,47 m jest skromny. To nie powinno dziwić, gdyż bazą będzie platforma trojaczków Up!, Citigo i Mii. Patrząc na pierwsze wizualizacje, ale także na opublikowane właśnie zdjęcia prototypu widać, że samochód będzie raczej skromnie wyposażony i zbudowany tanim kosztem. Świadczą o tym uchylne szyby w tylnych drzwiach, zagłówki przednich foteli zintegrowane z oparciami (chociaż to można poczytywać za akcent sportowy), czy bardzo skromnie wyposażona deska rozdzielcza. Podkreśleniem "budżetowości" Taiguna będzie gama jedynie trzycylindrowych silników oraz brak możliwości zamówienia wersji z napędem na obie osie. Fiat Panda 4x4 nie musi zatem obawiać się konkurencji.

Koncepcyjny VW Taigun jest napędzany turbodoładowanym silnikiem R3 1.0 o mocy 110 KM, znanym z modelu Up! GT. Taka moc w aucie ważącym zaledwie 995 kg może oznaczać niezłą dynamikę. Ale podstawowa jednostka prawdopodobnie będzie napędzana wolnossącą odmianą tego silnika generującą 75 KM. W opcji pojawi się jednostka wysokoprężna. Będzie to silnik R3 1.2 o mocy 75 KM znany z Volkswagena Polo. Na liście opcji znajdzie się też dwusprzęgłowa skrzynia DSG i wersja na gaz ziemny.

Wygląda na to, że Taigun jest kolejnym atrakcyjnie prezentującym się (np. na tle skał) crossoverem, przyozdobionym plastikowymi listwami. Przedni napęd skazuje go jednak na miejską dżunglę. Czy to źle? Ależ skąd, klienci poszukują takich aut, a w tej klasie napęd 4x4 jest omijany szerokim łukiem choćby przez wzgląd na cenę. Taigun będzie zatem modną alternatywą dla mniejszego Upa.

Ile kosztuje Volkswagen Up!?

Więcej o:
Komentarze (27)
VW Taigun dostał zielone światło
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gihz

    Oceniono 12 razy 10

    Ciekawe, ile będzie kosztować ta trzycylindrowa Panda

  • soony99

    Oceniono 29 razy 9

    Ale te wasze komentaże to są szczyty inteligencji .......... Sami zróbcie samochód i wtedy ocenimy sobie jego.

  • Gość: ss

    Oceniono 8 razy 8

    No i dobrze. Podoba mi sie trend robienia tanich samochodow. Idealny samochod powinien byc bezpieczny, oszczedny i tani w naprawach (rowniez po wypadkach), i w ubezpieczeniu. Nie wiem jak inni, ale jak moge przezyc bez 6-strefowej klimatyzacji, podgrzewanych foteli, dzwieku premium etc. Sam komfort jest wzgledny. 30 lat temu, taki samochod bylby w wyzszej klasie sredniej, i mialby swietne wlasciwosci jezdne i nikt by nie krecil nosem. Technologia poszla na tyle do przodu, ze mozna produkowac samochod i tanio i dobrze.

  • pan_tempura

    Oceniono 15 razy 5

    Oj tam! Oj tam! Skoro takie coś jak Duster ma swoich fanów to i to coś ich znajdzie. Wygląda nawet lepiej od Dustera. Nie wiadomo jeszcze jak będzie z ceną. Wiadomo jednak co za 10-12 lat stanie się popularne na polskiej prowincji :D

  • vogon.jeltz

    Oceniono 6 razy 4

    Jaaa, ale fajny w środku! Ma coś z ducha pierwszego Twingo.

  • Gość: adfjk

    Oceniono 2 razy 2

    Pewnie ze Fiat Panda nie musi sie obawiac konkurecji, bo z opisu i z informacji ze przedstawili to w Sao Paulo wyglada na to ze konkurencja dla niego bedzie Fiat Uno ktory akurat w Brazylii swietnie sie sprzedaje (glownie za taniosc, bo samochod z tego zaden)

  • remo29

    Oceniono 11 razy 1

    Niech się dogadają z Francuzami, puszczą VW Duster i po zawodach.
    --
    parada karzełków

  • Gość: aaa

    0

    Byleby nie usztywnili za bardzo. Zwykle auta podwyższone są twardsze od zwykłych, a Up jest sam w sobie dość sztywny.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX