Nagrody Best Global Green Brands 2013 przyznane

Najlepsze "zielone" marki 2013 roku wybrane. Liderem trzeci rok z rzędu została Toyota. A jak wypadła reszta?

Hybrydowy kompakt Toyoty wyceniony

Toyotę doceniono przede wszystkim za technologię hybrydową. "Łączna sprzedaż samochodów Toyoty i Lexusa o napędzie hybrydowym przekroczyła liczbę 5,22 mln egzemplarzy, co pozwoliło obniżyć emisję CO2 o około 35 mln ton" - czytamy w komunikacie japońskiej marki. Toyota nie spoczywa jednak na laurach. Już w 2015 roku wprowadzi na rynek samochód napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi. To kolejny "zielony" krok.

Japońska marka została też doceniona za ekologiczne rozwiązania wprowadzone do procesu produkcji. Przykład? W 2011 roku w TMUK (Toyota Motor Manufacturing w Wielkiej Brytanii) został zainstalowany system 16 800 paneli słonecznych, który w pełnym wykorzystaniu jest w stanie zapewnić energię potrzebną do produkcji 7 tys. samochodów rocznie.

Oto marki motoryzacyjne, które znalazły się na liście 50 najbardziej "zielonych" marek świata: 1) Toyota (1. miejsce w zestawieniu wszystkich marek świata), 2) Ford (2. miejsce w zestawieniu wszystkich marek świata), 3) Honda (3. miejsce w zestawieniu wszystkich marek świata), 4) Nissan (5. miejsce w zestawieniu wszystkich marek świata), 5) Volkswagen (7. miejsce w zestawieniu wszystkich marek świata), 6) BMW (13. miejsce w zestawieniu wszystkich marek świata), 7) Mercedes (17. miejsce w zestawieniu wszystkich marek świata), 8) Hyundai (34. miejsce w zestawieniu wszystkich marek świata), 9) Kia (37. miejsce w zestawieniu wszystkich marek świata).

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.