240 KM i 1,5 l/100 km w nowym Audi

W 2014 roku w sprzedaży pojawi się Audi A3 Sportback e-tron, czyli hybryda typu plug-in, której osiągi robią niemałe wrażenie

Wybrano najbardziej wartościowe marki na świecie. Oto wyniki

Hybrydowy napęd Audi A3 Sportback e-tron generuje moc 240 KM i zużywa średnio 1,5 l benzyny na 100 km. W trybie jazdy elektrycznej zasięg auta wynosi do 50 km. Silnik TFSI wydłuża go o kolejne 890 km. Jednostkę tę zamontowano w pozycji przesuniętej o kilka centymetrów w prawo - patrząc w kierunku jazdy - tak, by zrobić miejsce dla komponentów instalacji wysokiego napięcia. Jak zapewnia Audi, nie wpłynęło to na precyzję prowadzenia "A-trójki".

Mając na uwadze duży zasięg w trybie jazdy elektrycznej, wynoszący do 50 km, wysoce prawdopodobne wydaje się, że wielu kierowców będzie tylko sporadycznie korzystało z silnika spalinowego. Ten aktywuje się dopiero przy gwałtownym, silnym naciśnięciu pedału gazu, również podczas ruszania przy dużym obciążeniu. Dlatego konstruktorzy zastosowali w nim szereg rozwiązań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa. Zmodyfikowano m.in. gładzie cylindrów i pierścieni tłokowych oraz czujnik mierzący jakość oleju.

Zatankowana "pod korek" i naładowana w pełni hybryda Audi może pokonać bez zatrzymywania aż 940 km. To sporo, biorąc pod uwagę fakt, że auto pozostaje kompaktem o sportowym zacięciu. Łączna moc układu hybrydowego wynosi 240 KM, a maksymalny moment obrotowy równy jest 350 Nm. Pozwala to przyspieszać do setki w 7,6 s i rozpędzać się maksymalnie do 222 km/h.

Starsze egzemplarze tego modelu Audi to już klasyki. Można je mieć za kilka tys. zł

Auto trafi do salonów w 2014 roku. Ceny są na razie nieznane.

Więcej o:
Komentarze (31)
240 KM i 1,5 l/100 km w nowym Audi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • qropatwa

    Oceniono 24 razy 14

    Aha, na pewno. To spalanie liczą w bardzo przebiegły sposób. Przejeżdżają te dajmy na to 50 km tylko na prądzie, potem jeszcze resztę na silniku spalinowym i podają, że auto pali 1,5 litra na 100. Być może tak, ale tylko przez te pierwsze 100 kilometrów. W przypadku każdego następnego średnie zużycie paliwa bardzo wzrośnie. No ale jak tu piszą, może nie każdy potrzebuje przejeżdżać wiele kilometrów dziennie.
    szrociaki.blogspot.com/

  • hiszpan25

    Oceniono 7 razy 7

    "Zatankowana "pod korek" i naładowana w pełni hybryda Audi może pokonać bez zatrzymywania aż 940 km." cos malutki ten zbiorniczek skoro przy 1.5l/100km starcza tylko na 940km :) no chyba ze jak zwykle 1.5l/100km to jedna wielka marketingowa sciema i licona jest jako pierwsze 50km na akumulatorze potem 20km na silniku spalajacym 6l/100km (co daje spalone okolo 1,2l paliwa) i wszystko ladnie daje okolo 1.7l/100km tyle ze jak komus przyjdzie przejechac 500km to realnie spali on okolo 6l/100km jak nie wiecej... co z kolei wyjasnie dlaczego na zbiorniku mozna zrobic "tylko" 940km. tez mi oszczednosci...

  • tomspeed

    Oceniono 10 razy 6

    Kiedy dziennikarze przestaną się jarać wyssanymi z palca danymi podanymi przez koncerny?
    Toyota prius miała palić 3 litry, a okazuje się, że pali ponad dwukrotnie więcej...
    Lexusy w wersji h z ponad 200 konnym silnikiem też miał palić 7-8 litrów, ale jednak trudno zejść poniżej dyszki...
    Powinno zakazac się oklamywanie klientów....

  • zx_hemi

    Oceniono 6 razy 6

    Należy pamiętać, że pierwsze 50 km jest na silniku elektrycznym ale nie oznacza to, że jest za darmo. Ciekawe ile PLN wychodzi za prąd za te 50 km.

  • 33stelmach

    Oceniono 5 razy 3

    A stałe miejsce do parkowania z doprowadzonym prądem czy posiadłość z własnym parkingiem dorzucają? Bo bez tego to głupio tak ze 150m kabel po ulicy do domu ciągnąć.

  • mcozio

    Oceniono 7 razy 3

    moja stary vw golf 1,9 SDI palil 4l/100 przy spokojnej jezdzie, 1100 km bez problemu przy pelnym baku pod korek...

  • kot2ka

    Oceniono 6 razy 2

    Z prostych wyliczeń wynika że te 890 km powinien przejechać na 13.35 l paliwa. A piszecie że na pełnym zbiorniku przejeżdża te 890 km. Jakiś malutki ten zbiorniczek paliwa zamontowano w tym aucie, Ha,ha,ha !!!!

  • gostek_gostek

    Oceniono 12 razy 2

    te półtorej litra to obliczone pewnie dla pełnego naładowania z sieci elektrycznej i pownie przez pierwsze 100 kilometrów. Kolejna setka to już pewnie robi się ok 5 litrów. Nie mniej dobrze, że Toyota ma konkurencję... czekamy na hybrydy dla mas:)

  • tylkoturbobenzyna

    Oceniono 1 raz 1

    Nie no błagam. 50 km na samym prądzie... Gdyby to był pierwszy na świecie samochód elektryczny to jeszcze zrozumiałbym wciskanie takiego kitu. Zanim się zorientują to trochę ludzi uwierzy ... Tymczasem są już dziesiątki testów samochodów elektrycznych, które dowodzą, że w normalnym użytkowaniu samochodu (światła, radio, zmienna pogoda - mróz !!!, jazda nie tylko z górki :-) etc.etc.) zasięg podawany przez producenta jest NIEREALNY.
    Jak połowę tego przejedzie to już dużo. Nie mówię już o włączeniu klimy ...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX