"Prędkość w mieście to obciach"

Rusza akcja społeczna "Prędkość w mieście to obciach", której organizatorem jest firma ubezpieczeniowa Liberty Direct. Celem przedsięwzięcia jest ograniczenie liczby wypadków drogowych w miastach poprzez zmianę postaw społecznych dotyczących jazdy samochodem oraz upowszechnianie wiedzy na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Akcja "Prędkość w mieście to obciach" powstała w odpowiedzi na problem wysokiej wypadkowości w miastach. W 2012 roku zdecydowana większość wypadków - aż 27 056, miała miejsce w obszarze zabudowanym (73% ogólnej liczby wypadków), zginęły w nich 1 652 osoby, a 32 071 zostało rannych.

Pomimo systematycznego spadku ogólnej liczby wypadków statystyki pokazują, że tereny zabudowane, w tym miasta, pozostają w dalszym ciągu bardzo niebezpieczne. Dzieje się tak, ponieważ wielu kierowców rozwija w mieście nadmierną prędkość. Widząc dużą skalę problemu zdecydowaliśmy się przeciwdziałać mu organizując kampanię społeczną. Jestem przekonany, że realizowane przez nas działania pomogą wpłynąć na zmianę postaw kierowców, przyczyniając się do ograniczenia liczby wypadków na terenach zabudowanych. Dzięki nowatorskiej formule programu, obejmującej przede wszystkim działania w social media, chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy młodych ludzi, którzy statystycznie częściej uczestniczą w wypadkach na terenie miast i przemawiając "ich językiem" spowodować u nich refleksję, że jazda z dozwoloną prędkością też może być "cool" - komentuje Tomasz Suski, Dyrektor Likwidacji Szkód w Liberty Direct.

W ramach akcji na platformie crowdsourcingowej millionyou.com zostanie zorganizowany konkurs na film promujący bezpieczną jazdę samochodem w mieście. Spośród zgłoszeń zostaną wyłonione najlepsze spoty, które następnie będą promowane w internecie oraz na portalach społecznościowych. Prace konkursowe można zgłaszać do 2 września br. Autorzy najlepszych filmów otrzymają nagrody pieniężne w wysokości do 10 000 zł.

Patronem programu jest Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Więcej o:
Komentarze (3)
"Prędkość w mieście to obciach"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • stach22

    Oceniono 6 razy 6

    W Rzeszowie na niektórych ulicach na wniosek Prezydenta Miasta podniesiono prędkość z 50 na 70 km/h. I co? i nic, wypadków i kolizji na tych ulicach NIE PRZYBYŁO !!!!! jeszcze raz NIE PRZYBYŁO a nie wiem czy aby paradoksalnie nie jest mniej :) To tyle na temat pieprzenia o prędkościach na naszych drogach.

  • losmackos

    Oceniono 2 razy 2

    Na drogach osiedlowych, uliczkach lokalnych: TAK, tylko 40-50km/h.
    Na drogach przelotowych: NIE, min. 60-80km/h.

    Ale powinno się zabierać prawko za 90+ km/h jazdę po tych osiedlowych uliczkach czy lokalnych.

  • lamborghinid

    Oceniono 5 razy 1

    WIĘKSZYCH BZDUR DAWNO NIE CZYTAŁEM !!! TO NIE PRĘDKOŚĆ JEST PRZYCZYNĄ WYPADKÓW !!! Dowód: Niech w mieście Warszawa będzie w ruchu dziennie 100'000 samochodów(mocno zaniżone). Ci, którzy jeżdzą po W-wie wiedzą,że mało kto jedzie zgodnie z ograniczeniem prędkości. W W-wie dziennie jest około 550 stłuczek. Większość z nich to wymuszenia p.przejazdu, najechanie na inny pojazd przez nieuwagę, otarcia parkingowe i podczas zmiany pasa ruchu. Poważnych wypadków spowodowanych prędkością jest kilka w skali miesiąca. Gdyby więc przekroczenie V było powodem wypadków, to dziennie w naszym przykładzie było by conajmniej kilka tysięcy wypadków, bo skala przekroczen jest ogromna. To zakłanana statystyka i kwalifikacja przez policję daje bzdurne dane. Gdy w zimie jest ślisko i jadący 30/h uderzy w stojące auto,to winą jest "NIEDOSTOSOWANIE PRĘDKOŚCI DO WARUNKÓW JAZDY" - czytaj "NADMIERNA PRĘDKOŚĆ". Gdyby to opisać jako wpływ warunków pogodowych,albo wina zarządcy drogi to zaraz by wywruciło to wszelkie idiotyczne statystyki.Ale to by nie dało pretekstu do postawienia kolejnych tysięcy FOTORADARÓW !!! PRAWDZIWYM POWODEM WYPADKÓW JEST FRUSTRACJA KIEROWCÓW !! Jedzie gamoń lewym pasem 40/h przez całe miasto,a na koniec bez kierunku pcha się na prawo ! Gada blądyna przez telefon i zwalnia na środku trzypasmowej ulicy do 40/h. TO PRZEZ TAKIE ŁAMAGI UMYSŁOWE SĄ WYPADKI !! POLICJA POWINNA KARAĆ TYCH CO JADĄ LEWYM PASEM,GDY WOLNY JEST PRAWY. KARAĆ SUROWO ZA GADULSTWO. KARAĆ PIESZYCH BIEGAJĄCYCH SLALOMEM PO WIELOPASMOWYCH ULICACH. ROWERZYSTÓW JERZDZĄCYCH PO PRZEJŚCIACH DLA PIESZYCH I PIESZYCH IDĄCYCH NA "CZERWONYM" - TO SĄ POWODY WYPADKÓW. Gwałtowne hamowanie przed pieszymi,rowerami i zawalidrogami rozgadanymi przez telefon. To zlikwidować,a będzie dużo bezpieczniej . Przy okazji- w Berlinie wiekszość świateł uruchamiają piesi. Gdy nie ma pieszych to gaśnie czerwone i na skrzyżowaniu obowiązują znaki, a nie światła. U nas świateł jest tyle,że nocą mogą oświetlać ulice.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX