Zastrzyk mocy dla gorących Fordów

Firma Mountune - nadworny tuner marki Ford - przygotował pakiety wzmacniające dla Focusa i Fiesty z dopiskiem ST

0-100 km/h - który kompakt jest najszybszy?

Na czym polegają modyfikacje? Fiesta ST otrzymała nową obudowę filtra powietrza z dodatkowym wlotem, co w połączeniu z mniej restrykcyjnym filtrem i przeprogramowanym ECU pozwoliło wycisnąć z turbodoładowanego 1.6 EcoBoost moc 215 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy równy 320 Nm. Tak przyprawiony maluch potrafi rozpędzić się do "setki" w czasie 6,7 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż model seryjny.

Z kolei dla Focusa ST specjaliści przygotowali zmodyfikowany dolot, większy intercooler oraz - podobnie jak w przypadku Fiesty - sportowy filtr powietrza i skomponowaną od nowa mapę silnika. Efekt? Moc 275 koni mechanicznych i okrągłe 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, pozwalające gorącemu kompaktowi osiągnąć 100 km/h w czasie krótszym niż sześć sekund (salonowy Focus ST potrzebuje na to 6,5 sekundy).

305 koni i bardzo mały przebieg - ten używany Focus RS kosztuje...

Jednak poprawione wyniki w sprincie do "setki" to nie jedyne zalety pakietów przygotowanych przez Mountune. Tuner chwali się, że przyprawione przez niego silniki mogą pochwalić się też świetną elastycznością. Po kuracji wzmacniającej, na czwartym biegu Focus ST przyspiesza od 50 do 100 km/h w 4,9 sekundy, a Fieście ST zajmuje to 5,7 sekundy. To odpowiednio o 0,8 i 0,7 sekundy szybciej, niż w przypadku seryjnych aut.

Pakiet Mountune dla Fiesty ST kosztuje 599 funtów (ok. 3000 złotych), dla Focusa ST - od 1225 funtów (ok. 6000 złotych). Co ważne, po ich zainstalowaniu klienci nie tracą fabrycznej gwarancji Forda.

Więcej o:
Komentarze (4)
Zastrzyk mocy dla gorących Fordów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kamito

    0

    Fajnie bardzo podoba mi się ta Fiesta z silnikiem 215 konnym silnikiem który będzie ciekawą konkurencją dla powstającego 220 konnego VW Polo WRC

  • eurotaxt

    0

    Wzmacnianie i tak wysilonego 1,6 w Fieście jak widać niewiele daje (patrząc po osiągach) auto będzie nieco tylko szybsze od 180 konnego VW Polo GTI ale jednak wolniejsze od 220 konnego VW Polo R które ma pod maską porządną dwulitrówkę z Golfa GTI z dużym potencjałem tuningowym.

  • Gość: Gość

    Oceniono 2 razy 0

    Faktycznie "Czapki z głów! ", w końcu nie każdy fabryczny tuner potrafi zrobić wirusa i zmienić "obudowę filtra powietrza"

  • patrzy-kat

    Oceniono 3 razy -1

    Z niecierpliwością czekam na informacje po jakim przebiegu rozsypują się silniki EcoBoost.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX