BMW X5 po raz trzeci | Galeria

Chociaż na debiut rynkowy musimy poczekać do późnej jesieni, już teraz na 70 zdjęciach możemy zobaczyć, jak wygląda trzecia generacja największego SUV-a BMW

BMW szykuje sporo nowości dla miłośników modeli uterenowionych. Jesienią na rynku pojawi się zupełnie nowe X5, flagowy SUV bawarskiej marki. Po nim zobaczymy dwie nowości typu liftback, czyli X4 bazujące na podzespołach X3 i prawdopodobnie nieco później nowe X6.

Niezwykła galeria BMWNiezwykła galeria BMW

Patrząc na nowe X5 z profilu można odnieść wrażenie, że auto sporo urosło. Jednak to tylko zabieg stylistyczny wydłużający optycznie nadwozie. W rzeczywistości przybyło zaledwie 29 mm (4,89 m). Wewnątrz miejsca jest niemal tyle samo, co dotychczas, gdyż rozstaw osi pozostał bez zmian (2,93 m), szerokość wzrosła o 5 mm, a wysokość "skurczyła" o 14 mm. Bagażnik mieści 650 l bagażu, a po rozłożeniu siedzeń przestrzeń rośnie do 1 870 l. Mimo utrzymania wymiarów masę udało się obniżyć o około 90 kg.

Wnętrze jest typowe dla BMW. Na co warto zwrócić uwagę? Na desce rozdzielczej umieszczono duży 10,2-calowy wyświetlacz, kieszenie w przednich drzwiach pomieszczą butelki 1,5-litrowe, a w tylnych 1-litrowe.

Debiut w Europie przewidziany jest na jesień, do Polski pierwsze auta dotrą prawdopodobnie w listopadzie. Na początku wybór będzie ograniczony do trzech wersji silnikowych: benzynowej xDrive50i (4.4 V8, 444 KM), wysokoprężnej xDrive30d (3.0 R6, 258 KM) i sportowej. Miłośnicy ekonomicznych rakiet będą mogli zamówić M50d M Performance (3.0 R6, 381 KM), w którym moc wyciskają aż trzy turbosprężarki. Dzięki temu, ten skromny dieselek rozpędza X5-kę do setki w 5,3 s. Wszystkie silniki współpracują z ośmiobiegowym automatem.

>> Ile kosztuje nowe BMW? Tu znajdziesz ceny wszystkich modeli <<

W grudniu, lub na początku 2014 roku do oferty dołączy mniejsza benzyna xDrive35i (3.0 R6, 306 KM) i dwa silniki wysokoprężne: xDrive40d (3.0 R6, 313 KM) i xDrive25d (2.0 R4, 218 KM). Nowością będzie pierwsze X5 z napędem na tylne koła. Wersja sDrive 25d będzie cieszyć się powodzeniem zapewne jedynie w krajach, gdzie samochody o niskiej emisji są uprzywilejowane. Tylnonapędowe X5 emituje bowiem 149 g CO2 na km.

>> A może używane X5? Wybór jest całkiem spory <<

Więcej o:
Komentarze (17)
BMW X5 po raz trzeci | Galeria
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • przemekthor

    Oceniono 33 razy 23

    Niezły kawał żelaza. Ale najbardziej łapią za serce te pojemniki na 1,5 litrowe butelki.

  • lukasz2010

    Oceniono 9 razy 5

    Slajdy precz!
    unpaginator.com/preview/?u=http%3A%2F%2Fmoto.pl%2FMotoPL%2F51%2C88389%2C14010056.html%3Fi%3D0#

  • bmiara

    Oceniono 11 razy 5

    Świetne auto, mam ochotę kupić obecną generację z rocznik 2008-2009. Poczekam do przyszłego roku, powinny sporo stanieć po premierze następcy.

  • swan_ganz

    Oceniono 44 razy 4

    dupy nie urywa.... W sumie to jest on brzydszy niż poprzednia wersja...

  • bexol1985

    Oceniono 26 razy 4

    Ciekawi mnie jak wypadnie w porównaniu z nowym Q7. Choć jestem zdania, że producenci aut w każdym nowym modelu obniżają jakość i trwałość samochodu, zyskując niższą masę. Reasumując mamy 100 kilo mniej, w środku zamiast wykończenia drewnem to lżejszy plastik w kolorze drewna. Zamiast fotela, który odkształca się po 100 tyś. km, jest nowy, lżejszy, który ledwo wytrzyma 70 tyś. I te coraz mniej trwałe silniki ... Kiedyś wytrzymywały 300 tyś. teraz po 150 może się zepsuć w każdej chwili a im bardziej nowoczesny tym droższy w naprawie.

    www.dcvw.blogspot.com

  • gempard

    Oceniono 3 razy 3

    Z tych 70 zdjęć spokojnie można było wybrać 20, reszta się powtarza.

  • jabok

    Oceniono 23 razy 3

    Stylistyka bardzo zachowawcza. Na pierwszy,a nawet drugi rzut oka ciężko się zorientować,że patrzymy na nową generację. Do tego samochód stał się jakby cięższy optycznie. Jeśli mam być szczery mam mieszane uczucia. Myślę,że mogło być lepiej..dużo lepiej.

    jabokomotocyklachinietylko.blox.pl/html

  • wookiee.chewbacca

    Oceniono 23 razy 1

    Zajebisty, akurat pod koniec roku kończy mi się leasing i w przyszłym roku kupuję nowe, piękne X5, koniecznie białe.

  • mef3

    Oceniono 4 razy -2

    Auto dosc ladne dla wielbicieli marki, ale ekrany LCD wygladaja jak doklejone (wszystkie trzy). Czzyby w aucie tej klasy bedzie to opcja dodatkowo platna? To by tlumaczylo te prowizorke.
    Projektant chyba nie ma dzieci. Zwisajace i wystajace ekrany mozna sobie kupic za 500 zl i jesli je dzieci staca/uszkodza to nie bedzie zalu. A w tym przypadku pewnie kosztowac beda ze 2-3 tys. No i pilot do auta - w 50% bedzie zgubiony w pierwszym roku. Nie da sie juz wydusic wiecej ergonomii, by zrezygnowac z tego rozwiazania?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX