Najmocniejsze Polo w historii

By zdobyć homologację FIA dla Polo WRC, Volkswagen musiał przygotować 2,5 tys. egzemplarzy drogowej wersji auta. Efekt? Najmocniejsze seryjne Polo w historii za prawie 150 tys. zł

Volkswagen szykuje konkurenta BMW X6

Polo WRC ma 1.6-litrowy silnik o mocy 300 KM i napęd na cztery koła. Drogowa wersja o nazwie Polo R WRC oczywiście nie dysponuje takim silnikiem. Pod jego maskę powędrował motor z Golfa GTI, czyli 2-litrowy benzyniak o mocy 220 KM. Sprzęgnięto go z 6-biegową manualną skrzynią biegów, która przekazuje moc na przednie koła.

Oprócz rasowego pakietu stylistycznego i dodatkowej porcji koni mechanicznych, Polo w wersji R WRC zyskuje sportowe zawieszenie i elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Wszystko po to, by auto nie tylko szybko przyspieszało, ale i zwinnie pokonywało zakręty. A jak szybkie jest najszybsze drogowe Polo w historii? Pierwszą setkę osiąga po upływie zaledwie 6,4 s (to o 0,1 s szybciej niż Golf GTI), a przyspieszać przestaje przy 243 km/h.

Auto zadebiutowało oficjalnie już pod koniec ubiegłego roku, ale dopiero teraz Volkswagen zdecydował się opublikować obszerną galerię zdjęć auta. Dlaczego? Powodem jest zapewne fakt, że jego sprzedaż rusza we wrześniu. Warto więc o nim przypomnieć.

Ile kosztuje nowe Polo i inne modele Volkswagena? Oto cennik całej gamy

Ceny na niemieckim rynku będą startować od 33 900 euro, czyli około 145 tys. zł. Na liście wyposażenia standardowego nie zabraknie m.in. specjalnego malowania, 18-calowych felg, reflektorów biksenonowych, sportowych foteli z logo WRC, tempomatu, czujników światła i deszczu, etc.

Więcej o:
Copyright © Agora SA