Nowe zdjęcia Suzuki SX4

Suzuki przypomina o nowym SX4. Japończycy opublikowali obszerną galerię zdjęć auta, którego premiera odbyła się w marcu w Genewie

Nowe Suzuki SX4 wycenione. W Polsce od...

Pierwsza generacja SX4, produkowana od 2006 roku, sprzedawała się na tyle dobrze, ze Suzuki postanowiło nie zmieniać nazwy i właśnie pochwaliło się drugą generacją samochodu, będącego czymś pomiędzy klasycznym hatchbackiem i crossoverem segmentu C.

No właśnie, ale czy jest się czym chwalić? Liczby mówią, że tak. Suzuki poprawiło niemal wszystkie największe mankamenty, jakie wytykaliśmy jego poprzednikowi. Po pierwsze, zwiększono znacznie wymiary, rozstaw osi o 10 cm (260 cm), a długość o prawie 20 cm (430 cm). To wpłynęło na ilość miejsca w środku, ale i pozwoliło znacząco powiększyć bagażnik. Pierwsza generacja SX4 mieściła w kufrze jedynie 270 litrów, nowa połknie 430 l. Nowe SX4 mierzy 157 cm wysokości, centymetr mniej od poprzednika i 3 cm mniej, niż Nissan Qashqai. Cieszy nowe wnętrze, znacznie ładniejsze i lepiej wykonane niż w pierwszym SX4.

Pod maską niewiele się zmieniło. Jedyną jednostką benzynową jest 1.6-litrowy motor bazujący na dotychczasowym M16A. Suzuki twierdzi, że w silniku zmniejszono tarcie i masę. Miejmy nadzieję, że poprawiono też jego apetyt na paliwo, który w warunkach miejskich często jest dwucyfrowy. Alternatywą dla oszczędnych i robiących spore przebiegi jest silnik wysokoprężny, też o pojemności 1.6 litra.

Suzuki wciąż wyprzedaje rocznik 2012. Można sporo zaoszczędzić.

Jak na Suzuki przystało, nowe SX4 także można zamówić z napędem obu osi. Firma opracowała nowy układ obsługiwany pokrętłem na konsoli centralnej. Kierowca może wybrać tryb sportowy, zimowy lub automatyczny z możliwością blokady.

Do sukcesu trzeba czegoś więcej niż tylko obszernego wnętrza i oszczędnego silnika. Samochody kupuje się oczami, a stylistyka nowego SX4 - mówiąc delikatnie - nie powala na kolana. Nowy SX4 trafi do sprzedaży w Polsce jesienią (prawdopodobnie w listopadzie).

Więcej o:
Komentarze (19)
Nowe zdjęcia Suzuki SX4
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • vogon.jeltz

    Oceniono 19 razy 9

    Wyglądem nie powala? No i całe szczęście, nareszcie auto, które zostało zaprojektowane, by wyglądać NORMALNIE (duże brawa za wnętrze!), a nie "powalać"...

  • jpm9

    Oceniono 16 razy 4

    Wygląd jest kiepściutki, samochód zrobiony pod klientów Suzuki, klienci Qashqaia, Sportage czy ix35 pewnie tym autem się nie zainteresują. Zastanawia, jak można zrobić samochód , który już w momencie premiery wygląda jakby był z 6 lat w sprzedaży. Gusta gustami, ale lepiej sprzedają się auta ładne dla większości, więc to auto sukcesu sprzedażowego mieć nie będzie, trudno będzie pozyskać nowych klientów.

  • okoni

    Oceniono 8 razy 2

    dokładnie, wyglądem nie powala. tył zdecydowanie gorszy niż w sx4 obecnym ( kiedy zaczęli produkować ? 2007?) . jak na auto z 2013 powiedzmy sobie , linia średnia. no ale to gusta , a o tych się nie dyskutuje .

  • momk

    Oceniono 2 razy 0

    Mankamentem poprzednika była wielkość bagażnika, to co trzeba zrobić?? iść po najmniejszej linii oporu i powiększyć nadwozie. Poprzednie SX4 było plasowane jako segment B+ teraz to segment C więc cena też będzie na poziomie kompaktów.
    Przy coraz mniejszej ilości miejsc na ulicach i parkingach powinna być tendencja do produkowania coraz mniejszych samochodów o obszernych wnętrzach a nie napompowanych SUVów o ciasnym wnętrzu.

  • klm747

    Oceniono 13 razy -3

    gimbusy Kozłowski i Lewandowski - samochód ma jeździć, a nie "powalać"...

  • samiec_alfa_romeo

    Oceniono 11 razy -3

    To auto ma podkraść klientów Quashquaiowi i dlatego jest do niego podobne. Większość ludzi woli stonowany i prosty wygląd - to Suzuki ma wielkie szanse na rynkowy sukces, zwłaszcza, że zarówno jakość, jaki wyposażenie standardowe i cena są naprawdę niezłe.

  • stanislaw-z-lodzi

    Oceniono 13 razy -7

    Wygląd jest całkiem OK. Gorzej z kolorem, który jest paskudny.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX