Honda Fit, czyli Jazz po raz trzeci

W Japonii pokazano trzecią generację Hondy Fit. Jak się prezentuje?

Pierwsza generacja Hondy Fit/Jazz weszła do produkcji w 2001 roku. W Europie zdobyła ogromną popularność, a u szczytu kariery odpowiadała za 30% całkowitej sprzedaży Hondy na Starym Kontynencie. Jej następczyni pokazała się w 2007 roku. Stylistycznie była ewolucją poprzedniczki, ale sukcesu już nie udało się powtórzyć. Może uda się to trzeciej generacji?

Najnowsza Honda Fit prezentuje odważną stylistykę i nieco bardziej odchodzi od dotychczasowej koncepcji. Pozostało jednobryłowe nadwozie, pojawiły się za to ostre linie, czy przedni grill nawiązujący do modelu CR-V. Niestety profil nowego Fita zbytnio przypomina sześcioosobową FR-V, którą klienci omijali szerokim łukiem.

W środku znajdziemy typowe dla Hondy rozwiązania. Siedzisko tylnej kanapy możemy podnieść do góry, albo złożyć całkowicie uzyskując płaską podłogę. Kierowcy dopijający kawę w drodze do pracy będą zaś zadowoleni z uchwytu na kubek umieszczonego na desce rozdzielczej przy drzwiach.

W kwestii napędów nie ma rewolucji. Podstawę stanowi silnik 1.3 o mocy 100 KM. Opcjonalnie można będzie zamówić wersję 1.5 o mocy 132 KM. Na wybranych rynkach dostępna będzie też hybryda korzystająca z silnika 1.5, ale pracującego w cyklu Atkinsona. Napęd w hybrydzie będzie przekazywany poprzez dwusprzęgłową skrzynię DCT o siedmiu przełożeniach.

Specyfikację Jazza, który trafi do Europy poznamy jeszcze w tym roku, ale w salonach samochód pojawi się najwcześniej na początku 2014 roku.

Więcej o:
Komentarze (21)
Honda Fit, czyli Jazz po raz trzeci
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gość

    Oceniono 32 razy 24

    Często ludzi głupio komentują nowe auto zanim zobaczą je na ulicy , a potem okazuje się że , nie jest takie złe i można się nim ruszać bez problemu po mieście i w trasie w całkiem komfortowych warunkach , ale potem już ciężko jest się przyznać jak to się krytykowało wcześniej dany model . Uważam , że ta HONDA jest całkiem fajna i fajnie się prezentuje szczególnie biała robi pozytywne i niemal lekko sportowe wrażenie .

  • Gość: ja

    Oceniono 23 razy 17

    na szczęście będzie uchwyt na kubek ! to najważniejsza rzecz jakiej oczekuje od nowego modelu samochodu! nie ma uchwytu na kubek nie ma samochodu.

  • Gość: drwall

    Oceniono 20 razy 8

    Gdy idę hodnikiem lub jadę rowerkiem i mija mnie starsza Honda, czy to Civic czy Accord, to się za tymi aautami oglądam bo wyglądają fajnie.

    Ale gdy mija mnie współczesna Honda czy Toyota to zerknąwszy odwracam wzrok myśląc sobie, jak można robić tak brzydkie auta.

    Tutaj też nie chodzi wyłącznie o Hondę czy Toyotę ale ogólny trend robienia samochodów na jedno paskudne kopyto.

    Gdyby nie problemy z rdzą w Mazdach to pewnie kupiłbym kiedyś jakąś trójkę, bo jeszcze Mazdy jakoś trzymają fason stylistycznie ale i tutaj zaczynam obserwować dziwaczenie.

    Samochody są nowocześniejsze ale brakuje im iskry. Są bez wyrazu. Często projekt nadwozia albo wnętrza nie ma spójności, pomysłu, przemyśleń jak zrobić by dany element pasował do reszty. Czysta manufaktura bez finezji.

    Starsze samochody, czyli takie w okolicach 2000-2005 rok, w większości przypadków wyglądają ciekawiej.

    Znam na przykład taką Toyotę Corollę 2006 rocznik, ale jak wsiadłem do Aurisa to myślałem, że puszczę pawia.

    jestem zażenowany poziomem projektów współczesnych samochodów, które są po prostu coraz bardziej obrzydliwe, przekombinowane. A wszyscy wiemy, że najtrudniej zrobić projekt prosty. Prostota jest piękna ale wymaga sporo pracy.

  • Gość: accord 2.0

    Oceniono 12 razy 6

    Niestety, honda straciła lekkość i prostotę linii... Zresztą nie tylko honda, inne auta też. Hondy stały się przyciężkie, przekombinowane, z wieloma niespójnymi elementami. Np. tutaj - co to jest z tyłu? Światła w słupkach czy jakieś blendy, które wyblakną? Otwory w tylnych zderzakach - po co?
    Miałem accorda VII, zamieniłem na VIII. Ale ciągle bardziej podoba mi się ten, którego już nie mam...

  • Gość: Gruby Michu

    Oceniono 7 razy 3

    4/61 widać wyraźne wpływy polską konstrukcją z początku lat 80-tych znaną szerzej pod nazwą "Beskid"

  • Gość: asd

    Oceniono 5 razy 3

    Uważam, że ok. Srebrna bardzo fajnie wygląda. Kokpit mi trochę nie podchdzi. Może i funkcjonalny będzie, ale jakoś preferuję proste kształty. Przynajmniej wszystko wygląda na dobrze zorganizowane.
    Wygląd zewnętrzny rekompensuje...

  • Gość: koreos

    Oceniono 4 razy 2

    KIA sie cieszy ze swoja Venga dala tak dobry przyklad Hondzie ze az postanowili skopiowac wyglad tego samochodu w swoim nowym dziele. Brawo.

  • fahowiedz

    Oceniono 4 razy 0

    Moim zdaniem najładniejsza była I potem II już taka sobie ale to co tu widzę to już przesada jak na moje europejskie standardy: niezliczona ilość przetłoczeń, wcięć i dupereli doklejonych do karoserii ... z braku pomysłu niestety

    ostatni bastion jakiejś urody w Hondach to Accord i to poprzedni model ... naprawdę był HANDSOME

  • Gość: Tomeck

    Oceniono 8 razy 0

    Wygląda tak jakby jakieś państwo 3-go świata wypuściło swój pierwszy samochód.
    Nie jestem projektantem ale jakbym posiedział troszkę przy kompie to zrobiłbym coś ładniejszego.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX