Jaka będzie Mazda 3 MPS?

Mazda ma zrezygnować z doładowania i zbudować trójkę MPS w oparciu o silnik 2.0 - o ile auto będzie wolniejsze od poprzednich generacji?

Pod maską pierwszej generacji Mazdy 3 MPS pracował silnik 2.3 Turbo o mocy 260 KM (przysp. 0-100 km/h: 6,1 s; v max: 250 km/h). Ten sam silnik powędrował do drugiej generacji (identyczne osiągi), znanej też jako Mazdaspeed3. Ale trzecie wcielenie tego modelu ma być zupełnie inne. Jak dowiedzieli się dziennikarze Auto Express od inżyniera chcącego zachować anonimowość, trzeci MPS będzie miał mniejszy i słabszy silnik.

Mazda 3 w Londynie | PrezentacjaMazda 3 | Prezentacja w Londynie

Podstawą napędu ma być motor 2.0 o wysokoobrotowej charakterystyce. Podobne jednostki konkurencji odeszły w zapomnienie z powodów norm emisji spalin, ale Mazda najwyraźniej umie sobie z tym poradzić. Silnik ma generować ok. 200 KM (przy ok. 7000 obr/min), dzięki czemu 3 MPS będzie konkurować co najwyżej z Golfem GTI.

Ale Mazda nie chce tworzyć samochodu sportowego dla emerytów. Osiągi, m.in. dzięki niskiej masie własnej, mają być na przyzwoitym poziomie. Przyspieszenie do 100 km/h ma zajmować mniej niż 7 sekund. VW Golf VII GTI (220 KM) może osiągnąć trzycyfrową prędkość w 6,5 s.

Więcej o:
Komentarze (7)
Jaka będzie Mazda 3 MPS?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: fragi102

    Oceniono 18 razy 0

    POrównywanie niezawodnej i o dwie klasy lepiej prowadzacej się MAZDY 3ki z golfem co jakosć materiałów wewnatrz po 8 latach przypomina czasy polonezów i fiata 125 . to swiadczy o POdatnosci lewandowskiedo na niemiecka i komisową propagandę hehe

  • samiec_alfa_romeo

    Oceniono 1 raz -1

    Nie ma w tym nic dziwnego. MPS nie będzie samochodem sportowym, podobnie jak nie jest nim Kia Cee'd GT czy Golf GTI - to są samochody lekko usportowione, jednak posiadają komfortowe zawieszenie, mają wyciszone kabiny, są dość ciężkie etc. Mazda zrobi podobnie - po prostu będzie to najszybsza trójka, co nie oznacza, że będzie to auto sportowe. Nie ma popytu na sportowe hatchbacki - klienci chcą dużej mocy pod maską, ale jednocześnie chcą, żeby auto było oszczędne i nadawało się na użytkowanie na codzień - stąd te kompromisy. Jedyną marką która robi auto naprawdę twarde, dzikie i sportowe (w klasie kompakt) jest Mercedes ze swoją klasą A Sport, oraz Alfa Romeo z Giuliettą QV.

  • Gość: fragi102

    Oceniono 13 razy -1

    brawo dla Mazdy za opamiętanie sie i powrót do normalnych ekonomicznych i mocnych silników
    nie skażonych turbo badziewem hehe

  • 666original

    Oceniono 7 razy -1

    Teraz gdy ostro zeszli z wagą (poprzednie MPS ponad 1500kg) powinni dodać napęd na tył ,coś jak w starym 6MPS - odłączany od 3 biegu ;)

  • eurotaxt

    Oceniono 12 razy -2

    Cokolwiek nie zrobią z przednim napędem - przegra z topowym Golfem R (obecnie VI 270 KM ma 5,5 s do setki, planowany VII 300 KM będzie miał ok. 5 s)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX