Salon Frankfurt 2013 | Mercedes S63 AMG

Wczoraj kuszący filmik, dziś oficjalna galeria i mnóstwo informacji. Przed Wami nowy Mercedes S63 AMG

Historia najlepszego auta na świecie

Zacznijmy od najważniejszego - silnika. Pod maskę S-Klasy AMG trafiło 5.5-litrowe V8 o mocy 585 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 900 Nm, sprzęgnięte z 7-biegowym automatem. Samochód nie tylko jest mocniejszy od swojego poprzednika (544 KM), ale i wyraźnie od niego lżejszy (aż o 100 kg). To wszystko przekłada się na osiągi. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po upływie 4,4 s. W opcji znalazł się napęd 4MATIC, który skraca przyspieszenie do setki do równych czterech sekund - to o 0,2 s szybciej niż Audi S8 i tylko o 0,1 s wolniej od Ferrari California. Średnie zużycie paliwa wynosi ponoć 10,1-10,3 l/100km.

S63 AMG występuje w dwóch wariantach rozstawu osi (tylko w dłuższym dostępny jest napęd na cztery koła) i z dwoma rodzajami zawieszenia - pneumatycznym AirMatic oraz tzw. Magic Body Control, które analizuje stan nawierzchni i odpowiednio dostosowuje do niej ustawienia sztywności, etc.

Pakiet stylistyczny objął zderzaki, nakładki progów i nowe końcówki układu wydechowego. We wnętrzu zagościły elementy wykonane z aluminium i włókna węglowego oraz kierownica ze wstawkami pokrytymi alcantarą.

Ile kosztują nowe Mercedesy? Oto ceny wszystkich modeli

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA