Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

BMW X5 M Sport i X5 M50d

Piotr Kozłowski
01.06.2013 11:46
A A A Drukuj
BMW X5 M-Sport

BMW X5 M-Sport (Fot. BMW)

Wczoraj pierwsze zdjęcia nowego X5, dziś kolejna porcja fotografii, tym razem przedstawiających X5 M Sport i M50d. BMW pochwaliło się też osiągami potężnego diesla

Kto najbardziej zaniża średnie spalanie?

Wczoraj BMW opublikowało obszerną galerię zdjęć nowego X5. Pojawiły się też pierwsze informacje dotyczące mocnego diesla o oznaczeniu M50d. Bawarczycy dopiero dzisiaj zdecydowali się pokazać fotografie przedstawiające tę wersję (oficjalnie jest to przeciek zawierający broszurę auta). Pochwalili się też pakietem M Sport.

M-pakiet zawiera nowe zderzaki, nakładki progowe oraz 19-calowe felgi o specjalnym wzorze (opcjonalnie o rozmiarze 20 cali). We wnętrzu zagościła nowa kierownica, sportowe fotele, aluminiowe wstawki i emblematy z logo M GmbH. Opcjonalnie będzie można zamówić zmodyfikowane, obniżone zawieszenie.

To, co w BMW X5 M-Sport jest opcją, dla M50d jest standardem. Sportowe zawieszenie ma pomóc w okiełznaniu 381 KM, które generuje 3-litrowy, potrójnie doładowany diesel R6. Maksymalna moc dostępna jest w przedziale 4000-4400 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 740 Nm (w przedziale 2000-3000 obr./min.).

Ile kosztują nowe BMW? Tutaj znajdziesz ceny wszystkich modeli

8-stopniowy automat przekazuje moc i moment na wszystkie koła, dzięki czemu monstrualne BMW przyspiesza do setki w 5,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. X5 M50d podobno zużywa średnio 6,7 l oleju napędowego na 100 km. W świetle ostatniego raportu ICCT brzmi to jednak mało wiarygodnie.

ZOBACZ TAKŻE

Komentarze (11)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Oceniono 23 razy 21

    1. "BMW pochwaliło się też osiągami potężnego diesla"

    a wczoraj o tym samym silniku:

    "ten skromny dieselek"

    2. "oficjalnie jest to przeciek" - można prosić o podkręcenie jasności tego sformułowania?

  • pocalujta_wujta

    Oceniono 22 razy 6

    3 litrowy diesel nie jest potezny. Chodzi o ta potrojna turbine ktora wytwarza moment obrotowy.

    A sportowe zawieszenie w SUV to jest bzdura ktora od dawna obserwuje. Po pierwsze to brzmi jak herezja... tak jakby ktos powiedzial "szybki ciagnik rolniczy". SUV ma swoje zastosowanie ale te zawieszenia sa sportowe z nazwy. Testowalem pare SUV i nawet dilerzy mowia ze to bzdura pakowac usztywnione zawieszenie z amortyzatorami o charkterystykach zblizonych do wyczynowej jazdy torowej. Tym sie nie daje jezdzic po terenie nie wspominajac juz ze kola do takie zawieszenia sa sporo za duze na to by sie oplacilo wjechac w gleboki dol czy na glazy.

    Jak widac producenci nie bardzo wiedza co robic i chyba segment "sportowych" SUV umiera utrzymywany tylko przez bogatych ignorantow.

    To co przetrwa to crossover i truck (lub SUV oparty o truck czyli zawieszenie nie ma nic wspolnego ze sportowym) . Jeszcze troche czasu potrzeba. Na razie sprzedawalnosc jest dzieki dobremu marketingowi. Potem dolaczy ekonomia i praktyczne uzycie.

    Acha a co do ciagania przyczep to producent musi troche popracowac nad rozstawem osi: silny jak silny... ale za krotki czyli bardzo latwo przekonac sie ze przyczepa potrafi wyprzedzic SUV. Tym co maja wiedze teoretyczna polceam sprowac i przekonac sie na wlasnej skorze... w odleglosci od innych samochodow.

  • przemekthor

    Oceniono 27 razy -3

    3-litrowy R6 triturbo, dający ledwo trzysta coś tak koni - i to ma być M-technik?
    Przy starym V12 TDI Audi wygląda to jak proca przy bazuce.

  • the_stig_the_stig

    Oceniono 10 razy -4

    Faktycznie jest sie czym podniecac, kolejny czołg w wersji "sportowej" dla niedowartosciowanych...
    W krajach cywilizowanych kierowcy odchodza juz od segmentu WSIUV, bo ile mozna pchac pieniedzy w cos co jest calkowicie pozbawione sensu.
    MARKETING NIE DZIALA NA LUDZI MYSLACYCH

  • jagopa

    Oceniono 64 razy -28

    BMWicami jezdza geje i ci co maja za duzo pieniedzy. Drogi, kosztowny w utrzymaniu ( chocby ubezpieczenie czy wymiana oleju ) i jeszcze diesel. Potezne SUV to robia Infinity czy Toyota (chocby Sequoya)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

2013, 73 700 PLN
2010, 18 900 PLN
2013, 31 900 PLN
2013, 53 500 PLN

Która hybryda jest najlepsza?

  • 40%

    LaFerrari (681)

  • 32%

    McLaren P1 (533)

  • 28%

    Porsche 918 (471)

Liczba oddanych głosów: 1685