Z tych aut kierowcy są najbardziej zadowoleni

Firma analityczna JD Power opublikowała wyniki corocznego raportu Initial Quality Study. Określa on zadowolenie klientów z poszczególnych samochodów po 90 dniach od chwili zakupu. Jakie marki i modele okazały się najlepsze?

To najodważniejsze auto w swojej klasie. Znamy jego polskie ceny

Badanie zostało przeprowadzone na 83 tys. amerykańskich kierowców. Otrzymali oni ankiety z 233 pytaniami, z których każde dotyczyło konkretnego problemu. Badanie objęło 230 modeli aut znajdujących się w gamie 33 marek, które zostały zarejestrowane w okresie listopad 2012-luty 2013. Miarą oceny była liczba problemów wskazanych przez kierowców na każde 100 samochodów danej marki.

Średnia ocena dla wszystkich marek wyniosła w tym roku 113 problemów na 100 samochodów. Najlepsza piątka spośród 33 marek prezentuje się następująco: - Porsche - 80 problemów na 100 samochodów, - GMC - 90/100, - Lexus - 94/100, - Infiniti - 95/100, - Chevrolet - 97/100.

Najlepszym modelem tegorocznego raportu okazał się Lexus LS (w ubiegłym roku japońska marka była liderem wśród producentów). Jego właściciele wytknęli mu jedynie 59 niedociągnięć. Liderami w swoich klasach zostali:

Poznajesz? "Limuzyna" Porsche przeszła facelifting. Oto zdjęcia

- Acura TL, - Buick Encore, - Cadillac Escalade, - Chevrolet Avalanche, - Chevrolet Camaro, - Chevrolet Impala, - Chevrolet Silverado HD, - Chevrolet Tahoe, - Chrysler Town & Country, - Ford Mustang, - GMC Sierra LD, - Honda Civic, - Honda CR-V, - Hyundai Genesis Sedan, - Infiniti FX, - Kia Soul, - Kia Sportage, - Mazda 2, - Mazda MX-5 Miata, - Mercedes-Benz GLK, - Nissan Murano, - Porsche 911, - Porsche Boxster, - Smart Fortwo, - Toyota Camry.

Ile trzeba zapłacić za auta, z których klienci są najbardziej zadowoleni?

Należy pamiętać, że nie wszystkie problemy dotyczyły istotnych elementów auta. Na ich liście znalazły się m.in. ustawienie nawigacji czy usytuowanie i praktyczność schowków. Aż 2/3 z 233 pytań nie dotyczyło problemów, którymi zajmują się serwisy, a jedynie kwestii ergonomii czy obsługi.

Więcej o:
Copyright © Agora SA